بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

۴۸ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برخی از افراد طوری تمرین و تغذیه می نمایند که انگار تلاش بر عضله سوزی خواهند داشت. نه اینکه بخواهند عضله بسازند. تنها راه اینکه اطمینان داشته باشید که در حال عضله سوزی می باشید.

علت های سوختن عضله ها

به اندازه لازم نمی خورید زیرا می ترسید چاق شوید.

کالری اضافی به معنی چربی اضافی شکم می باشد ولی چنان چه به طور مرتب و درست و مطابق با برنامه تمرین می کنید ، وزنه خواهید زد بیشترین کالری که دریافت می نمایید لازم است به عضله تبدیل گردد.

حقیقت این خواهد بود که عضله ها اصلا بدون کالری زیاد رشد نمی کنند برای یک شخص لاغر که قصد ساخت عضله را دارد 2000 کالری در روز بی فایده خواهد بود در حقیقت این نوع از رژیم غذایی محدود یک دستورالعمل بسیار کامل جهت از دست دادن بافت عضله و ذخیره چربی خواهد بود.

جهت دریافت برنامه غذایی می توانید با کلینیک تخصصی ورزشی استاد علی پرویزی تماس بگیرید .

چون موجب خواهد شد که بدن در حالت گرسنگی قرار داده شود و عضله از دست دهد و نیز شما را وادار می کند برای روز مبادا چربی ذخیره نمایید هر چقدر پروتئین کمتری بخورید به عضله های خود فرصت کمتری جهت ریکاوری پس از تمرین می دهید .

کم شدن کالری در بدن موجب عضله سوزی خواهد شد. بحران کاتابولیک با کم کردن کالری در بدن رابطه مستقیمی خواهد داشت.

همان طور که ذکر کردیم موقعی که فرد با هدف کم نمودن چربی بدن رژیم غذایی خواهد گرفت. و به همراه آن ورزش خواهد کرد بدن در موقع انجام تمرینات به دنبال منابع گلیکوژن خواهد رفت. و در شرایط کمبود پروتئین شروع به سوزاندن منابع انرژی در عضلات خواهد کرد .حجم بالای تمرینات هوازی موجب عضله سوزی می شود

تمرینات هوازی به سه شیوه به ضرر عضله فرد عمل می کند

اینکه زیاد انجام داده شوند

به مدت طولانی انجام شوند

یا با معده خالی انجام شوند

در صورت کلی جلسه های تمرینات هوازی به آسانی می توانند کالری های زیاد را بسوزانند که کالری هایی که برای عضلات خود هم احتیاج دارید شامل خواهند شد تمرینات هوازی که 45 دقیقه یا بیشتر طول بکشند این کار را خواهند کرد .

ورزش کردن با معده خالی قبل از صبحانه مشکل را هم بدتر خواهد کرد. موقعی که از خواب بیدار می شوید بدن شما در حال عضله سوزی می باشد زیرا ساعت ها در حال خواب بوده اید چیزی میل نکرده اید و مخزن انرژی شما خالی می باشد.

بدون صبحانه ورزش نمودن فقط عضله سوزی را می تواند تشدید نماید حالا چه روی تردمیل رفته یا وزنه بزنید چیزی که از این اشتباه به دست می آید این می باشد که عضله را به عنوان سوخت و به جای کالری که لازم است مصرف نمایید و نکردید می سوزانید .

تمرین تا مرز ناتوانی سبب عضله سوزی خواهد شد

به احتمال زیاد شنیده اید که بهترین روش عضله سازی این می باشد که ست ها و تکرارها را تا اندازه ای انجام دهید که دیگر توان انجام دادن آن را نداشته باشید. و به طور کامل ناتوان شوید بیشتر از 20 ست کلی برای هر دسته عضلانی یا بیشتر از 15 تکرار در هر دوره شاید عضله ها را متورم نماید.

ولی این تورم از التهاب نشات می گیرد نه رشد کردن عضله هر وزنی که این امکان را به فرد دهد که تا این اندازه تمرین نمایید خیلی سبک می باشد. و عضله را رشد نخواهد داد و در آخر نتیجه ای ندارد .

در صورتی که تمرین شما به گونه ای باشد که یک روز تمرین سینه ، یک روز تمرین پشت و روز دیگر تمرین بازو را انجام دهید یعنی از عضلاتی غافل می شوید این مدل تمرین مدتهاست که از بین رفته است.

ولی ممکن است برخی از افراد این روش را انجام دهند و مدت زمانی نتیجه هم بگیرند ولی در آخر پیشرفت آنها به آسیب تبدیل گردد روتین های تمرینی ایزوله این امکان را نمی دهند که عضله های بزرگ شما یاد بگیرند. و با هم هماهنگ  با تلاشی که جهت زدن وزنه های سنگین انجام می دهید کار نمایند و یک فرصت خوب جهت رشد سریع و عضله سوزی را از دست خواهند داد.

همچنین تمرینات کششی به ریکاوری سرعت خواهد داد. و طیف حرکتی عضله ها را بالا می برد. و فضای بیشتری جهت رشد فیبرهای عضلانی فراهم خواهد کرد تنها وزنه زدن ریسک صدمه را افزایش می دهد و توانایی فرد را جهت ورزش حرفه ای کم خواهد کرد .

 چندین ساعت چیزی نخورید

با فاصله های زیاد غذا خوردن تا حدودی اصلا غذا نخوردن بد خواهد بود.

هنگامی که بیشتر از سه ساعت بدون غذا تحمل می نمایید متابولیسم شما به مقدار قابل توجهی کند خواهد شد. و موقعی که این اتفاق پیش می آید هر موقعی که غذا میل می کنید به احتمال فراوان درصد بسیاری از آن به عنوان چربی ذخیره می شود.

زیرا بدون غذا بدن در حالت گرسنگی قرار خواهد گرفت و تصور می کند که هر کالری که به دست می آورد بایستی ذخیره نماید .

چندین هفته یک روش تمرین را دنبال کنید تا به عضله سوزی دست یابید

در بهترین شرایط هم جلوی دستاوردهای جدید را خواهید گرفت. و در بدترین وضعیت موجب خستگی و یکنواختی خواهد شد چنان چه عضله ها را با مسئله جدید مواجه نکنید برای نمونه مقاومت و یا تعداد تکرارها را بالا نبرید تنها به عضله های خود کمک خواهید کرد. تا اندازه و سایز خود را حفظ نمایند.

در حالی که با بالا رفتن فشار وارد بر عضله ها و مانع شدن از عادت زدگی آنها می توانید موجب عضله سوزی شوید .

سوخت رسانی به بدن پس از تمرین که آغاز سریع پروسه ریکاوری می باشد بسیار مهم خواهد بود لازم است سریعا پس از ورزش گلیکوژن از دست رفته را جایگزین نمایید. و مواد مغذی مورد احتیاج بدن را در اختیار آن قرار دهید تا عضله ها ترمیم گشته و رشد کنند.

اهمیت ندادن به این امر و یک یا چند ساعت فاصله ایجاد کردن درست مثل این خواهد بود که فریادی برای کمک را نشنیده بگیرید .

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

برای آگاهی از این امر که  شیر تنظیم کننده فشار چگونه عمل میکند باید با ماهیت شیر تنظیم کننده فشار آشنا شوید. شیر تنظیم کننده فشار می تواند به خوبی وظیفه ی کنترل سیال را بر عهده بگیرد. و نقش بسیار مهمی در سیستم لوله کشی ایفا می کند.

این شیر ها در برابر دما های مختلف و تغییرات آب و هوایی کاملا مقاوم هستند. و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

اگر بخواهیم به مهم ترین عملکرد های شیر تنظیم کننده فشار بپردازیم. باید بگوییم که می‌تواند راه‌ اندازی، توقف و هدایت جریان را برعهده بگیرد. علاوه بر این، برای تنظیم، کنترل و کاهش جریان نیز مناسب است. از برگشت جریان جلوگیری می کند. فشار را کم و یا تنظیم می کند و …

تمامی این عوامل و موارد ذکر شده نشان می‌ دهند که این محصول تا چه اندازه کاربردی می باشد. و نقش بسیار زیادی در سیستم لوله کشی ایفا می کند.

شیر کنترل فشار در مدار های هیدرولیکی و پنوماتیکی قرار می‌ گیرد. و فشاری که به سیستم وارد می شود را به خوبی کنترل و مدیریت می‌ کند.

عملکرد انواع این شیر ها نیز به سه حالت تعیین محدودیت و کاهش فشار ختم می شود. علاوه بر این، این گونه از شیر ها از خرابی سیستم در برابر تغییرات از پیش تعیین نشده ی فشار نیز جلوگیری می‌ کنند. که یک قابلیت بسیار مهم به حساب می آید.

نکات قابل توجه در هنگام خرید شیر تنظیم کننده‌ فشار:

قبل از آگاهی از این مسئله که شیر تنظیم کننده فشار چگونه عمل می کند ؟ خوب است که از شرایط خرید این شیرها نیز آگاه شوید. تا بتوانید خریدی آگاهانه و کاملا صحیح را در این زمینه به انجام برسانید.

مهم ترین چیزی که در هنگام خرید این نوع از محصولات باید به آنها توجه کنید این است که در نظر بگیرید سیال مورد نظر شما مایع، بخار و یا گاز است.

و آیا این سیال خاصیت خوردگی یا نه! و یا این که تا چه اندازه در برابر فشار و درجه ی بالای حرارت مقاوم هستند. مواد اولیه ی به کار برده شده در ساخت آن ها چه چیزی می باشد. و موارد این چنینی که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

بررسی و آگاهی از این موارد موجب می‌ شود که یک خرید کاملا موفقیت آمیز را در زمینه ی خرید شیر تنظیم کننده فشار داشته باشید. و بتوانید تا سالیان طولانی از این محصول استفاده کنید بدون اینکه هیچ آسیبی ببیند.

نحوه ی عملکرد شیر تنظیم کننده ی فشار:

نحوه عملکرد شیر تنظیم کننده فشار بدین گونه است که در حالت عادی نیروی خطی فنر پاپ را به نشیمنگاه متصل می‌ کند. و در طرف دیگر نیروی سیال پاپ اعمال می شود. در نتیجه با افزایش فشار سیال تا حدی که بر نیروی فنر غلبه می کند، پاپت از جایی که در آن قرار دارد شروع به حرکت می‌ کند. و در نهایت فنر را جمع خواهد کرد.

بدین ترتیب مسیر پمپ مخزن باز می شود و سیال نیز به مخزن تخلیه می شود. و وارد مسیر قرار می گیرد.

شیر تنظیم کننده ی فشار به علت خطی بودن نیروی فنر، باز شدن مسیر سیال به مخزن آنی و لحظه ای نمی باشد. و به صورت تدریجی و آرام آرام اتفاق می افتد.

به همین علت در این نوع شیرها منطقه‌ ای به نام pressure override پدید می آید که یک منطقه بین شروع اعمال فشار و فشار شکست فنر می باشد.

جنس بدنه ی شیرهای تنظیم کننده فشار:

اینکه شیر تنظیم کننده فشار چگونه عمل می کند ، ارتباط مستقیم به جنس بدنه ی آن محصول نیز دارد.

کنترل کننده و تنظیم کننده فشار در جنس های مختلف از فلز های متنوعی مانند چدن، آلیاژ برنج، فولاد،‌ استیل و غیره تولید می شوند.

به طوری که ما شاهد شیر های مختلف با جنس های متنوع در بازار هستیم.  هر کدام از این جنس ها نیز کاربرد خاص خود را ارائه می دهند و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

البته که تمامی آن ها مقاومت و استحکام بالایی دارند. و محصولاتی با کیفیت به حساب می‌آیند. اما باید بگوییم که در این میان، شیر های چدنی و برنجی از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار هستند. و به همین منظور از دوام و طول عمر بیشتری نیز برخوردارند. و تا سالیان طولانی به راحتی قابل استفاده می باشند.

انواع شیرهای پر کاربرد تنظیم کننده ی فشار:

در میان انواع مختلف شیر تنظیم کننده فشار برخی از این شیرها کاربرد بسیار بیشتری نسبت به دیگر موارد دارند.

برای مثال شیر تخلیه فشار جزو یکی از پرکاربردترین انواع شیرهای فشار به حساب می‌ آید. که از آن به‌ عنوان شیر آن لودینگ هم یاد می‌ شود. که شباهت بسیار زیادی به شیر اطمینان فشار دارد. و در حالت عادی بسته است ولی بعد از باز شدن باعث می شود که جریان سیال به مخزن بازگردد.

تفاوت های مهمی که شیر تخلیه ی فشار و شیر اطمینان فشار با هم دارند. این است که این دو شیر در محل اندازه گیری فشار سیستم با هم متفاوت هستند.

مهم ترین کاربرد شیر تخلیه فشار، استفاده از آن در سیستم هایی است که جریان کم و زیاد سیال به صورت همزمان وجود دارد.

برای مثال اگر یک فرآیندی در بخشی از مسیر نیازمند حرکت آهسته ی‌ سیال و در بخش دیگر نیازمند حرکت سریع سیال باشد، می توانید از شیر تخلیه ی فشار استفاده کنید.

شیر کاهنده ی فشار یا همان شیر فشار شکن نیز جزو شیر های پر کاربرد در زمینه ی شیر تنظیم کننده فشار به حساب می آید.

وظیفه ی این شیر محدود کردن و کاهش فشار در بخشی از سیستم لوله کشی می باشد. این شیر تنها شیری است که در حالت نرمال کاملاً باز است. و در حالتی که قصد کاهش فشار را دارید و میخواهید آن را فعال کنید، باید بسته شود.

سخن پایانی:

سایت ما بهترین و مناسب ترین مرجع برای خرید انواع شیر تنظیم کننده فشار و فروش شیرآلات به حساب می آید. که این محصولات را در کیفیتی اورجینال و قیمتی مناسب برای شما عرضه می کند.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

احتمالا برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که یخچال و یا فریزرمان به هردلیلی خراب شده باشد و به تعمیر نیاز داشته باشد.
این مواقع اگر یخچال دارای گارانتی باشد به نمایندگی های برند آنها مراجعه می کنیم. و اگر نه باید به تعمیرگاه های یخچال و فریزر بسپاریم .

 

 

هرموقع که تصمیم دارید تا شارژ گاز را انجام دهید اول از همه حتما مطمئن شوید که در لوله های یخچال نشتی وجود ندارد . زیرا گاز باید از داخل لوله های یخچال عبور کند. ولی وقتی نشتی وجود داشته باشد گاز وارد لوله ها می شود و دوباره از لوله ها خارج می شود . در این حالت شارژ کردن گاز یخچال فایده و اهمیتی ندارد .

پس مهمترین نکته هنگام شارژ گاز یخچال مطمئن شدن از نبود نشتی در لوله ها و اتصالات یخچال است .
یکی از مشکلات شایع در یخچال و فریزر ها خارج نشدن یخ از یخساز است.

اگر در داخل یخساز یخ وجود داشته باشد نشان میدهد که یخساز آب را برای درست کردن یخ دریافت میکند. پس در بخش منبع آب مشکل و خرابی وجود ندارد . در این صورت معمولا مشکلات الکتریکی یا مکانیکی وجود دارد که بهتر است آن را بدست تعمیرکار کاردرست بسپارید .

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

مشکلات رایج در یخچال فریزر

 

 

یکی دیگر از مشکلات برفک زیاد در یخچال است.

گاهی گاهی در یخچال برفک زیادی مشاهده می کنیم. دلیل آن میتواند لاستیک های دور در باشد. که وقتی خراب می شود برفک زیادی در فریزر جمع می شود .
از دیگر مشکلات رایج در یخچال ها میتوان به افتادگی در یخچال اشاره کرد .

در این حالت در یخچال به خوبی باز و بسته نمی شود .برای حل این مشکل دقت کنید که یخچال باید شیب مناسبی داشته باشد و بهتر است شیب رو به عقب باشد.

همچنین در آن نباید با وسایل زیاد سنگین پر شده باشد .
از دیگر مشکلات یخچال ها می توان به ریپ زدن یخچال، نشتی گاز، روشن شدن چراغ قرمز یخچال ، سوت کشیدن و … اشاره کرد.

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

آشنایی بیشتر با تعمیر یخچال فریزر

 یکی از اصلی ترین لوازمی که در تمام خانه ها وجود دارد یخچال است. یخچال مانند تمام لوازم الکتریکی دیگر ممکن است آسیب ببیند ممکن است که به طور معمول هر ۳۰ دقیقه یکبار کار کند و باید بعد از هر ۳۰ دقیقه ۱۵ دقیقه استراحت کند.

یخچال فریزر همانند دیگر وسایل دارای اهمیت زیادی می باشد. و ممکن است به مرور زمان با استفاده مکرر دچار آسیب شود. برای تعمیر یخچال فریزر می توان از نمایندگی های که در سراسر کشور در حال فعالیت هستند کمک گرفت.

باید قبل از اینکه تعمیر صورت بگیرد عیب یابی مشکلات انجام شود. اگر تشخیص ایرادات دستگاه یخچال به درستی صورت گیرد تعمیرات بدون هیچ نقصی انجام میشود. و این بستگی به دانش فنی تعمیرکار دارد. تعمیرکار با استفاده از تجربه و دانش فنی خود می‌تواند دستگاه را با مهارتی بالا عیب یابی کند. و بر اساس تجربه خود مشکلات به وجود آمده دستگاه را شناسایی و آن را به راحتی تعمیر نماید.

از دستگاه های پرکاربرد که نیاز به تعمیر دارند یخچال ها می باشند. این دستگاه با توجه به نوع سیستم ورودی برودتی خود ممکن است دچار ایراداتی شوند.

 

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

ایراداتی که ممکن است در یخچال فریزر به وجود بیاید

1.  دائماً ممکن است یخچال فریزر در حال کار کردن باشد. یکی از مهمترین دلایل کار کردن به صورت مداوم یخچال فریزر موجود بودن گرد و غبار در اطراف سیم پیچ های کندانسور می باشد. اگر محیط بسیار آلوده باشد و یا از حیوانات خانگی در خانه استفاده می گردد کار کردن یخچال به صورت مداوم شایع خواهد بود.

2. این قسمت مربوط به تنظیم دمای یخچال فریزر میباشد که باعث میشود یخچال بیش از حد به صورت پیوسته کار کند این مشکل می تواند باعث شود برخی از غذاهای داخل یخچال و فریزر فاسد شود.

3.  در زیر یخچال فریزر آب دیدن آب این نشانه مطلوبی نیست و یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که برای یخچال فریزر اتفاق می‌افتد و به راحتی می توان آن را حل نمود.

برخی علت ها وجود دارند که باعث می شوند به مرور زمان مشکلاتی  در یخچال فریزر به وجود بیایند، در هنگام تخلیه آب جمع شده را باید از یخچال به روی محور های که روی موتور یخچال است انتقال داد باید دقت کرد که آشغال هایی که در مسیر تخلیه قرار دارند ممکن است که مسیر تخلیه را مسدود کنند. موقعیت مسیر تخلیه یخ زدایی با توجه به مدل یخچال فریزر متفاوت است. برای پیدا کردن محل تخلیه باید به دفترچه راهنمای یخچال فریزر مراجعه نمود. در کنار مشکل نشتی آب صدای وزوز یخچال هم ممکن است به گوش بخورد در این حالت باید احتمال داد که اپراتور یخچال شاید دچار یخ زدگی شده و مراحل یخ زدایی هم به آن کمک نخواهد کرد. پس  باید اپراتور و کمپرسور یخچال را بررسی کرد، افراد تعمیرکاری که در زمینه یخچال تجربه دارند با برداشتن پوشش بخش اپراتور این مشکل را بررسی میکنند و مشکل یخ زدایی یخچال را برطرف خواهند کرد.

4. مشکل فیلتر: یکی از بخش‌های مهم دستگاه یخچال فیلتر است که باید  چند وقت یکبار تعویض شوند و اگر این کار به صورت منظم صورت نگیرد باعث گرفتگی و انسداد آن می‌شود و می‌تواند مشکلاتی مانند نشتی آب را برای یخچال به وجود بیاورد اگر یک فیلتر یخچال مسدود است می‌توان با خارج کردن، آن را تمیز کرد و مشکل را رفع نمود، اما اگر فیلتر دچار پوسیدگی شده باشد باید تعمیرکار فیلتر عوض نماید‌.

5. جمع شدن یخ و برفک در فریزر

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

برفک زدن یخچال فریزر

یکی از مشکلات رایج است که ممکن است برای یخچال به وجود بیاید این مشکل باعث می‌شود دمای دستگاه و سیستم برودتی در یخچال فریزر  بالا برود و در نهایت این سیستم از کار بیفتد. همچنین این کار باعث می‌شود که مواد غذایی در یخچال بوی نامطبوع دهند ‌و در نهایت فاسد  شوند. پس توصیه می شود.

برای جلوگیری از برفک زدن یخچال به موارد زیر توجه نمود

 کاهش تعداد دفعات باز و بسته شدن درب یخچال

 کاهش زمان بازگشایی شدن درب یخچال رعایت کردن حجم مواد غذایی در داخل فریزر

 چرا که هنگامی که حجم مواد غذایی در فریزر کم باشد هوای بیشتری در داخل فریزر در تبادل است خواهد و برفک در داخل آن ایجاد نمی شود.

 یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد جمع شدن یخ و برفک فریزر در نظر داشت این است که لاستیک دور درب یخچال نباید پاره یا شکسته شده باشد. باید دانست که لاستیک دور در یخچال باعث بسته شدن درب یخچال به صورت کامل می شود چرا که اگر هرگونه مشکلی در قسمت لاستیک یخچال به وجود بیاید باعث میشود هوای گرم به داخل یخچال فریزر برود و  سیستم برودتی دچار مشکل شود.

 

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

کار نکردن آبسردکن یخچال

آبسردکن از قطعاتی است که در چند سال گذشته یکی  از ملزومات اصلی یخچال می باشد که باعث میشود  لذت نوشیدن آب چند برابر شود.

استفاده از این سیستم ممکن است با رعایت نکردن نکات مهم در این سیستم اختلال به وجود بیاید.

عواملی که باعث میشود  آب سرد کن یخچال خراب شود عبارت است از ؛

  • نبودن آب کافی در مخزن آبسردکن
  • خراب یا انسداد لوله های ورودی آب خرابی شاسی آبسردکن
  •  نقص کارکرد برد و کنترل دستگاه
  •  ایراد داشتن ترموستات

هر کدام از این موارد باعث می شود که آب سرد کن یخچال به درستی کار نکند. بهتر است میزان آب داخل مخزن آبسردکن یا لوله آن مورد بررسی قرار بگیرد  اگر این بخش ها مشکلی نداشت، تکنسین هایی که برای تعمیر یخچال به منزل حضور پیدا می‌کنند قطعات را بررسی کرده و برای تعمیر آن اقدام خواهند نمود.

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

مصرف زیاد برق یخچال

میزان مصرف انرژی یخچال بین ۲۵۰ تا ۴۷۰ کیلووات در ساعت می باشد با بالاتر رفتن میزان مصرف برق ممکن است چرخه کارکرد یخچال آسیب ببیند.

زمانی که میزان ورود یخچال تنظیم میشود، کمپرسور خاموش می شود و زمانی که دمای یخچال بالا برود دوباره کمپرسور شروع به خنک کردن هوای داخل یخچال می کند.

اگر سیم پیچی کمپرسور یا شیر انبساط یخچال مسدود باشد کار کردن کمپرسور هم دچار ایراد می شود پس باید کمپرسور به صورت مداوم کار کند و مصرف انرژی یخچال هم بالا میرود هنگامی که مصرف برق زیاد است بهتر است که از یک تعمیرکار با تجربه کمک گرفته شود تا کمپرسور و سایر قطعات یخچال را مورد بررسی قرار بدهد.

برای اینکه این مشکل به وجود نیاید باید فاصله یخچال از دیوار وجود داشته باشد تا هوا در پشت یخچال در حال جریان باشد. دفعات باز کردن درب یخچال باید کم شود، زمان باز گذاشتن درب یخچال کاهش پیدا کند،حجم مناسبی از غذا و مواد خوراکی در یخچال و فریزر نگهداری شوند، غذای داغ درون یخچال به هیچ عنوان قرار داده نشود.

اگر موارد گفته شده رعایت شود به هیچ عنوان یخچال فریزر برق زیادی را مصرف نخواهند کرد.

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ‌

 

 

 

عیب یابی و تعمیر یخچال یکی از تخصصی ترین خدمات است که معمولاً نمایندگی های سامسونگ انجام می دهند.

یخچال ها از حجم و  وزن بالایی برخوردارند و امکان اینکه آنها را جابجا کرد بسیار سخت است پس خدمات مربوط به دستگاه یخچال در محل انجام می شود.

اگر با مشکلاتی مانند؛داغ شدن ، پی  در پی کار کردن یخچال، برفک زدن یا ارورهای یخچال سامسونگ روبرو شویم باید از نمایندگی تعمیرات سامسونگ کمک بگیریم.

تعمیراتی که برای یخچال نیازمند است تعمیر موتور کمپرسور، تعویض لاستیک های درب یخچال، تعویض شیلنگ آب میباشد.

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

تعمیر یخچال فریزر اسنوا

ممکن است برای یخچال فریزر اسنوا مشکلات مختلفی به وجود بیاید که عبارتند از خراب شدن موتور و کمپرسور یخچال فریزر اسنوا به خوبی کار نمی کند. از یخچال فریزر اسنوا صدای زیاد و غیرطبیعی شنیده می شود.یخچال فریزر اسنوا خنک نمی کند. یخچال فریزر اگر دارای آبسردکن باشد ممکن است آب سرد کن آن دچار مشکل شده باشد. یخچال اسنوا به شدت داغ می شود.

فریزر اسنوا برفک خواهد زد. یخچال اسنوا دارای بوی بدی می باشد.

یخچال به صورت اتوماتیک کار نمی کند. یخچال اسنوا ارور خواهد داد. لاستیک درب یخچال اسنوا چسبندگی خوبی ندارد. صفحه نمایش یخچال اسنوا به خوبی  روشن نمی شود. یخچال اسنوا گاز ندارد. آب از داخل یخچال فریزر اسنوا نشتی دارد. مواد داخل یخچال اسنوا یخ خواهد زد.

اگر  افراد با یکی از مشکلات یخچال فریزر اسنوا روبرو شدن باید از نمایندگی اسنوا برای تعمیر و بررسی عیب یابی یخچال فریزر کمک بگیرند. چرا که آنها سرویسکارانی دارند که دارای مهارت کافی هستند و در محل می‌توانند یخچال فریزر را عیب یابی و سپس تعمیر کند.

 

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

تعمیر یخچال فریزر ال جی

باید  دانست یخچال یکی از مهم ترین وسایل خانه می باشد و خراب شدن آن باعث می شود که تمامی مواد غذایی آسیب ببیند و همچنین  ممکن است یخچال در هنگام آسیب دیدن آب را خنک نکند و هزینه های سنگینی را  به وجود بیاید.

اگر در یخچال فریزر  ال جی آسیب دیده شود باید سریع  از نمایندگی تعمیر یخچال فریزر ال جی کمک گرفته شود.

گاهی اوقات ممکن است که بر روی صفحه نمایش یخچال با حروف انگلیسی روبرو شویم که این حروف نشان دهنده ارور روی دستگاه هستند و برای اینکه علت این ارور ها را متوجه شویم بهتر است که به دفترچه راهنمای یخچال فریزر مراجعه شود در نمایندگی های تعمیر یخچال فریزر ال جی تعمیرکاران بسیار با تجربه ای هستند که هر یک از آسیب هایی که به یخچال وارد شده را بررسی و عیب یابی می کنند و به راحتی  این آسیب ها را برطرف می کنند.

باید دانست برای طولانی کردن عمر یخچال فریزر ال جی باید، یخچال فریزر به صورت مرتب رسیدگی شود لوازم خانگی هم مانند بدن انسان هستند و باید به آنها رسیدگی شود.

این مراقبت باید اصولی و به درستی صورت گیرد. مراقبت از محصولات می‌تواند به این صورت باشد که میتوان از سرویس کارانی که کار سرویس یخچال را انجام می‌دهند کمک گرفت و چند وقت یکبار برای سرویس یخچال اقدام نمود.

