بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

در صورت عدم توانایی در تعمیر پمپ آب لباسشویی یا احتیاج به تخصص بیشتر، بهتر است با تعمیرکار ماهر یا خدمات پشتیبانی تماس بگیرید. آنها می‌توانند با دانش و تجربه خود به شما کمک کنند و مشکل را برطرف کنند.

پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یک قطعه در ماشین لباسشویی است که آبی که در اثر شستشوی لباس ها کثیف شده است را از ماشین لباسشویی خارج می کند این پمپ دارای عملکرد مهمی در ماشین لباسشویی است که اگر ایرادی در آن به وجود بیاید فقط باید آن را تعویض نمود. همچنین اگر مشکل به وجود آمده از خود پمپ باشد دیگر راهی به جز تعویض وجود نخواهد داشت و باید دانست که تعمیر پمپ آب لباسشویی هم کار سخت و حساسی بوده و انجام  این کار  باید توسط یک متخصص صورت بگیرد.

 

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اتوماتیک

قبل از شروع تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باید برق آن را قطع کرد و به طور کلی می‌توان گفت در هنگام تعمیر لوازم برقی برای رعایت کردن نکات ایمنی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی باید حتماً برق قطع شود. بعد از قطع شدن برق ماشین لباسشویی باید پنل پشت آن را جدا کرد و سپس پیچ های پشت کنترل پنل را هم باز نمود. کشوی مایع شستشو دهنده در این مرحله خارج شده و همه سیم های اتصال هم باز می شوند و بعد کل کنترل پنل از ماشین لباسشویی جدا خواهد شد در اینجا باید پوشش فیلتر پمپ و محفظه هم باز شوند. حتما باید لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی هم باز شود. و بعد از انجام این کار باید لوله های پمپ تخلیه لباسشویی را هم  جدا کرد، با جدا کردن لوله ها شاید آب اضافی که در داخل آن مانده است بر روی زمین بریزد که می توان با کمک یک ظرف از کثیف شدن زمین جلوگیری نمود. هنگامی که لوله ها از پمپ جدا می شوند می توان پمپ را از ماشین لباسشویی خارج نمود و پمپ تخلیه آب جدید را به جای آن نصب کرد  و بعد با اتصال مجدد لوله ها و بسته شدن سیم ها و بستن سیم و پنل جلویی مجدداً می توان از ماشین لباسشویی استفاده شود.

 

تخلیه ماشین لباسشویی دوقلو

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی دوقلو  مثل ماشین لباسشویی های معمولی الزامی است. و اگر مشکلی در این قطعه به وجود بیاید عملکرد لازم برای شستشوی لباس انجام نخواهد شد، در ماشین لباسشوییدوقلو هنگامی که  پمپ تخلیه آن دچار مشکل می شود به صورت کامل کار نکرده و سرعت عملکرد ها انها کم شده و مثل این میماند  که جسم خارجی در لوله ها گیر کرده باشد و در عملیات شستشوی لباس ها اختلال ایجاد می شود و در آخر سبب شده که  لباس ها خشک نشوند. برای برطرف کردن این مشکل باید پمپ تخلیه تعویض یا تعمیر گردند.

تعمیر پمپ آب لباسشویی

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

تعویض کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باید توسط یک متخصص صورت بگیرد. رعایت نکات ایمنی و استفاده کردن از دستکش های مخصوص یک اصول مهم بوده که باید حتماً در هنگام تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی رعایت نمود.

به وجود آمدن مشکل در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باعث میشود که پمپ تخلیه نیاز به تعویض داشته باشد اما در مواردی ممکن است که ایراد از خود پمپ تخلیه نباشد و با رفع ایرادات دیگر بدون اینکه پمپ تخلیه تعویض شود می توان مشکل را به صورت کامل برطرف نمود برای تعمیر کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باید در ابتدا ایراد وارد شده را عیب یابی کرد.

عیب یابی و تعمیر پمپ تخلیه زمانی که برای پمپ تخلیه مشکلی به وجود می آید در بیشتر موارد آب آلوده که از شستن لباس ها خارج می شود تعیین خواهد شد و این امکان وجود دارد که مشکل در سرعت تخلیه کردن آب باشد. قبل از اینکه برای تعمیر ماشین لباسشویی اقداماتی صورت بگیرد در ابتدا باید جریان برق ورودی ماشین لباسشویی به صورت کامل قطع گردد.

 

ایرادات پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بررسی شلنگ تخلیه

ابتدا باید دستگاه را خاموش کرد و قبل از حرکت دادن دستگاه یا انجام دادن هر گونه تنظیماتی باید این کارها را انجام داد. بهتر است که  در ابتدا شلنگ تخلیه مورد بررسی قرار بگیرد که شلنگ شکسته یا خم نشده باشد. خم یا شکسته شدن  شلنگ تخلیه باعث خواهد شد که ماشین لباسشویی تحت تاثیر قرار بگیرد و خطا در ماشین لباسشویی به وجود بیاید. پس باید شلنگ تخلیه را از پشت دستگاه بررسی نمود. معمولاً شلنگ تخلیه با باز کردن چند پیچ برداشته شده و با کمک چوب و سیم از مسدود نبودن آن می توان مطمئن شد.

زمانی که آب به راحتی از شلنگ ماشین لباسشویی حرکت می کند باید آن را دوباره وصل کرد و مطمئن شد که انتهای شیلنگ بیشتر از ۱۲ سانتی متر داخل سوراخ تخلیه نباشد و یا اینکه خم یا  شکسته نشده باشد.

 شلنگ تخلیه مسدود است

برخی اوقات ماشین لباسشویی عمل چرخش را انجام داده اما  آب را پمپ نخواهد کرد که در این صورت شلنگ تخلیه مسدود است و در بسیاری از ماشین های لباسشویی یک جورابی یا قسمتی از لباس بین واگ و حمام بیرونی که آب را نگه میدارد گیر افتاده و شاید آن وارد خود پمپ شود که در اینجا باید شلنگ پمپ تخلیه ولباس لباس ها خارج شود تا مشکل به وجود آمده برطرف گردد. فاضلاب مسدود شده است:

یکی از مشکلات متداولی که در مورد آب های سخت به وجود می آید سنگ آهک است که باعث شده که  جریان آب تخلیه نشود. و در آخر جرم ها ته نشین شده و تخلیه آب انجام نخواهد شد. و انسداد را به وجود می آورد. برای از بین رفتن این جرم ها نباید از مواد اسیدی استفاده کرد، چرا که این مواد ممکن است که به ماشین برگردند و در نهایت به لباس ها و ماشین لباسشویی آسیب وارد کنند.

یخ زدن شلنگ تخلیه

اگر آب از دستگاه ماشین لباسشویی خارج نشود و در داخل شیلنگ تخلیه مانده باشد شاید در اثر سرمای هوا یخ زده  که این مشکل بیشتر در مناطق سردسیر به  وجود می آید.

گیر کردن آشغال در پمپ تخلیه

برخی اوقات گیر کردن آشغال ها سبب میشوند که پمپ آب تخلیه ماشین لباسشویی به درستی عملکرد تخلیه را انجام ندهد در این صورت باید پمپ تخلیه لباسشویی با دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکل به وجود آمده برطرف گردد.

  • ۰۲/۰۴/۲۲
  • تهران واشینگ ...

تعمیر پمپ آب لباسشویی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی