بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

۲۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زایمان طبیعی و سزارین

زایمان طبیعی و سزارین

زایمان و فرزندآوری در زندگی هر انسانی تاثیر بسیار زیادی دارد؛ فرزندآوری هدف کلی زندگی را تغییر می‌دهد و به طرفین ازدواج کمک می‌کند که با برنامه و دقت بیشتری مسیر خود را به سمت آینده تنظیم کنند. با توجه به این مسائل، فرایند بارداری و زایمان بسیار پراسترس و ناراحت‌کننده است، مخصوصا اگر دفعه اول باشد. ما در این مقاله، تلاش می‌کنیم که نکاتی را به شما بیاموزیم تا بوسیله آن‌ها یک زایمان کم‌استرس و بدون‌دردسر را تجربه کنید.

 

چه نکاتی در انجام یک زایمان طبیعی یا سزارین تاثیرگذارند؟

در این بخش از مقاله دکتر آزیتا ناصری، به معرفی نکات روانشناسه و پزشکی مربوط به انجام یک زایمان خوب می‌پردازیم. موارد زیر را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید که هریک را به بهترین شکل انجام دهید.

یک: به دنبال یک متخصص زنان خوب بگردید.

دکتر زنان خوب ، ویژگی‌های گوناگونی دارد. یک متخصص زنان خوب، با برخورد حرفه‌ای و آرام به مادر آرامش‌خاطر می‌دهد و فرایند مربوط به زایمان را با دقت بسیاری دنبال می‌کند. نکته مهم اینجاست که باید شخصی را پیدا کنید که ارتباط صمیمانه‌ای با شما برقرار کند تا شما هم به راحتی بتوانید از هر موضوع و نکته‌ای با او صحبت کنید. علاوه بر این‌ها، برد تخصصی پزشک زنان و زایمان هم بسیار مهم است.

دو: کلیت‌های مربوط به زایمان را با دقت مطالعه کنید.

یکی از مسائلی که در حین زایمان آرامش خاصی به شما خواهد داد، دانستن تک تک مراحل زایمان است. پیش از فرارسیدن موعد زایمان، با مطالعه یا پرسش‌های متعدد از پزشک خود، از بخش‌ها و مراحل زایمان آگاه شوید تا در حین زایمان، دقیقا بدانید که قرار است چه اتفاقی بیفتد و استرس شما تا حدودی کنترل شود. همچنین این نکته را هم فراموش نکنید که تکنیک‌های متعددی مانند تکنیک نفس عمیق به شما کمک شایانی می‌کنند.

سه: نرمش یا ورزش سبک.

یکی دیگر از مسائلی که بصورت معجزه خود را نشان خواهد داد، ورزش یا نرمش پیش از بارداری و در هنگام بارداری است. بدن‌های ورزشی مقاومت و قدرت بیشتری نسبت به سایر بدن‌ها دارند و در نتیجه، عملکرد بهتری هم در هنگام زایمان خواهند داشت. علاوه بر این‌ها، ورزش فشار و قند خون مادر را تنظیم می‌کند تا مادر به بیماری‌هایی مانند بیماری فشار خون دوران زایمان مبتلا نشود.

چهار: خوراک خود را کنترل کنید.

وعده‌های غذایی و انواع خوراکی‌ها در دوران بارداری بسیار مهم و حیاتی هستند. برخی از بانوان تصور می‌کنند که در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخورند تا کودک نیز بطور کامل سیر شود. این تصور صددرصد اشتباه است و زمینه‌ساز اضافه وزن یا مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است که علاوه بر کنترل وعده‌های غذایی، از خوراکی‌های پروتئینی بیشتر استفاده کنید؛ همچنین میان‌وعده‌های دارای شکر را کاهش دهید و از مولتی ویتامین‌ها هم غافل نشوید.

پنج: یک همراه مناسب انتخاب کنید.

تکنیک‌های قبلی مربوط به کارهایی بود که شما باید پیش از زایمان انجام دهید اما این مورد مربوط به یک همراه خوش‌برخورد و صبور است که در حین انجام فرایند زایمان شما را به بهترین شکل آرام می‌کند و در رفع تنش ذهنی‌تان بسیار کارآمد است. ممکن است تصور کنید که این همراه حتما باید از اعضای خانواده باشد؛ نکته اینجاست که هیچ محدودتی وجود ندارد، می‌توانید از دوست صمیمی خود، مادر و یا خواهرتان درخواست کنید که در حین زایمان، کنار شما حضور داشته باشد.

 

زایمان طبیعی

چه نکاتی در حین زایمان به شما کمک می‌کنند؟

در قسمت قبلی به مورادی پرداختیم که شما را برای انجام یک زایمان طبیعی آماده می‌کنند؛ در این بخش، مواردی را بررسی می‌کنیم که دقیقا در حین انجام زایمان کاربرد دارند.

یک: استفاده از کیسه‌های آب سرد و گرم.

ممکن است مادر در حین انجام فرایند زایمان نیاز به تسکین درد یا افزایش آرامش داشته باشد. در چنین مواردی با استفاده از کیسه‌های آب گرم و قرار دادن آن‌ها بر روی بدن مادر، درد کاهش پیدا می‌کند و مادر تا حدودی آرام می‌شود؛ این نکته را فراموش نکنید که این کیسه‌ها نباید بیش از حد سرد یا گرم باشند.

دو: ماساژ را فراموش نکنید.

ماساژ و استفاده از کیسه‌های آب گرم مواردی هستند که همراه مادر باید به آن‌ها آشنایی داشته باشد. همراه مادر باید در حین زایمان قسمت‌های مختلف بدن او را ماساژ دهد. ماساژ دادن از جهات متعددی مفید است:

  • به بهبود چرخه خون کمک بسیاری می‌کنند.
  • دردها را تسکین می‌دهد.
  • مادر را از جهت روحی و روانی آرام می‌کند.

این نکته را فراموش نکنید که ماساژ باید بسیار آرام و نرم انجام شود. از فشار دادن بی‌مورد بدن مادر به شدت خودداری کنید.

سه: استفاده از توپ‌های مخصوص زایمان.

استفاده از توپ زایمان، ریسک سزارین را کمتر می‌کند و در مجموع، زایمان کم‌استرس‌تری را رقم می‌زند؛ البته نکته اینجاست که در بسیاری از کلینیک‌ها امکان استفاده از این توپ‌ها وجود ندارد و برخی از پزشکان هم معتقدند که استفاده از چنین وسایلی ضروری نیست و حتی در مواردی، انجام فرایند زایمان را سخت‌تر می‌کند. بهتر است درباره این نکته با پزشک خود مشورت کنید و در نهایت یک تصمیم دونفره اتخاذ کنید.

چهار: در حین زایمان با پزشک صحبت کنید.

صحبت کردن و مشاوره لحظه‌ای با پزشک، روحیه شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که فرایند زایمان آرام‌تر و بدون‌استرس انجام شود. فراموش نکنید که پزشک در اتاق عمل است که به شما و فرزندتان کمک کند، پس از گفتن هیچ حرفی نترسید. همچنین مشاوره درباره “تغییر روش زایمان از طبیعی به سزارین” نیز بدون اشکال است.

پنج: نگران سزارین نباشید.

زایمان سزارین

بسیاری از بانوان فشارهای وارده به بدن خود را تا سطوح بسیار زیادی تحمل می‌کنند که یک زایمان طبیعی را تجربه کنند. نکته مهم اینجاست که بسیاری از بانوان امکان انجام یک زایمان طبیعی را ندارند و حتما باید سزارین شوند. در حین زایمان، اگر تصور کردید که درد بسیاری دارید و امکان ادامه زایمان طبیعی برای شما وجود ندارد، از پزشک بخواهید که فرایند سزارین را آغاز کند.

مهم‌ترین مسئله در زایمان، سلامت مادر و فرزند است؛ ممکن است یک سزارین بسیار کم‌خطرتر از یک زایمان طبیعی با فشار بالا باشد؛ پس اگر نیاز به یک سزارین داشتید، حتما با پزشک خود درین‌باره صحبت کنید.

منبع:سایت yun

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

متخصص زنان یکی از مهم‌ترین تخصص‌های پزشکی است؛ چراکه زمانی‌که شما به مطب این متخصص مراجعه می‌کنید، قرار است از خصوصی‌ترین قسمت‌های زندگی شما سوال کند. مسائلی مانند آخرین رابطه جنسی، عفونت‌های دستگاه تناسلی یا حتی مسائل مربوط به بارداری یا نازایی جزو صحبت‌های جدانشدنی از مطب متخصصان زنان هستند. لزوم انتخاب یک متخصص زنان خوب از دقت در چنین مسائلی فهمیده می‌شود. در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا پنج معیار یک متخصص زنان خوب را به شما بیاموزیم.

 

متخصص زنان اصلا چیست؟

بیماری‌های زنان و زایمان یا پزشکی زنان یکی از گرایش‌های مهم و حساس پزشکی است؛ متخصصان این رشته درباره تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مطالعه و تحقیق می‌کنند. معروف‌ترین بیماری‌های زنان شامل موارد زیر می‌شود:

  • قاعدگی دردناک؛
  • اختلال قاعدگی؛
  • سرطان‌های رحم؛
  • سرطان تخم‌دان؛
  • سرطان دهانه رحم؛
  • سرطان واژن؛
  • نزدیکی دردناک؛
  • کیست تخم‌دان؛
  • پیچ‌خوردگی تخم‌دان؛
  • عفونت دستگاه تناسلی.

علاوه بر مسائل بالا، یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل مربوط به متخصص زنان، تمام فرایند پیش از بارداری، بارداری و انجام زایمان طبیعی یا سزارین است.

 

 

چرا « متخصص زنان خوب » مهم است؟

متخصص زنان و زایمان یکی از مهم‌ترین و خصوصی‌ترین تخصص‌ها از میان گرایش‌های پزشکی است، چرا که به مسائل مربوط به زایمان یک انسان می‌پردازد. علاوه بر این‌ها، متخصص زنان محرم اسرار خانواده است و ممکن است از مراجعان خود درباره مسائلی مانند جزئیات رابطه جنسی یا معاینه دستگاه تناسلی پرسش کند.

با دقت در نکات بالا، به این نتیجه می‌رسیم که ما حتما برای انجام فرایند بارداری یا معاینات ماهانه خود، باید یک متخصص زنان خوب را انتخاب کنیم.

 

مهم‌ترین معیارهای تشخیص متخصص زنان خوب چیست؟

حالا که شما هم به این نتیجه رسیدید که انتخاب یک متخصص زنان خوب، امری بسیار مهم و لازم است، با دقت نکات زیر را مطالعه کنید تا بتوانید یک متخصص زنان خوب برای مراجعات پزشکی خود پیدا کنید؛ فراموش نکنید که معیارهای زیر، مشخصه‌هایی نسبی برای تشخیص یک متخصص زنان خوب هستند و در نهایت، تجربه و بازخورد مثبت بیماران قبلی، بهترین راهکار برای تشخیص یک متخصص زنان خوب یا یک کلینیک تخصصی مناسب است:

  1. مدرک تحصیلی و اعتبار آن؛

یکی از مهم‌ترین نکات درباره انتخاب یک متخصص زنان خوب، سطح مدرک تحصیلی و اعتبار آن مدرک است؛ اگر می‌توانید تحقیقاتی درباره اینکه متخصص مورد انتخاب شما مدرک خود را از چه دانشگاهی کسب کرده است و اینکه برد تخصصی او در چه وضعیتی قرار دارد انجام دهید. همچنین، برای اطمینان بیشتر از اعتبار مدرک تحصیلی متخصص خود، می‌توانید شماره نظام پزشکی او را بررسی کنید و از صحت و سقم آن آگاه شوید.

  1. تجربه، معیاری تعیین‌کننده؛

هر چقدر هم که یک متخصص، مدرک دانشگاهی و برد تخصصی قوی‌ای داشته باشد، تجربه باز هم حرف اول را می‌زند؛ فراموش نکنید که یکی دیگر از معیارهای متخصص زنان خوب، تجربه علمی قابل‌قبول است. همچنین این نکته را هم فراموش نکنید که تجربه کار کردن در بیمارستان‌های بزرگ، مزیت تعیین‌کننده‌ای است.

  1. رشته تخصصی؛

نکته دیگری که باید درباره یک دکتر زنان خوب به خاطر داشته باشید، این نکته است که پزشک انتخابی شما دقیقا در چه زمینه‌ای صاحب تخصص و مهارت است.

تخصص‌های رایج شامل موارد زیر هستند:

  • زایمان؛
  • درمان ناباروری؛
  • لیزر تخصصی زنان؛
  • جراحی هیسترکتومی؛
  • جراحی‌های هیسترکتومی، لاپاراسکوپی، پرینورافی؛
  • جراحی سیتوسل و ریکتوسل.

اگر به سراغ متخصصان یا کلینیک‌هایی بروید که همه این تخصص‌ها را شامل شوند و برای اکثر آن‌ها پزشک متخصص سراغ داشته باشند، تصمیم عاقلانه‌تری گرفته ‌اید.

  1. موقعیت جغرافیایی مطب؛

یکی دیگر از معیارهای قابل‌توجه برای انتخاب یک متخصص زنان خوب، توجه به موقعیت جغرافیایی مطب است؛ این نکته که آیا مطب در یک محله شلوغ قرار دارد یا خیابان‌های اطراف آن پر رفت و آمد هستند، مشخصه مهمی است. البته این نکته برای مراجعانی اهمیت دارد که برای مراقبت‌های بارداری و انجام فرایند زایمان به دنبال یک متخصص زنان هستند؛ چراکه هر لحظه ممکن است نیاز داشته باشند که به مطب پزشک خود مراجعه کنند.

  1. امکان ایجاد یک ارتباط صمیمانه و ایمن.

آخرین معیار برای تصمیم گیری درباره یک متخصص زنان خوب، نحوه برقراری یک ارتباط دوستانه میان پزشک و بیمار است. حتی اگر متخصص انتخابی شما، دارای یک برد تخصصی از کشوری اروپایی باشد، باز هم ایجاد ارتباط صمیمانه نکته مهم و قابل‌توجهی است. شما باید بتوانید با پزشک خود به راحتی صحبت کنید و درباره مسائل مختلف از او نظر بگیرید. پس حتما پیش از آنکه فرایند بارداری خود را به یک پزشک بسپارید، ابتدا یک جلسه آزمایشی به مطب او بروید و برخورد او را آنالیز کنید.

 

 

بهترین دکتر زنان

 

آیا جنسیت پزشک زنان اهمیتی دارد؟

در قسمت‌های قبلی به صراحت گفتیم که در مراجعه‌های شما به پزشک زنان و زایمان، ممکن است لازم شود از خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌تان صحبت کنید و این نکته مستلزم این است که شما با پزشک خود راحت باشید؛ در یک کلام، لازم است که شما خجالت و کم‌رویی را کنار بگذارید و به وضوح درباره مسائل خاصی صحبت کنید. البته در نهایت، انتخاب با شماست. پس حتما به این نکته توجه کنید که آیا با یک آقا که در زمینه پزشکی زنان فعالیت دارد راحت‌تر هستید یا یک خانم.

 

 

 

 

سخن آخر

در این مقاله کوشیدیم تا درباره بهترین راهکارهای تشخیص یک متخصص زنان خوب گفتگو کنیم و معیارهایی عملی برای پیدا کردن چنین پزشکی را به شما معرفی کنیم. در مجموع، انتخاب کلینیک‌ها و مجموعه‌های پزشکی، هوشمندانه‌تر از انتخاب یک مطب خصوصی است؛ دلیل این حرف هم بسیار ساده است: ممکن است شما برای انجام پروسه درمان، نیاز به آزمایشگاه تخصصی یا دستگاه‌های پیشرفته نظیر سونوگرافی داشته باشید. در چنین مواقعی، به راحتی می‌توانید در همان کلینیک، همه فرایند درمان خود را پشت سر بگذارید و با خیالی آسوده، راهی خانه شوید.

 

یک پیشنهاد ویژه:

کلینیک دکتر آزیتا ناصری با کادری ماهر و مجموعه‌ای کامل از دستگاه‌های تخصصی مربوط به زنان، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است؛ ما کوشیده‌ایم که مجموعه‌ای از پزشکانی که تخصص و برخورد صحیح را در کنار هم قرار داده‌اند، به شما ارائه کنیم تا با خیال راحت، به فرایند درمان مشغول شوید و بدون هیچ دغدغه‌ای مشکل خود را پشت سر بگذارید.

منبع:سایت bitly

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

رفوفرش

امروز در این مقاله می خواهیم در مورد رفو فرش با هم گفتگو کنیم و ببینیم چه اهمیتی دارد.

فرش های پر نقش و نگار و زیبا و رنگین بخشی از فرهنگ و منازل ایرانی می باشد که در بیشتر خانه های ایرانی حتی اگر در ایران نیز سکونت ندارد

همیشه  یک قالیچه کوچک زینت بخش دکوراسیون یک منزل فرد ایرانی به حساب می‌آید با وجود همه مراقبتهایی که از این وسیله ارزشمند و زینتی به حساب می شود

وجود آسیب دیدن قسمتی از فرش وجود دارد به خصوص وقتی که در جابجایی ها و اسباب کشی ها فرش های زیبا آسیب می بیند یا در وقتی که در خانه اقدام به شستن فرش ها می کنند

صدمات زیادی به بافت و ریشه و مخصوصاً رنگ فرش وارد می‌شود

رفو فرش یکی از فعالیت هایی است که مشکلات و ایراد های ایجاد شده بر فرش و قالی را برطرف می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با تعمیر فرش و در واقع رفو فرش در یک قالیشویی که نامش قالیشویی در حکیمیه است آشنا کنیم.

رفو فرش

رفو فرش چه اهمیتی دارد

معمولاً تعمیر و رفع فرش از جمله فعالیت های خدماتی است که توسط متخصصان قالی و فرش انجام می شود که این کار را در کارگاههای خاص قالیشویی و فروشگاههای فرش انجام می ‌دهند.

رفو ترفندی برای نابود کردن و از بین بردن قسمتی از فرش و الیاف فرش است که آسیب دیده است معمولاً حوادث ناخواسته ای که برای فرش زیبای زیر پای ما ایجاد می شود ظاهر زشتی به آن خواهد داد

مانند کوفتگی بافت آن در اثر پایه های مبلغان یا تخت خواب هایی که زیر آنها فرش پهن شده است یا سوختگی فرش که در اثر سیگار یا زغال ایجاد می شود

یکی از رایج ترین مشکلاتی است که فرش شما را زشت میکند و به بافت آن آسیب می رساند

همچنین به علت اینکه ریشه ها و گره های فرش در اثر شست‌وشوی نامناسب و نادرست کنده می شود و بافت آن گاهی دچار پوسیدگی می شود نیز در بیشتر موارد نیازمند رفو فرش می باشد

همه این موارد را با رفیع صحیح فرش می‌توان برطرف کرد همه ما می‌دانیم که فرش ها با توجه به قیمت آن ها و ارزشمند ایشان یک کالای یکبار مصرف نیستند

که آنها را در صورت خراب شدن و آسیب دیدن دور بیندازید فرش ها مخصوصا اگر از نوع دستبافت باشند بسیار ارزشمند و نفیس آن که این روزها قیمت آنها روز به روز در حال افزایش است

اگر مشکلاتی برای فرش شما پیش آمده نگران نباشید که با ترمیم و رفیع فرش امکان سالم ساختن آن و نو کردن آن وجود دارد می توانید این کار را به قالیشویی در نارمک بسپارید.

رفو فرش

همانطور که گفتیم رفو فرش یک تکنیک و مهارت خاص و تخصصی است که مانند مهارتی که یک بافنده فرش دارد یک استاد کار فرش باید داشته باشد

برای اینکه محل رو ترمیم شود و با قسمت های دیگر بافت فرش تفاوت نداشته باشد نیاز است که از ظرافت بسیار زیادی برای ترمیم قسمت آسیب دیده استفاده شود

حروف و فرش کاری نیست که هر کسی بتواند بدون تجربه و مهارت آن را انجام دهد افراد خاصی هستند که در این حرفه به خصوص فعالیت می‌کنند

و همگی آنها از متخصصین فرش‌بافی و این صنعت به حساب می آیند با وجود ترمیم و رفوی فرش می توان همه آسیب هایی که از قبل در فرش به وجود آمد از بین برد

و فرش را در صورت نگهداری صحیح بعد از رفو فرش در مدت بیشتری سالم نگه داشت در واقع با رفو فرش  عمر فرش افزایش پیدا می‌کند.

ابزار و رفو فرش چگونه است

هر کاری در صنف و صنعت خود نیاز به ابزار خاص خود دارد و در همین موضوع رو فرش نیز بدون ابزار خاص خود امکان پذیر نمی باشد

این کار که نیاز به توجه و ظرافت خاصی دارد از ابزار ویژه‌ای نیز برخوردار می باشد همانطور که قالی بافی هنر و مهارت پیچیده‌ای است

رفوی فرش نیز ابزار و هنر و مهارت پیچیده مشابه بافت فرش دارد معمولاً برای رفو فرش از ابزار مشابه بافت فرش استفاده می کنند 

از قسمتی که ترمیم یافته نباید با قسمت‌های دیگر فرش مو بزند و مشخص باشد

هر چقدر که مهارت استادکار رفو فرش بیشتر باشد و از افزار مناسب‌تری استفاده کند نتیجه کار مناسبتر خواهد .بود .

یکی از وسایلی که برای این کار نیاز است قلاب است که در اندازه و سایز های مختلف وجود دارد

به این صورت که برای خارج کردن نخ خامه از بین تارها از قلاب استفاده می شود انواع مختلفی از قلاب و که سایزهای مختلفی نیز دارند

برای پشت کار و قلاب خاصی برای خواب جلوی فرش برای رفو استفاده می‌کند همچنین برای ایجاد گره و ترمیم گره ها نیز قلاب های زیادی وجود دارد یکی از وسایلی که برای رفو فرش استفاده می کنند.

چاقو نیز یکی از پرکاربردترین وسایل در بافت و رفو فرش است این صورت که چاقو نیز در اشکال و اندازه های مختلفی در صنعت فرش بافی به کار می رود

که هر کدام اسم و کاربرد خود را دارد از انواع چاقو می توان به کار دبی ۹۰ و یا کار چاقوی بافت و وسیله دیگری به نام چاقو چنگال اشاره کرد مهمترین وسیله در فعالیت رفوگری می باشد .

رفو فرش

در رفو فرش از چه چیزی استفاده میشود

برای فعالیت هایی مانند کوبل زنی پودکشی و تو نکشی مورد استفاده قرار می گیرد سوزان روشن گری با سوزن‌های عادی تفاوت دارد

و روش کار به این صورت می باشد که اتصالات را با قسمت آسیب دیده با قسمت سالم برقرار می کند

سوزنی بسیار ظریف و نازک کرد نوعی سوزن به نام سوزن شیرازه که فقط در دوخت شیرازه فرش به کار می رود برای رفع بافت میانی فرش کاربردی ندارد

یکی از وسایل دیگر قالی می باشد که ظریف و کوچک است که به جای سیم در این مسیر سوزن های ظریف و کوتاه و همچنین ریسک وجود دارد

این برس کیله را روی قسمت‌های رو شده می‌کشند و پرزهای بافته شده را مرتب می کند به صورتی که ظاهری یکسان با قسمتهای دیگر داشته باشد

از وسایل دیگری مانند شانه رفوگری دار یا همان چارچوب بیتی هایی در اندازه های مختلف باشیم که پرت ها را از یکدیگر باز می‌کند

انبردست و دم باریک برای بیرون کشیدن نخ های مخصوص تخته های شیب دار انگشتانه درفش میخ کش گاز انبر موم و نوار چرمی و وسایلی که هر استادکار به صورت خاص برای رفو فرش به کار می برد.

شما می توانید برای رفو قرش های خود به قالیشویی در نیاوران مراجعه کنید.

منبع:سایت bitly

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

برند نگزنس یک سری محصولات متعلق به شرکتی که در کشور فرانسه قرار دارد می باشد. این برنده فرانسوی دارای مهم ترین و ارزشمندترین نوع کابل های مسی و فیبر نوری می باشد که در بازارهای صنعتی و پروژه های زیرساختی مانند ساخت کشتی ها صنعت نفت و هوانوردی و ساخت هواپیماهای غول پیکر از آنها استفاده می شود تجهیزات شبکه نگزنس از بزرگترین تولید کننده های کابل در دنیا می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تجهیزات شبکه نگزنس در این مقاله آشنا کنیم.

تجهیزات شبکه نگزنسبرند نگزس از کجا به وجود آمد

شرکت نگزنس یکی از بزرگ ترین و مهم ترین کارخانجات های تولید سیم و کابل شبکه در جهان می باشد،

فعالیت های این شرکت در عرصه تولید سیم و کابل شبکه بیشتر از صد سال است، از جمله دستاوردهای شرکت نگزنس به صورت زیر می باشد؛

در سال ۱۸۹۷ شرکت NEXANS در لیون فرانسه بنیان گذاری شد، سپس در سال ۱۹۱۲ این شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید انواع کابل برق شروع کرد

و در سال ۱۹۲۵ شرکت نگزنس با شرکت جنرال الکتریک ادغام شد . در سال ۱۹۷۰ شرکت کابل NEXANS موفق به خریداری سهام شرکت کابل جعوفوری شد.

شرکت کابل شبکه نگزنس در سال  ۱۹۶۹ توانست سهام شرکت مهندسی مکانیکی آلزاس را خریداری کند. این شرکت در سال ۱۹۷۹ موفق به خریداری سهام شرکت چاندرسی یونان شد.

در سال ۱۹۸۶ بین شرکت کابل نگزنس و کابل دیلون یک قرار داد به منظور تولید انواع کابل های ارتباطی گوشی موبایل بسته شد.

در بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ شرکت نگزنس توانست سهام چندین شرکت را درکشورهای ایتالیا، کره جنوبی، یونان، بلژیک و … به دست آورد.

در سال ۲۰۰۴ این شرکت در کشور ایتالیا جایزه تخصصی کابلوسیس را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۱ توانست نخستین کارخانه را در کشور قطر تأسیس کند و به تولید کابل های هوانوردی بپردازد.

انواع تجهیزات شبکه نگزس

به طور کلی این غول تجهیزات فرانسوی محصولات خود را در دو دسته تقسیم می‌کند

که شامل تجهیزات شبکه عکس مربوط به محصولات مسی و دست دوم تجهیزات شبکه نیز مربوط به محصول می باشد.

پچ کورد شبکه ، کیستون شبکه ، انواع پچ پنل، انواع کابل های شبکه، فیس پلیت و انواع کابل و تجهیزات فیبر نوری از محصولات تولید یافته شرکت نگزنس می باشد.

حوزه فعالیت تجهیزات نگزنس

شرکت و کمپانی نگذره به طور کلی چهار حوزه مختلف را برای فعالیت‌های خودش اعلام کرده است

که اولین حوزه پروژه های بزرگ و تاسیسات ولتاژ بالا می باشد که حضور تجهیزات شبکه نگزنس در این عرصه به حدی پررنگ و اهمیت دارد

که به آنها  تجهیزات فرانسوی گفته می‌شود که در شبکه انتقال قدرت زمینی شبکه انتقال قدرت سیرابی و پروژه‌های نفت و گاز و نیروگاه های بادی که به دور از ساحل قرار دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

قدرت عجیب این کمپانی در کابل کشی ها در سراسر دنیا از کشورهای مختلف تا قاره های متفاوت پیشرفته است

حوزه بعدی فناوری و تجهیزات شبکه نگزنس در مخابرات و اطلاعات می باشد

به این صورت که به بازار و عمده را در برگرفته از جمله در شبکه‌های اطلاعاتی و زیرساخت‌های مخابراتی و همچنین شبکه‌های مخابراتی در زیر آب که گرچه انواع کابل مسی و فیبر نوری را تولید می‌کند

در بحث مخابرات و اطلاعات قدرت فعالیت بالایی دارد به تجهیزات شبکه نگزنس  را ما فقط به کابل شبکه می‌شناسیم

و البته که فقط در کابل شبکه محدود نمی‌شود و سرویس های زیادی برای تجهیزات خانگی و تجاری دارد.

حوزه حوزه سوم فعالیت تجهیزات شبکه نگزس در پروژه های عظیم و شرکتهای بزرگ صنعتی می باشد که با استفاده از تجربه بسیار بالا با این شرکت‌ها همکاری می‌کند

تا مشکلات آنها را حل کنیم که در ۱۷ بازار مختلف از جمله بهداشت اتوماسیون نیروی هسته‌ای نیروگاه‌خورشیدی شبکه ریلی و غیره فعالیت دارند

آخرین حوزه‌ای که برند نگزس اعلام کرده که در حال فعالیت می کند آخرین حوزه حوزه ساخت و ساز می باشد که برای ساخت و ساز های مختلف ردپای تجهیزات شبکه نگزنس را شما بارها و بارها مشاهده کرده اید

قیمت تجهیزات شبکه نگزنس

محصولاتی که دارای برند نگزنس هستند نسبت به سایر محصولاتی که در بازار موجود است دارای قیمت بسیار مناسبی هستند

همچنین در بین مردم محبوبیت زیادی دارند، تمامی محصولات NEXANS کیفیت بالا و دارای استاندارد هستند.

شرکت نگزنس  در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگانی برای فروش محصولات خود دارد، اکثر فروشگاه های اینترنتی که محصولات این شرکت را عرضه می کنند

سود کمی دریافت می کنند به همین دلیل قیمت تجهیزات برق و شبکه را پایین تر از نرخ بازار ارائه می دهند.

