بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عوامل موثر بر نرخ قالیشویی

امروزه فرش یکی از با ارزش ترین و قیمتی ترین لوازم منزل به شمار می آید . شست و شوی فرش دستباف ، فرش ماشینی ، شستشوی قالی و شستن قالیچه کار تخصصی می باشد . برای این که بافت و رنگ فرش آسیب نبیند حتما باید اصول درست فرش شویی رعایت شود . لازم به ذکر است که اساس نرخ قالیشویی برای شستشوی فرش دستباف با فرش ماشینی متفاوت می باشد .

هر قالی و قالیچه ای نیازمند شستشوی تخصصی با شوینده مناسب خود را دارد . این موارد بیشترین تاثیر را به روی نرخ قالیشویی دارد .

 

نوع فرش :

نوع و جنس فرش هواره مهم ترین عاملی است که بر نرخ قالیشویی تاثیر گذار بوده است . فرش‌هایی که تراکم بافت ریزتری دارند و متراکم‌ تر هستند در قالی شویی باید با دقت بیشتری نسبت به فرش های دیگر شسته شوند .

همچنین شستشوی فرش ماشینی نسبت به فرش دست بافت زمان کم تری می‌برد زیرا باید فرش دست بافت با دقت فراوانی شسته شود .

شستشوی فرش های ابریشم و شستشوی فرش گل ابریشم و … دیگر فرش های ب ارزش و نفیس نیز به علت ترکیب رنگ‌ها و تراکم نخ‌هایشان به مهارت زیاد و شوینده‌های متفاوت نیازمندند تا کیفیت‌ خود را از دست ندهند .

به همین دلایل قیمت شستشوی فرش ماشینی از قیمت شستشوی فرش دستباف کم تر بوده است .

 

اندازه فرش

ابعاد و اندازه فرش یکی از مهم ترین اوامل تاثیر گذار بر هزینه است . نرخ اتحادیه قالیشویی همیشه بر حسب هر یک متر مربع فرش محاسبه می‌ شود .

برای مثال برای محاسبه شستشوی یک فرش ۶ متری باید در ۶ ضرب شود .

پس هرچه اندازه‌ فرش بزرگتر باشد قیمت شستن فرش هم بیشتر است و هزینه بیشتری هم بابت شست و شو باید پرداخت شود .

 

تعمیرات فرش

اگر فرش نیاز به پرزگیری ، ریشه بافی ، ریشه‌ زنی فرش ، شیرازه دوزی ، چرم دوزی ، دارکشی ، ترمیم سوختگی و پارگی ، رفوگری و قالیشویی این خدمات را انجام دهد هزینه ای اضافی باید پرداخت کنید .

 

حمل و نقل فرش

هزینه‌ حمل فرش ها به قالیشویی و سپس حمل آن از قالیشویی به منزل یکی از عومل موثر بر نرخ قالیشویی می باشد .

از قالیشویی ها هزینه حمل‌ونقل را دریافت نمی‌کنند ، بنابراین برای محاسبه‌ی دقیق هزینه حتما درباره آن از شرکت قالی شویی سوال کنید .

 

شستشوی فرش در محل

تهران واشینگ آماده ارائه خدمات در محل شما می باشد در شرایطی که نیاز به خدمات قالیشویی در محل دارید می‌توانید سفارش قالیشویی در محل را دهید .

خشکشویی در محل کمی هزینه اش بیشتر از قالیشویی معمولی می باشد .

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

شست و شوی تشک و اهمیت آن:

قالیشویی یا شستشوی فرش تنها راه تمیز نگه داشتن خانه شما نیست . شست و شوی تشک از جمله کارهایی است که برای منزل شما امری ضرروی می باشد زیرا علاوه بر اینکه از وسایل خانه به حساب می آید وسیله شخصی است که با سلامت شما رابطه ای مستقیم دارد و باید در تمیز نگه داشتن آن کوشا باشید.

از عواملی که موجب آلودگی تشک شما می شود می توان به وجود وسایل مرطوب و یا مثلا موی خیس ، عرق در هنگام خواب می که موجب کثیف شدن و بو گرفتن تشک می شود اشاره کرد .

به طور معمول به علت رشد و تکثیر باکتری ها و قارچ ها می بایست حداقل شش ماه یک بار شستشوی تشک انجام شود .

نکته مهم :

برای شستشوی تشک در منزل یکی از راه های خوب این است که اپتدا روکش ها و روتختی ها را شسته شوند ، با انجام این کار قسمت زیادی از آلودگی ها برطرف می گردد و تشک تمیز می شود اما اگر تشک و تخت شما همچنان بو دهد بهتر است که برای شست و شو به قسمت های عمیق تر بروید .

تهران واشینگ

تمیز کردن روکش ها :

پیش از شروع کار بهتر است که بررسی کنید تشک شما فنر دار است یا معمولی زیرا که استفاده از آب داغ می تواند به خوبی قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد اما لازم به ذکر است که آب داغ می تواند به شدت به قسمت های فلزی و فنرها آسیب رسانی کند و موجب زنگ زدگی و پوسیدگی آن ها شود . بنا براین بهتر است که برای شستشوی تشک های فنری خود به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه فرمایید و از خدمات شستشوی تشک یا خشکشویی تشک استفاده کنید .

شست و شوی تشک های فنر دار :

اگر تشک شما فنر دار باشد می توانید آن را در منزل بشویید اما باید چند نکته را در نظر داشته باشید . برای این موضوع تشک را در تراس یا حیاط یا حمام قرار داده و روی تشک با آب داغ اسپری نمایید . بلا فاصله روی تشک را با مواد شوینده ضدعفونی کننده اسپری نمایید و با اسفنج زبر تشک را بشویید و دوبار روی آن با آب داغ اسپری کنید . می توانید این مرحله را دوبار تکرار کنید لازم به ذکر است که شما میتوانید به جای استفاده از استفاده از مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده آماده از سرکه سفید استفاده کنید .

منبع:سایت نهران واشینگ

  • تهران واشینگ ...