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

تعمیر یخچال فریزر امرسان

یخچال فریزر یک وسیله ضروری برای هر خانواده می باشد و وسیله ای است که به ندرت می‌توان آن را تعویض کرد و برای مدت طولانی افراد با آن زندگی می کنند.

یخچال فریزر امرسان از آن دسته کالاهای تولید شده است که مشتریان نسبت به آن رضایت دارند اما ممکن است که به مرور زمان و استفاده‌های مکرر و رعایت نکردن برخی نکات آسیب هایی در  قطعات یخچال فریزر امرسان به وجود بیاید.

برخی مشکلات هستند که ممکن است در قسمت فن، کمپرسور، برد یخچال فریزر امرسان به وجود بیایند که افراد اگر در زمینه تعمیرات تخصصی ندارند بهتر است که به یخچال فریزر کاری نداشته باشند. 

برای به وجود آمدن این مشکلات از تعمیرکاران حرفه ای در نمایندگی های امرسان که مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرند.

تعمیر لوازم خانگی برقی

 

تعمیر یخچال فریزر بوش

یخچال فریزر بوش ممکن است از کار افتاده باشد و در هنگام کار کردن صداهای عجیب و غریب از خود تولید کند، در صورتی که افراد با مشکلات این چنینی مواجه شدند بهتر است که به دنبال  راه تعمیر و بررسی یخچال فریزر بوش باشند.

مشکلاتی که ممکن است در یخچال فریزر به وجود بیاید و حتما نیازمند تعمیر هستند عبارت است از؛

هنگامی که یخچال فریزر روشن میشود بعد از چند دقیقه صدای  وحشتناکی از آن  شنیده می‌شود و بعد ممکن است یخچال فریزر  از کار بیفتد.

کمپرسور یخچال فریزر کار نمی کند و به یا اینکه به صورت به پی در پی در حال کار است این به معنی آن است که اتومات انجام نمی‌دهد و سرما از خود تولید نخواهد کرد.

یخدان یخچال دارای برفک هستند و مانع بسته شدن درب آن می شوند در صورتی که صدای یخچال غیر عادی باشد و لرزش داشته باشد در  عملکرد کمپرسور اختلال به وجود آمده است را به طور دائم کمپرسور خیس می شود و قطرات آب از آن چکه خواهد کرد.

 در صورتی که یخچال فریزر به طور کلی روشن نمی شود و یا  هر یک از مسائل بالا به وجود بیاید باید با تعمیرکاران که با تجربه و دارای مهارت کافی هستند و در نمایندگی های تعمیر بوش مشغول به فعالیت هستند از آنها کمک گرفته شود.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

کمپرسور هوا

خرید کمپرسور هوا نیازمند دانش و آگاهی بالایی می باشد و شما قبل از انجام این کار باید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.
قبل از هر چیزی بهتر است که از ماهیت کمپرسور هوا شناخت کامل داشته باشید.

اگر بخواهیم به معرفی کمپرسور هوا بپردازیم باید بگوییم که این وسیله یک دستگاه پنوماتیک به حساب می آید که با استفاده از موتور الکتریکی، موتور دیزلی یا بنزینی و یا هر نوع موتور دیگری نیرو را به یک انرژی بالقوه ذخیره شده در هوای تحت فشار تبدیل می کند.
به زبان ساده‌ تر، کمپرسور های هوا با محبوس کردن هوا در یک محفظه یا مخزن و فشار دادن آن کار می کنند.

یک کمپرسور هوا توسط موتوری نیرو می‌ گیرد که انرژی الکتریکی را با استفاده از میل لنگ، پیستون، شی،ر سر و میله اتصال به انرژی جنبشی تبدیل می کند. و تقریباً عملکردی مانند موتور احتراقی دارد.
نام دیگر کمپرسور هوا کمپرسور باد می باشد. و در صنعت این محصول را با این نام نیز می شناسند.

این وسیله امروزه و با پیشرفت تکنولوژی جزو یکی از مهم ترین اجزای هر کارخانه و کارگاه به حساب می‌ آید و با حضور وسیله است که عملکرد کارخانه ها و کارگاه ها به خوبی پیش می‌ رود. و از آن جایی که در سال‌ های اخیر و با پیشرفت علم، این وسیله ابعاد کوچکتری به خود گرفته اند.

می توان به راحتی از آن ها در محیط های مختلف بدون محدودیت استفاده داشت و در نتیجه کاربرد بیشتری از خود ارائه می دهند.

تفاوت های میان پمپ و کمپرسور هوا:

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که پمپ و کمپرسور هر دو یک وسیله ی مشخص می باشند. و هم معنی هستند و در اکثر موارد نیز از این کلمات به جای هم استفاده می‌ کنند‌.

اما این طور نیست شاید ظاهر پمپ و کمپرسور ها شبیه به هم باشد اما تفاوت هایی میان آن ها پیدا می شود.
کمپرسور های هوا حجم گاز را فشرده می کنند. و در اکثر موارد آن را به جای دیگری منتقل می‌ کنند. اما پمپ ها این طور نیستند و عملکرد پمپ ها بدین صورت است که مایعات را بین مکان های مختلف حرکت می دهند. و هر پروژه‌ ای که شامل مایعات باشد از پمپ بهره گرفته می شود.