کابل شبکه یکی از تجهیزات شبکه نگزنس

کافه های شبکه یکی از پر اهمیت ترین تجهیزات شبکه به حساب می‌آیند که برای انتقال اطلاعات و داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف یک شبکه یا چند این شبکه قرار دارد

که یکی از محبوب ترین تولید کننده های کابل شبکه می باشد اع کابل شبکه در این شرکت ساخته می‌شود و ارائه می‌شود کامپ های زیر نام دارند.

کابل  cat5، cat6 ، cat7 ، cat6a  و cat7a می باشد

خصوصیات کابل شبکه cat6 برند نگزنس

اتحادیه صنعت ارتباط از راه دور و صنایع الکترونیکی کابل cat6 را به عنوان یک استاندارد کابل اترنت معرفی کرده اند،

این کابل ها جزء کابل های اترنت بهم تابیده شده می باشد که نسل ششم آن ها است،

این کابل ها بیشتر در شبکه های خانگی و اداری کاربرد دارند همچنین قابلیت سازگاری با کابل های cat5 و cat5e دارند.

یکی از مزایای کابل cat6  این است که قابلیت پشتیبانی از داده‌های گیگابیت اترنت را به اندازه یک گیگابیت در ثانیه دارد.

این نوع کابل ها می توانند هر نوع ارتباطی را به اندازه ۵۰ متر تا سرعت ۱۰ گیگابیت اترنت را برقرار کنند،

علاوه بر این می تواند ۴ جفت سیم مسی را نگهداری کند و هر کدام از آن ها را برای بهبود عملکرد خود مورد استفاده قرار بدهد.

تجهیزات شبکه نگزنسمزایای استفاده از تجهیزات شبکه نگزنس

محصولاتی که توسط شرکت نگزنس تولید می شوند در موارد زیر کارایی دارند؛

پروژه هایی که ولتاژ خیلی بالایی دارند

امروزه پروژه های بسیار زیادی مانند مزرعه هایی که انرژی باد تولید می کنند به ولتاژ خیلی بالایی نیاز دارند، شرکت نگزنس توانسته است در این زمینه کابل ها و تجهیزات بسیار زیادی تولید کند.

فعالیت در صنعت و لوازم صنعتی و برقی

شرکت نگزنس در مواردی همچون: خودرو سازی، معادن، هوانوردی و دریا نوردی فعالیت چشم گیری داشته است مثلا در صنعت خودرو سازی از سنسور های کابل نگزنس NEXANS برای ایربگ استفاده می شود.

منبع:سایت yun

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

ویروس HPV و راهکار هایی برای تشخیص آن

ویروس HPV و راهکار هایی برای تشخیص آن

بیماری‌ها و ویروس‌های بسیاری از طریق آمیزش جنسی امکان انتقال دارند؛ یکی از معروف‌ترین این ویروس‌ها، ویروس HPV است. این ویروس ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و با علائم و نشانه‌های گسترده‌ای خود را نشان می‌دهد. بانوان و آقایان باید اطلاعات مختصری درباره این ویروس داشته باشند تا با بروز نشانه‌های‌اش، سریعا به پزشک مراجعه کنند. البته علاوه بر بروز نشانه‌ها، راه‌های دیگری هم برای تشخیص ویروس HPV وجود دارد. در این مقاله، قصد داریم راه‌های تخصصی تشخیص این ویروس و نکات تکمیلی آن را بررسی کنیم.

 

ویروس HPV دقیقا چیست؟

ویروس پاپیلوم انسانی، یکی از ویروس‌های معروف مقاربتی است که معمولا از طریق برخورد پوست منتقل می‌شود. حدودا 100 نوع ویروس جهش‌یافته HPV در میان انسان‌ها وجود دارد؛ نکته مهم و ناگوار این است که ممکن است یک انسان بصورت همزمان، به چندین نوع از این ویروس مبتلا شود. ویروس HPV دوره نهفتگی بسیار طولانی‌ای دارد؛ ممکن است با گذر چندین سال نیز، این ویروس هیچ نشانی از خود بروز ندهد؛ به سبب این مسئله، راه‌های آزمایشگاهی تشخیص ویروس HPV اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. در ادامه این مقاله، به معرفی این راهکارها می‌پردازیم.

 

راهکارهای خانگی برای تشخیص ویروس HPV چه مواردی هستند؟

در قدم اول باید این مسئله را به شما بگوییم که هیچ راه قطعی خانگی برای تشخیص این ویروس  وجود ندارد؛ ما صرفا تلاش می‌کنیم نکاتی را به شما بیاموزیم که در صورتی بروز یکسری نشانه‌ها، سریعا به دکتر مراجعه کنید.

مهم‌ترین نشانه ویروس HPV زگیل‌ها و توده‌های مربوط به دستگاه تناسلی است؛ البته ممکن است که این زگیل‌ها مربوط به یک عفونت دیگر باشند. بهرحال با مشاهده این موارد سریعا به یک پزشک مراجعه کنید.

نشانه‌های دیگر مانند سوزش ادرار، سوزش دستگاه تناسلی، گلودرد، گوش‌درد و سردرد از جمله مهم‌ترین نشانه‌های ویروس HPV هستند. نکته مهم اینجاست که اگر سوزش دستگاه تناسلی با یکی از نشانه‌های ثانوی ماند گلودرد و گوش‌درد بصورت همزمان بروز پیدا کرد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

 

 

راهکارهای آزمایشگاهی برای تشخیص ویروس HPV چه مواردی هستند؟

راهکارهای تشخیص ویروس HPV به دو دسته کلی سنتی و مدرن تقسیم می‌شود؛ در روش‌های سنتی، از میکروسکوپ‌های الکترونی استفاده زیادی می‌شود اما راهکارهای مدرن بسیار گسترده‌تر و تخصصی‌تر هستند. راهکارهای مدرن تشخیص پاپیلوم انسانی به شرح زیر است:

  1. آزمایش پاپ اسمیر؛

پاپ اسمیر یک روش آزمایش بوسیله نمونه برداری است. متخصصان آزمایشگاه، با برداشت یک نمونه از دهانه رحم، انواع ویروس‌ها از جمله HPV را تشخیص می‌دهند.

  1. تکنیک‌های مربوط به DNA؛

بوسیله دو تکنیک جذب ترکیبی و واکنش زنجیره‌ای پلیمراز نشانه‌های وجود ویروس HPV را دنبال می‌کنند. جالب است بدانید که روش‌های مربوط به DNA بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود اما این روزها، این روش‌ها اصلاح شده و آزمایشگاه‌‌ها با سهولت بیشتری آزمایش‌های مخصوص را انجام می‌دهند.

  1. آزمایش کولپوسکوپی؛

در این روش، متخصص بوسیله میکروسکوپ‌های خاصی دهانه رحم را معاینه می‌کند و مقادیر ضایعات استوویتیت را بررسی می‌کند.

  1. تست یا آزمایش اسید استیک؛

تست اسید استیک برخلاف برخی از تست‌های دیگر، برای آقایان بانوان انجام می‌شود. در این تست، از یک دستمال مرطوب به برخی از وسایل آزمایشگاهی تخصصی استفاده می‌شود. البته به سبب برخی از نکات و پارامترهای تخصصی، تست اسید استیک چندان قابل اعتماد نیست.

 

 

راهکار هایی برای تشخیص ویروس HPV

پیشروی ویروس HPV چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

قسمتی از مشکلات و عوارض مربوط به ویروس HPV، قابل‌تحمل اما دردآور هستند. مواردی مانند سوزش ناحیه تناسلی، زگیل‌های تناسلی که رابطه جنسی را دردآور می‌کنند یا انواع گوش‌درد، سردرد و گلودرد جزو این عوارض هستند. اما یک نکته مهم‌تر وجود دارد:

اگر ویروس HPV درمان نشود، در دراز مدت بسترساز مشکلات و بیماری‌های بسیار خطرناک‌تر مانند سرطان دستگاه‌های تناسلی، سرطان گلو یا سرطان‌های دیگر خواهد شد.

برخی تصور می‌کنند که وقتی ویروس HPV نشانه‌ای از خود بروز نداده است، پس اتفاق بدی هم برای بیمار نخواهد افتاد؛ در صورتی‌که این باور غلط است و هر انسانی که گمان می‌کند به بیماری پاپیلوم انسانی مبتلا شده، حتما باید به پزشک مراجعه کند.

در پایان، گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که HPV به دو نوع خوش‌خیم و بدخیم تقسیم می‌شود؛ معمولا نوع بدخیم آن، موجب سرطان‌ها خواهد شد.

 

چه راه‌هایی برای پیشگیری از ویروس HPV وجود دارد؟

پزشکان و متخصصان راهکارهای بسیاری را برای جلوگیری از انتقال این ویروس پیشنهاد می‌کنند. بخشی از این راهکارها، بسیار ساده و بدون دردسر هستند و برخی دیگر، با اندکی دشواری همراه هستند ولی نکته اصلی اینجاست، که همه این راهکارها ریسک ابتلا به ویروس HPV را تا حدود زیادی کم می‌کنند.

راهکار اول: استفاده از وسایل پیشگیری در هنگام نزدیک؛

ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه برای جلوگیری از هرگونه عفونت مربوط به دستگاه تناسلی، استفاده از انواع وسایل پیشگیری است. این نکته را بخاطر داشته باشید که امکان انتقال ویروس HPV با استفاده از کاندوم تا 80 درصد کاهش پیدا می‌کند.

راهکار دوم: واکسیناسیون؛

آزمایش‌های بسیار گسترده‌ای برای بررسی نقش واکسن‌ها گوناگون در ابتلا به HPV انجام شده است؛ زمانی که نتایج را بررسی کنید، به چند نتیجه کلی می‌رسید:

اول اینکه واکسن‌های این ویروس بصورت قطعی از آن پیشگیری نمی‌کنند اما در برخی موارد هم جوابگو بوده‌اند.

دوم اینکه این واکسن‌ها در درازمدت چندان بررسی نشده‌اند و ممکن است با وجود ایمن‌سازی کوتاه‌مدت، با گذر زمان بیمار ایمنی خود را از دست بدهد.

سوم اینکه اکثر آزمایش‌های مربوط به واکسن HPV بر روی بانوان زیر 26 سال انجام شده است و متاسفانه بانوان سالمند کمتر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

راهکار سوم: محدودیت در ارتباط جنسی.

بیماری‌های مقاربتی عمدتا خطرناک و دردسرساز هستند؛ نکته مهم هم اینجاست که عمدتا از طریق برقراری رابطه جنسی انتقال پیدا می‌کنند. این نکته مهم و کلیدی را فراموش نکنید که مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راه برای پیشگیری از ویروس HPV یا هر ویروس مقاربتی دیگر، محدود کردن دامنه روابطی جنسی است.

درمان و داروی ویروس hpv

 

سخن آخر

راهکارهای خانگی و آزمایشگاهی متعددی برای شناسایی HPV وجود دارد؛ هر پزشک یا آزمایشگاه، یکی از این راهکارها را بر دیگری ترجیح می‌دهد و بیماران را به انجام آن آزمایش ترغیب می‌کند. علاوه بر این‌ها، راهکارهایی مانند استفاده از کاندوم، محدودیت در رابطه جنسی و واکسیناسیون در جلوگیری از انتقال ویروس HPV موثر هستند. فراموش نکنید که پیشگیری از بیماری، همیشه بهتر از درمان آن است.

منبع:سایت yun

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

مراجعه مداوم به یک دکتر زنان خوب ، از جمله کارهایی است که هر بانویی بصورت ماهانه باید انجام دهد؛ این نکته یکی از اساسی‌ترین رفتارها برای حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌هاست. برای بسیاری از بانوان این سوال وجود دارد که یک دکتر زنان خوب، چه خدماتی می‌تواند به ما ارائه دهد؛ در یک کلام، ما برای انجام چه مسائلی باید به یک متخصص یا دکتر زنان خوب مراجعه کنیم؟ در این مقاله، تلاش می‌کنیم که ابتدا تفاوت “دکتر زنان” با “ماما” را بررسی کنیم و در ادامه به شما بیاموزیم که برای چه خدماتی باید به یک دکتر یا متخصص زنان مراجعه کنید.

 

ماما چه تفاوتی با دکتر زنان دارد؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است؛ غالب مردم تصور می‌کنند که این دو با یکدیگر تفاوتی ندارند یا وظایف این دو شغل مهم را بصورت جابه‌جا آموخته‌اند؛ دقیق‌ترین تعریف از یک ماما به شرح زیر است:

ماما وظیفه دارد که قبل و بعد از زایمان، مادر را با آموزش‌ها و گفتگوهای متعدد، برای فرزندآوری تربیت کند؛ نحوه شیر دادن به نوزاد، نحوه تعویض پوشک، نحوه آرام کردن کودک و همه آموزش‌های مشابه توسط ماما انجام می‌شود. دقت کنید که مجموعه فرایند زایمان که ممکن است بصورت طبیعی یا سزارین انجام شود و همچنین تشخیص و درمان انواع بیماری‌های زنان، بر عهده یک دکتر یا متخصص زنان خوب است و ارتباطی با ماما ندارد. البته یک دکتر زنان خوب، مادر را درباره آموزش‌های فرزندآوری نیز مطلع خواهد کرد.

 

برای چه خدماتی باید به یک دکتر زنان خوب مراجعه کنیم؟

روزانه با آگهی‌ها و تبلیغات متعددی مواجه می‌شویم که درباره بهترین دکتر زنان در تهران یا بهترین دکتر زنان شمال تهران صحبت کرده‌اند و از ما دعوت کرده‌اند که به مطب آن‌ها برویم.

ممکن است با دیدن این تبلیغات، این سوال را از خود بپرسید که یک دکتر زنان خوب، چه کاری برای ما انجام خواهد داد؟ در این قسمت از مقاله، می‌کوشیم تا بصورت خلاصه اما دقیق، این سوال را پاسخ دهیم.

 

 

  1. انجام انواع چک‌آپ‌ها؛

همانطور که به خوبی می‌دانید، بیماری‌ها و مشکلات زیادی زندگی بانوان را تهدید می‌کند؛ از خطرات بیماری‌های مقاربتی گرفته تا مشکلات بسیار جدی نظیر سرطان پستان و رحم، مسائلی هستند که هر خانمی باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند. زمانی که شما به مطب یک دکتر زنان خوب مراجعه می‌کنید، او می‌کوشد تا همه قسمت‌های بدن شما را که مستعد بیماری هستند به دقت بررسی و معاینه کند و در مجموع، خطر ابتلا به هر مشکلی را به صفر برساند.

  1. تنظیم قاعدگی یا درمان انواع اختلال در این زمینه؛

در میان متخصصان زنان مرسوم است که قاعدگی نباید بیشتر از ده روز به تاخیر بیفتد؛ اگر عادت شما با بیش از دو هفته تاخیر اتفاق افتاد، حتما باید به مطب یک دکتر زنان خوب مراجعه کنید. رفع چنین مشکلاتی و تنظیم آن، یکی از مهم‌ترین وظایف پزشکان زنان است.

  1. مشاوره‌های مربوط به بارداری؛

برخی از بانوان تصور می‌کنند که مراجعه به دکتر یا متخصص زنان، فقط زمانی لازم می‌شود که باردار شده باشند، درصورتی‌که مطابق با نظر کارشناسان سلامت، شما باید زمانی که صرفا درباره فرزندآوری تصمیم گرفته‌اید، به یک دکتر زنان خوب مراجعه کنید تا او درباره بسیاری از نکات و مسائل مربوط به بارداری با شما گفتگو کند. همچنین در حین بارداری و پس از آن نیز، لازم است که بصورت مرتب به پزشک خود مراجعه کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای مراجعه پیش از بارداری به پزشک زنان، کاهش یا از بین بردن ریسک “زایمان پرخطر” است؛ این مسئله بسیار حیاتی است و جان مادر و فرزند را تهدید می‌کند.

 

همچنین مراجعه پس از زایمان به یک دکتر زنان خوب، مسائل بسیار زیادی را حل می‌کند؛ نکات زیر برخی از مزایای مراجعه به پزشک، پس از زایمان است:

  • ممکن است در طول بارداری به مشکلاتی نظیر دیابت یا فشار خون بارداری مبتلا شده باشید؛ یک دکتر زنان خوب، چنین مشکلاتی را به راحتی تشخیص می‌دهد و راه حل‌های مناسبی به شما ارائه می‌کند.
  • پزشک شما، به مسائلی مانند افسردگی پس از زایمان توجه می‌کند و درصورت پیدا کردن نشانه‌های چنین مشکلاتی، شما را با بهترین مشاوره‌ها درمان می‌کند.
  • یک دکتر زنان خوب، درباره راهکارهای صددرصدی پیشگیری از بارداری مجدد با شما صحبت می‌کند و از اتفاقات ناگوار احتمالی جلوگیری می‌کند.
  • پزشک، توجه شما را به موضوعاتی مانند واکسیناسیون نوزاد جلب می‌کند و زمان دقیق انجام چنین اموری را به شما می‌آموزد.

 

 

دکتر زنان خوب تهران و غرب تهران

[درمان عدم باروری یا نازایی؛

نازایی از جمله مشکلاتی است که در برخی موارد بصورت ژنتیکی و در برخی موارد بصورت اکتسابی اتفاق می‌افتد. شما با مراجعه به یک دکتر زنان خوب از زمان جوانی، می‌توانید ریسک عدم باروری خود را بسیار پایین بیاورید و حتی با بروز چنین مشکلی، درمان‌های حساب‌شده و دقیقی را پیش بگیرید.

  1. معاینات مربوط به یائسگی و مشکلات آن؛

هر بانویی با گذر زمان و وارد شدن به سنین بیشتر از چهل سال، به برهه یائسگی وارد می‌شود؛ این مقطع که در زندگی هر خانمی وجود خواهد داشت، معمولا با برخی از بیماری‌ها همراه خواهد بود. یک دکتر زنان خوب، با معاینات مخصوص این دوران، خطر ابتلای به هر نوع بیماری‌ای را به صفر می‌رساند و به شما کمک می‌کند که به آسانی هرچه بیشتر، به چنین مقطعی وارد شوید.

  1. انواع جراحی برای جوان‌سازی و زیبایی.

این روزها با بهره گرفتن از جدیدترین دستگاه‌های لیزر و تزریق انواع ژل‌ها و چربی‌ها، می‌توانیم عمل‌های جراحی متفاوتی برای زیبایی و جوان‌سازی انجام بدهیم؛ نکته مهم اینجاست که با پیشرفت علم و تخصصی شدن دستگاه‌ها، این جراحی‌ها بسیار کم‌خطرتر از گذشته هستند و اگر زیر نظر یک دکتر زنان خوب انجام شوند، کاملا نتیجه‌بخش خواهند بود.

 

 

حالا که به پایان این مقاله رسیده‌ایم، لازم است شما را با کلینیک دکتر آزیتا ناصری آشنا کنیم؛ کلینیک دکتر آزیتا ناصری با بهره‌گیری از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی مربوط به زنان و همچنین کادری با بهترین متخصصان و پزشکان زنان، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. با مراجعه به مجموعه ما، در محیطی امن و صمیمی، بهترین مشاوره‌ها را دریافت کنید و یک زندگی سالم را برای خود رقم بزنید.

منبع:سایت yun

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

قیمت قالیشویی

تمیز کردن و شستن فرش یک کار آسان و مقرون به صرفه برای خانواده هایی است که به قیمت قالیشویی اهمیت می دهند.

چه دائماً لکه‌ها را تمیز می‌کنید یا گهگاهی همه فرش‌های خانه‌تان را می شویید، قالیشویی مزایای قطعی دارد و برخی از قالیشویی‌های این توانایی را دارند

که فرش‌های شما را ۱۰ برابر تمیزتر از جاروبرقی نشان دهند در ادامه با کار و قیمت قالیشویی بیشتر آشنا خواهید شد.

قیمت قالیشویی

قیمت قالیشویی

قالیشویی از شستشوی قوی و مکش خلاء استفاده می‌کنند، قالیشویی مخلوطی از محلول پاک کننده و آب را به عمق الیاف فرش شما تزریق می کند و سپس، به شستشوی کثیفی و/ یا لکه می پردازد و سپس مکش وکیوم قدرتمند کثیفی آن را از بین می برد.

فرش های شما می توانند به اندازه کمی خاک در هر فوت مربع را قبل از این­که قابل توجه باشند، نگه دارند! شستشوی منظم فرش با از بین بردن زباله های ریز و ذرات کثیفی بزرگ که فرش شما را خراشیده و کدر می کند، سایش را کاهش می دهد، که می تواند سایش و پارگی را تسریع کند.

علاوه بر این، نه تنها با انجام این کار خودتان در هزینه و زمان صرفه جویی می کنید، بلکه از سرمایه گذاری که در خانه خود انجام داده اید محافظت می کنید و فرش های خود را برای مدت طولانی تری جدیدتر نگاه می دارید البته قیمت قالیشویی در برخی مکان ها مقرون به صرفه است.

استفاده نادرست و غیر اصولی از شامپوهای فرش

زمانی که شامپو فرش را به درستی استفاده نکنید و مقدار زیادی از آن را روی فرش بریزید، اگر هنوز فرش را کاملا خیس نکرده باشید، به فرش آسیب می رسانید.

با کمبود آب فعلی و عدم دسترسی به آب پرفشار، هیچ راهی برای جلوگیری از احتمال باقی ماندن مواد شوینده روی فرش وجود ندارد. بنابراین این موضوع یکی از دلایل اصلی شستشوی فرش در قالیشویی می باشد.

در قالیشویی فرش ها به صورت حرفه ای نظافت می شوند. مواد شوینده ای را که برای شستن فرش استفاده می کنید باید خیلی سریع با آب تمیز کنید زیرا بعد از مدتی لکه های باقی مانده از آن مواد از بین نمی رود و به نظر می رسد فرش شسته نشده است.

بنابراین بهترین گزینه برای شستشوی فرش، شستشوی فرش در قالیشویی است که قبل از شستشوی فرش بهتر است از قیمت قالیشویی آگاه شوید.

عدم تشخیص اندازه مرطوب فرش

وقتی آب زیادی روی فرش می ریزید باعث جذب آب زیادی می شود که در این صورت ممکن است رنگ فرش تغییر کند یا از بین برود. در برخی موارد فرش ها به دلیل وزن پاره می شوند، یکی از مشکلاتی که در صورت خیس شدن بیش از حد پشت فرش با آن مواجه می شویم،

خشک نشدن به موقع آن است و همچنین ممکن است باعث تورم پشت فرش و از دست دادن حالت طبیعی خود شود که فاجعه ای است و باعث سنگینی آن می شود.

وقتی فرش خیس است چند مورد را روی آن بگذارید

یکی از عوامل مهم در تخریب فرش که در اثر شستن فرش در منزل با آن مواجه می شوید قرار دادن انواع ابزار چوبی و فلزی بر روی فرش است. ظروف چوبی برای شستشو مناسب نیستند زیرا ممکن است رنگ چوب به فرش نفوذ کند و باید از استفاده از ظروف فلزی زنگ زده خودداری کنید

زیرا زنگ آن­ها جذب فرش شده و فرش را از بین می برد. افرادی که در منزل فرش می شویند اصول حفاظت از فرش را رعایت نمی کنند

مانند پیچیدن وسایل در فویل و برداشتن آن­ها از دور فرش که مشکلات زیادی برای آن­ها ایجاد می شود بهتر است بعد از اطلاعات درباره قیمت قالیشویی فرش را برای شستشو به آن جا ببرید.

نحوه شستشوی فرش در قالیشویی

برای شستشوی فرش در قالیشویی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن­ها استفاده از خشک کن مکنده برای کنترل رطوبت فرش است. در این روش با استفاده از تجهیزات پیشرفته فرش به میزان بسیار کمی مرطوب می شود.

روش شستشو اگرچه تقریباً مانند روش خانگی است، اما در این روش با استفاده از دو برس بسیار بزرگ، مواد شوینده روی سطح فرش پخش می شود و پس از زدودن لکه ها و کثیفی ها از روی فرش، کف ایجاد شده توسط دو مکش قوی را می مکد و به این ترتیب فرش را خشک می کند.

برخی از قالیشویی ها از محصولات گازدار برای جذب آب در فرش استفاده می کنند. این روش عاری از هرگونه موادی است که به فرش آسیب برساند. قیمت قالیشویی یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب شرکت مورد نظر می باشد.

مزیت استفاده از محصولات گازدار

یکی از مزیت های این روش این است که مواد شوینده داخل بافت فرش باقی نمی ماند و برای شستشو به آب زیادی نیاز ندارید، بنابراین می توان فرش را خیلی سریع خشک کرد.

یکی از معایب این روش پاک نشدن کامل لکه هاست. قالیشویی در کارگاه های قالیشویی حرفه ای به صورت سنتی و یا در منزل انجام می شود، اما تفاوت آشکار این دو در میزان تجربه ای است که افراد در نحوه شستشوی فرش کسب کرده اند.

در قالیشویی افراد هر روز به دلیل شستشو تجربه بیشتری کسب می کنند، افرادی که در قالیشویی ها کار می کنند با استفاده از تجربیات خود مناسب ترین روش را برای شستشوی هر فرش را انتخاب کرده و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب دیدن آن به کار می گیرند.

آن­ها همچنین در استفاده از مواد شوینده قوی بسیار حرفه ای هستند و علاوه بر آن قیمت قالیشویی بسیار مقرون به صرفه است و همچنین یاد گرفته اند که از هر کدام برای جلوگیری از خراب شدن فرش استفاده کنند. برای شستن فرش های با تراکم بالا از مواد شوینده قوی استفاده می کنند.

قیمت قالیشویی

نتیجه

امروزه فرش جزء اصلی در زیباسازی منازل است، به همین دلیل نگهداری و تمیزی آنها نیز نقش بسیار مهمی در زیبایی فضای خانه دارد. شستشوی فرش یکی از مهم ترین مراحل نگهداری از فرش است.

به طور طبیعی فرش پس از مدتی استفاده کثیف می شود و افراد آن را تمیز می کنند. اگر سعی کنید خودتان این کار را به طور سنتی در خانه انجام دهید، ممکن است به فرش آسیب بزنید یا حتی نتوانید کثیفی های فر را به طور کامل پاک کنید.

بنابراین بهتر است این کار را به کارشناسان و شرکت های قالیشویی بسپارید تا از آسیب یا کثیف شدن فرش جلوگیری شود.

منبع:سایت yun

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

انتخاب یک سرویس قالیشویی باید به همان اندازه که برای خرید و سلیقه فرش خود گذاشته اید اهمیت داشته باشد چرا که حفظ زیبایی و پاکیزگی فرش که از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود قالیشویی در پاسداران این امکان را در اختیار شما می گذارد

که بهترین قالیشویی را برای فرش خود انتخاب کنید توجه کنید که یک قالیشویی در پاسداران انتخاب می کنید کارکنان چگونه با فرش عزیز شما رفتار خواهند کرد.

قالیشویی در پاسداران

ترجمه اهمیت دارد

تجربه بیش از نیم قرن در قالیشویی در پاسداران  که حاصل فکری بزرگ از مدیریت کارخانه قالیشویی  بود.

با استفاده از جدید ترین دستگاه های روز دنیا، شستشوی فرشهای ماشینی دستبافت و ابریشم را با بهترین کیفیت و صد درصد بدون چروکی و پارکی با تمیزترین شکل ممکن به شما شهروندان محترم ارائه میکند.

قالیشویی در پاسداران عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران دارای کد ثبت و کد کیفیت از وزارت صنعت و معدن و پروانه کسب میباشد.

لکه بری در قالیشویی در پاسداران

فرش ها از زیباترین و مورد توجه ترین وسایل منازل به حساب می آیند جدای  از هزینه زیادی که برای برای خریداری آن می کنید یک فرش به عنوان اصلی ترین مولفه دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

حالا هر چقدر هم در نگه داری آن کوشا باشیم گاهی این امکان وجود دارد که با ریختن غیر منتظره ماده ای بر روی فرش لکه های زشت ایجاد می شود و ظاهری ناپسندی به به فرش شما می دهد . 

در شرایطی که لکه ها سمج می شوند و نمی توان در خانه آن ها را پاکسازی کرد بهتر است از قالی شویی مجهز و آگاه برای پاک کردن لکه های فرش کمک بگیرید.

پاک کردن انواع لکه های  که حاصل است ریختن مواد مختلف بر روی فرش است نیازمند بررسی و ماده خاصه پاک کننده هر نوع لکه است

اینکه لکه ها حاصل است چه موادی هستند به شوینده و پاک کننده خاص خود نیاز دارند امروزه استفاده از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی قوی استفاده می شود

علاوه بر اینکه خطرات زیست تخریب پذیر کمتری دارند باعث آسیب های  به بدن خود انسان نیز میشوند .

پاک کردن هر لکه روش مخصوص به خود را دارد و با سابیدن های زیاد علاوه بر این کله پاک نمی شود آسیب شدیدی به فرش نیز وارد خواهد شد.

همچنین جنس فرش بافته شده و نوع بافت آن از جمله  یا نایلونی یا پشمی بودن یا دستبافت یا ماشینی بودن بر پاک کردن لکه ها نیز اثر میگذارد.

طیف وسیعی از لکه ها با پاک کننده های چند منظوره به راحتی پاک میشوند سرکه از جمله موادی است که بسیاری از کله ها را پاک می کند جوش شیرین نیز همین طور.

شوینده فرش مورد استفاده در قالیشویی در پاسداران

آب بهترین شوینده

از جمله مهمترین ماده‌ای که برای شستشوی فرش ها به کار می رود آب است بدون وجود آب شستشوی فرش امکان پذیر نمی باشد گرچه فرایند لکه بری را میتوان بدون آب انجام داد تا حدودی ولی شستشوی فرش به این شوینده فرش اصلی نیاز دارد.

آب دارای سختی بیشتر از از هفت است مواد شست و شو دهنده ازجمله صابون نمی‌شود و قدرت شویندگی کاهش می یابد و این مواد به صورت نمک های نا محلول کلسیم و منیزیم در فرش باقی می ماند.

و ظاهر بدی ایجاد می کنند بنابراین برای شستن فرش باید از آب با سختی کمتر از ۷ استفاده شود.

مواد قلیایی برای شستشو

در غلظت و دمای بالا باعث ایجاد واکنش های شیمیایی می‌شود و در نهایت در استفاده های مکرر در شستشوی فرش به عنوان یک شوینده فرش به بافت فرش آسیب وارد می‌کند.

بنابراین در دمای آب که برای شستشوی فرش استفاده مورد استفاده قرار می گیرد حتماً باید دقت شود و اگر از مواد قلیایی استفاده می شود

غلظت آنها به طور مرتب کنترل شود مهمترین ماده ای که قلیایی و به‌عنوان شوینده فرش مورد استفاده قرار می گیرد سود سوز آور است

این ماده در نهایت باعث رنگ پریدگی الیاف فرش خواهد شد گرچه سازمان ملی استاندارد ایران آن استفاده از این نوع مواد قلیایی را برای شستشو ممنوع کرده است

مواد احیا کننده رنگ فرش

در فرایند ای شستشوی فرش در قالیشویی ها برای احیا کردن رنگ اصلی فرش که در اثر با خوردگی های زیاد و تابش آفتاب یا شستشو های غیر اصولی که فرش دچار رنگ پریدگی شده است

از هیدرو سولفیت سدیم استفاده می کنند گرچه این ماده اگر الیاف فرش پشمی باشد موجب تخریب آن می شود بنابراین همزمان با مواد احیا کننده از اسید استیک به منظور خنثی کردن این ماده قلیایی استفاده می شود

در این شرایط میتوان مدت بیشتری از این ماده استفاده کرد اگر از خنثی کننده استفاده نشود

باید در مدت بیشتری به آب کشی فرش پرداخت تا تمام مواد قلیایی یا کننده از درون الیاف فرش خارج شوند تا در آینده باعث آسیب نشوند.

مواد اکسید کننده چه جایگاهی دارد؟

برای مثال این نوع مواد می توان به ترکیبات کلر دار اشاره کرد گرچه استفاده فراوان از این مواد الیاف پشم را تخریب می کنند.

در همین حال کلر فلس زدایی و یک جلای ظاهری به فرش می بخشد استفاده از این مواد در حجم و غلظت زیاد را اصلاً توصیه نمی شود.

قالیشویی در پاسداران

مبل شویی در قالیشویی در پاسداران

شستشوی مبل با استفاده از ابزارهای بخصوصی انجام می‌شود که می توانند ضمن خیس کردن سطح فرش آن را شسته و خشک کنند.

اینکار نه تنها تمام گرد و غباری که در فرش گیر افتاده است را در آب حل کرده و از بین می‌برد  مبل‌شویی در محل یکی از سرویس‌های پرطرفدار و کارآمد در حوزه‌ی خدمات خانگی‌ است.

در مبل‌شویی با دستگاه، مبلمان و مواردی مانند صندلی‌های نهارخوری، کوسن و تشک‌های خوشخواب نیز تمیز می‌شوند. با استفاده از خدمات مبل‌شویی تخصصی و حرفه‌ای نیازی به جابه‌جایی مبل‌ها نیست.

همچنین نگران کهنگی رویه مبل یا خوابیدن پف مبل در اثر شستشو نباشید. اگر این سرویس را از جای معتبری دریافت کنید،

حتی باعث افزایش عمر مفید مبل خواهد شد قالیشویی در پاسداران این امکان را در اختیار افراد می گذارد تا هرگونه مبل را نیز پاک سازی و لکه بری کنند.

منبع:سایت yun

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

هنگامی که کمپرسور معیوب می شود، یخچال شما نمی تواند به درستی کار کند و شما در معرض خطر دور ریختن مواد غذایی هستید. بنابراین، اگر کمپرسور یخچال شما خراب شده باشد، باید به  تعمیر کمپرسور یخچال بپردازید.

با این حال، قبل از تعویض کمپرسور، باید هزینه تعویض آن را با خرید یک یخچال جدید بسنجید، خرید یک یخچال جدید ممکن است انتخاب بهتری باشد. تعویض کمپرسور و تعمیر آن کار بسیار دشواری است.

فقط در صورتی باید تعمیر کمپرسور یخچال را انجام دهید که با تجربه و/ یا تکنسین ماهر باشید. همچنین انجام این تعمیر بسیار خطرناک است، زیرا شامل کار با گازهای قابل اشتعال است.

تعمیر کمپرسور یخچال

تعمیر کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال یک پمپ الکتریکی در کنار کندانسور است، کمپرسور پر از گازهایی است که به انتقال هوای گرم به کندانسور کمک می کند، جایی که هوا خنک می شود.

این نسخه ساده است، و همچنین بسیار پیچیده تر است و بدون کمپرسور، یخچال نمی تواند به درستی کار کند.

برای جلوگیری از تعمیرات اساسی یا تعویض کمپرسور، بسیار مهم است که بدانید چگونه مشکلات احتمالی کمپرسور خود را قبل از این که خیلی دیر شود شناسایی کنید.

شناسایی مشکلات کمپرسور

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کمپرسور مبرد کار نمی کند، سیگنال‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن‌ها بگردید که به شما می‌گویند آیا کمپرسور شما نیاز به تعمیر دارد یا خیر.

مطمئناً وقتی کمپرسور از کار می افتد و غذای شما فاسد می شود مشکلاتی وجود دارد اما قبل از این اتفاق، علائم هشدار دهنده برای تعمیر کمپرسور یخچال وجود دارد.

تعمیر کمپرسور یخچال

اگر مشکل مربوط به بخش کمپرسور باشد، همیشه نیازی به تعمیر یا تعویض کمپرسور ندارید.

به عنوان مثال؛ کمپرسور برای کار به یک فن نیاز دارد. اگر فن خراب شد، باید فن را تعویض کنید که می تواند هزینه بسیار کمتری برای شما داشته باشد.

سوئیچ های رله ای که به کمپرسور اجازه می دهند در زمانی که نیاز به تنظیم دمای داخلی دارد، روشن و خاموش شود، ممکن است خراب شوند و کمپرسور نتواند کار خود را انجام دهد.

تعویض سوئیچ رله نیز هزینه کمی دارد و مشکل شما را برطرف می کند. با این حال، اگر کمپرسور واقعی خراب شده است، باید آن را تعویض کنید.

آیا  کمپرسور یخچال آسیب دیده قابل تعمیر است؟

کمپرسورها زود یا به راحتی خراب نمیشوند، اما وقتی خراب شدند، به این معنی است که دردسرهای زیادی به سراغ شما خواهد آمد.

مطمئناً می توانید یک کمپرسور آسیب دیده را تعمیر کنید، همچنین ممکن است تعمیر کمپرسور یخچال ارزش آن را نداشته باشد.

تعویض کمپرسور یخچال مستلزم برداشتن فریون با دقت است تا فرار نکند، سپس از یک مشعل دمنده برای حذف کمپرسور معیوب استفاده کنید.

پس از آن، تکنسین کمپرسور جایگزین را لحیم می کند و سپس فریون را شارژ می کند.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند

برای تعمیر کمپرسور یخچال برای شما چند فاکتور را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا تعویض کمپرسور یخچال شما ارزشش را دارد یا خیر.

سن یخچال

یک یخچال که به درستی نگهداری شود می تواند 10 تا 15 سال برای شما دوام بیاورد. اگر کمپرسور تا سال 10 خراب شود خرید یک یخچال جدید عاقلانه تر از تلاش برای تعویض کمپرسور فعلی خواهد بود.

به تعمیر یک واحد جوان تر (مخصوصاً آن هایی که هنوز گارانتی دارند) نسبت به واحد قدیمی تر متمایل شوید. به هر حال، اگر یک واحد واقعا قدیمی را تعمیر کنید، ممکن است در نهایت به زودی خراب شود.

شما می توانید تعمیر یخچال فریزر خود را به مجموعه امدادکالا بسپارید و کاملا سالم آن را تحویل بگیرید.

عیب یابی کویل های کندانسور

بسیاری از ما زندگی خود را بدون نگرانی در مورد نحوه عملکرد یخچال خود طی می کنیم. از این گذشته، تا زمانی که غذای ما را سرد نگه می دارد، نحوه انجام آن مهم نیست.

هیچ اشکالی ندارد که زندگی خود را بدون درک چگونگی عملکرد هر قطعه از فناوری مدرن بگذرانیم، بنابراین، وقتی کمپرسور یخچال شما داغ است و مطمئن نیستید که چرا، چه می‌کنید؟ 

تعمیر کمپرسور یخچال به دانش فنی کمی نیاز دارد، بنابراین قبل از رفتن به آن مسیر باید مطمئن شوید که عیب واقعاً ازکمپرسور است. برخی از عوامل خارجی می توانند باعث داغ شدن کمپرسور یخچال شوند.

این در واقع می تواند کویل های کندانسور شما باشند که چیزها را گرم می کنند. اگر یخچال یا فریزر شما در مکانی کثیف یا گرد و خاکی نگهداری می شود، به مرور زمان می تواند در عملکرد صحیح دستگاه شما اختلال ایجاد کند.

گرد و غبار و کثیفی می تواند سیم پیچ کندانسور را بپوشاند و از گردش هوا جلوگیری کند و باعث داغ شدن کمپرسور شما شود.

شما باید بتوانید گرد و غبار را پاک کنید، اما باید این کار را با دقت انجام دهید تا از آسیب دائمی جلوگیری کنید.

عیب یابی موتور فن کندانسور

برخی از سیگنال های مطمئن نشان می دهد که موتور فن کندانسور شما در واقع دلیل داغ بودن کمپرسور یخچال شما است.

وقتی فن به طور معمول کار می کند صدای قابل تشخیصی ایجاد می کند. اگر اصلا صدایی نمی شنوید، به احتمال زیاد مشکلی در فن شما وجود دارد. قبل از ادامه کار، یخچال خود را از برق بکشید.

اکنون می توانید یخچال خود را از دیوار دور کنید و به فن نگاه کنید. اگر گرد و غبار بیش از حد جمع شده است، با پاک کردن آن با یک پارچه شروع کنید یا می توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

در مرحله بعد، سعی کنید پره های فن را با دستان خود بچرخانید. اگر به راحتی جابه‌جا می‌شود، بهتر است یخچال را دوباره وصل کنید و آن را امتحان کنید.

اگر یخچال شما شروع به کار کرد و کمپرسور شما خیلی داغ نیست، احتمالاً فقط گرد و غبار بیش از حد باعث ایجاد مشکل شده است.

تعمیر کمپرسور یخچال

نتیجه

یکی از آشکارترین علائم خراب شدن کمپرسور و تعمیر کمپرسور یخچال زمانی است که شروع به تولید صداهای غیرعادی می کند.

صدای کمپرسور یخچال چگونه باید باشد؛ با یک کمپرسور استاندارد و کارآمد، باید بتوانید فقط صدای زمزمه یا وزوز ملایمی را که از دستگاه می آید بشنوید .

به این صداها که می آیند و می روند گوش خواهید داد، کمپرسور روشن می شود تا یخچال خنک شود اما وقتی یخچال به دمای تنظیم شده خود برسد خاموش می شود.

صدایی که یک کمپرسور نباید داشته باشد؛ به طور معمول، کمپرسور شما نباید هیچ صدای بلندی از هر نوع ایجاد کند تا مطمئن شوید که مشکلی رخ نداده است.

منبع:سایت bitly

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

لاستیک دور درب یخچال امکان دارد که دچار پوسیدگی یا مشکلاتی شود که در این شرایط شما نیاز دارید که حتماً به تعویض لاستیک دور درب یخچال بپردازید

یکی از مهم‌ترین اجزای یخچال که کارکرد آن خیلی موثر است نوار درب یخچال است که از ورود هوای گرم به داخل یخچال یا خروج هوای سرد جلوگیری می کند

در ادامه همراه باشید تا شما را با تعویض لاستیک دور درب یخچال را آشنا کنیم.

تعویض لاستیک دور درب یخچال

نوار درب یخچال چیست

یکی از مهمترین اجزای یخچال که در کارکرد آن بسیار موثر است، لاستیک یا نوار درب یخچال است.

نوار یا لاستیک دور درب یخچال از ورود هوای گرم به داخل یخچال و خروج هوای سرد آن جلوگیری می کند که متعقابا در جلوگیری از فساد مواد غذایی موثر است.

بنابراین در صورت خراب شدن لاستیک درب یخچال، کمپرسور برای تامین دمای خنک داخل مجبور به کار کردن بیشتر و درنتیجه استهلاک بیشتر می شود

و حتی امکان فساد زود هنگام مواد غذایی نیز وجود دارد. لذا در این هنگام جهت تعویض لاستیک دور درب یخچال باید سریعا اقدام نمود.

برخی از مردم تصور میکنند که اگر یخچال به درستی کار نکند و درب یخچال مسبب آن باشد، باید کل درب تعویض شود و یا کل یخچال فریزر!

در صورتی که ممکن است مشکل صرفا خراب شدن لاستیک درب یخچال یا نوار یخچال باشد و تنها نیاز به تعویض یا تعمیر لاستیک درب یخچال می باشد.

بنابراین در این حالت تعمیر یخچال فریزر یا تعویض لاستیک دور یخچال که با هزینه بسیار کمی قابل انجام است، راه حل رفع مشکل شما خواهد بود.

حتی گاهی نیاز به تعویض نوار درب یخچال نمی باشد و با یک شستشوی ساده می توان مجددا از همان نوار دور درب یخچال استفاده نمود.

انواع لاستیک دور درب یخچال

این لاستیک یخچال در دو حالت بر روی یخچال و درب آن سوار است که نوع آن در اغلب یخچال فریزرها دیده می‌شود

نوارهایی است که با پیش به بدن محکم شده و نوع دوم نوار یخچال است که به صورت پرسیا چسب شده به بدن وجود دارد ابعاد مختلفی از لاستیک دور درب یخچال وجود دارد

که مثلاً ۷۰ سانت تا ۱۸۰ آسان نیز وجود دارد توجه کنید که اگر قصد تعویض لاستیک دور درب یخچال را دارید مدل دستگاه تان با اندازه نوار و طول و پهنای آن تناسب داشته

از کجا بدانیم لاستیک درب یخچال خراب شده

اگر درب یخچال یا فریزر شما بسته نمی‌شود و لاستیک آن نمی‌چسبد نشانه های وجود دارد که این لاستیک خراب شده

مثلاً بیش از گذشته و بیش از حد معمول کار می‌کند و سر و صداهای عجیبی از یخچال حاصل می‌شود و کمپرسور یخچال همیشه در حال فعالیت است یک احتمال وجود دارد

که لاستیک درب یخچال شما خراب شده و این علت که وقتی لاستیک دور درب یخچال خراب باشد هوای سرد به بیرون درز کرده و هوای گرم وارد یخچال می‌شود

و برای سرد شدن بیشتر درون یخچال کنترل است و مجبور است فعالیت بیشتری انجام دهد

در حالت دیگر با بسته نشدن درب یخچال می‌تواند به علت پارگی ترکهای بزرگ خوانده شدن یا شروع شدن لاستیک درب یخچال در بعضی از قسمت ها باشد که حتماً در این شرایط باید این نوار را تعویض کنید.

برای اینکه بفهمید آیا نیاز است که لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنید یک اسکناس یا یک برگ را در بین درب و لاستیک یخچال قرار داده

و در را ببندید حالا سعی کنید که اسکناس را بیرون بکشید اگر توانستید به راحتی این کار را انجام دهید یعنی نوار دور درب یخچال شما آسیب دیده و باید تعویض شود.

 

نحوه تعویض لاستیک دور درب یخچال

مرحله 1 تعویض لاستیک درب یخچال:

باز کردن پیچ های درب یخچال لاستیک دور درب یخچال را به سمت بالا بکشید تا بتوانید جای پیچ های درب یخچال که در زیر لاستیک هستند را پیدا کنید. 

پیچ ها را با کمک پیچ گوشتی چهارسو تا حدی که از جای خود بیرون نیایند شل کنید. 

نکته: برای صرفه جویی در مصرف برق و رعایت نکات ایمنی پیشنهاد می شود قبل از  ادامه مراحل تعویض لاستیک دور درب یخچال ، دستگاه را از پریز برق بکشید.

مرحله 2 تعویض لاستیک دور درب یخچال :

درآوردن لاستیک یا نوار دور درب یخچال بعد از اینکه تمامی پیچ های درب یخچال را شل کردید، می توانید لاستیک یا نوار دور درب یخچال را باز کنید.

دقت کنید برای جدا کردن لاستیک درب یخچال نیازی به وارد آوردن فشار زیاد نیست.

گاهی اوقات به دلایلی مثل ریختن مایعات چسبنده (شربت) و نفوذ آن به پشت لاستیک درب یخچال، بخش هایی از لاستیک به در می چسبد.

در چنین مواقعی بهتر است با اسفنج اغشته به مایع شوینده و اب ولرم به آرامی این چسبندگی را برطرف کنید تا لاستیک به راحتی از درب یخچال جدا شود.

اگر بخواهید با فشار آن را جدا کنید ممکن است باعث پاره شدن لاستیک شوید و در نتیجه حتما مجبور به تعویض لاستیک دور درب یخچال خواهید شد.

مرحله 3 تعویض لاستیک دور درب یخچال

تعبعد از اینکه لاستیک را کاملا جدا کردید. به دقت همه جای آن را با لمس کردن و نگاه کردم بررسی کنید.

اگر مطمئن شدید لاستیک یا نوار دور یخچال شما سالم است، آنرا با آب ولرم و صابون بشویید تا از هر گونه چربی و کثیفی تمیز شود و سپس با استفاده از یک حوله آن را خشک کنید.

نکته: اگر نوار یا لاستیک درب یخچال خراب شده بود باید برای تعویض نوار یخچال اقدام کنید و دیگر نیازی به تمیز کردن نوار قدیمی یخچال نیست.

تعویض لاستیک دور درب یخچال

مرحله 4 تعویض لاستیک درب یخچال:

استفاده از گریس یا وازلین برای جلوگیری از ترک خوردگی لاستیکی تعویض لاستیک دور درب یخچال: تمیز کردن لاستیک دور در یخچالدر طرفی که لاستیک به درب یخچال وصل می شود،

یک لایه نازک گریس و یا وازلین بزنید. اینکار عملکرد را بهبود می بخشد و همچنین از ترک خوردگی نوار دور درب یخچال در آینده جلوگیری می کند

مرحله 5 تعویض لاستیک درب یخچال:

بستن لاستیک یا نوار درب یخچال لاستیک یا نوار دور درب یخچال را بر سر جای خود قرار داده و به آرامی و بدون فشار شروع به بستن پیچ ها در سر جای خود کنید.

پیچ ها را بیش از حد محکم نکنید زیرا اینکار باعث صدمه زدن به لاستیک یخچال می شود. بهتر است بستن پیچ ها را از گوشه شروع کنید.

منبع:سایت bitly

  • تهران واشینگ ...