برای نمونه، برای پمپاژ استخر، چاه آب و موارد این چنینی از پمپ استفاده می شود. پس اگر قصد خریداین محصول را دارید، حتما به این موضوع و این تفاوت مهم، اشراف داشته باشید.

مزایای استفاده از کمپرسور هوا:

خرید کمپرسور هوا یا پمپ باد، دارای مزیت ها و فواید مختلفی می باشد. آگاهی از این فواید، به انجام خرید موفقیت آمیز کمک شایانی می کند.

ایمنی و حس راحتی:

یکی از مهم ترین مزیت های خرید کمپرسور هوا احساس ایمنی و راحتی در هنگام کار می باشد. به طوری که تا کنون هیچ موردی از بروز حادثه ی شدید در هنگام کار با کمپرسور هوا دیده نمی‌ شود و گزارش نشده است. این یعنی این دستگاه امنیت و راحتی بسیار زیادی دارد.

عملکرد عالی:

دومین مزیت استفاده از کمپرسور هوا این است که در هر شرایطی بهترین عملکرد از خود را ارائه می‌ دهند. کمپرسور ها در دما های بسیار بالا یا دمای بسیار پایین دچار مشکل نمی‌ شوند و می‌ توانند بدون هیچ آسیبی به فعالیت خود ادامه دهند.

علاوه بر این، انواع این محصول توانایی این امر را دارند که در مناطق مختلف که سطح ایمنی پایین می باشد. و درجه حرارت بالا است نیز از فعالیت درستی داشته باشند. و این موضوع نشان‌ دهنده ی این است که انواع کمپرسور های هوا در هر شرایطی آماده به کار هستند و می‌ توان از آن ها در موقعیت های مختلف بهره برد.

توان بالا در هنگام کار:

خرید کمپرسور هوا دارای یک ویژگی بسیار مثبت می باشد. و آن هم توان بسیار زیاد در هنگام کار است. توان دستگاه های کمپرسور های هوا فوق العاده بالا بوده و این امر موجب می‌ شود تا از پس تمام شرایط به خوبی بر بیایند و در هنگام کار به افزایش سرعت عمل و کیفیت کار کمک کنند.

نگهداری آسان:

بعد از خرید کمپرسور هوا نگهداری آن برای شما بسیار ساده خواهد بود. امروزه اکثر کمپرسور های جدید موجود در بازار دارای قطعات کمتری هستند. و البته علاوه بر این موضوع، قطعات آنها به راحتی در بازار یافت می شود.

همین مسئله باعث شده است که هزینه‌ های مربوط به تعمیر و نگهداری انواع کمپرسور کاهش پیدا کند و در نتیجه، نگهداری راحتی خواهند داشت.

عملکرد کم صدا:

کمپرسور های هوا بر خلاف پمپ ها هیچ سر و صدایی ایجاد نمی کنند. و با کمترین میزان صدا به کار خود ادامه می دهند. به همین منظور شما می توانید در انواع کارگاه های خانگی با خیال راحت از این محصول استفاده داشته باشید.

ابعاد مناسب:

کمپرسور های هوا ابعاد کاملاً جمع و جور و مناسبی دارند و کوچک هستند. همین ابعاد کم و کوچک و کمک می‌ کنید تا بتوانید در نقاط مختلف و به ویژه در کارگاه های کوچک به ‌ راحتی از آن ها استفاده کنید و با محدودیت خاصی مواجه نشوید.

دوام بالا و مصرف کم:

خرید کمپرسور هوا باعث می شود که در مصرف انرژی برق بهینه سازی خوب و مناسبی صورت بگیرد. چون نسبت به دستگاه های دیگر حرارت بسیار کم تری تولید می کند. علاوه بر این، طول عمر انواع این کمپرسور بسیار طولانی می باشد. و شما می توانید طی سالیان طولانی بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

انواع کمپرسور هوا:

این محصول انواع مختلفی دارند. و به دسته های کمپرسور های کم فشار، فشار متوسط و فشار بالا تقسیم می شوند.
اگر بخواهیم تعدادی از انواع پر کاربرد ترین کمپرسور ها را نام ببریم می توانیم به کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو ،کمپرسور باد فشار قوی و… اشاره کنیم.

سخن پایانی:

سعی کنید که حتما در هنگام خرید کمپرسور هوا به سراغ آن دستگاهی بروید که میزان مناسبی از فشار را ایجاد می کند و برای کار های سنگین محدودیت خاصی ندارد. علاوه بر این به اندازه ی دستگاه ها نیز دقت داشته باشید تا اندازه ی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو به وسیله ای گفته می شود که برای تامین هوای فشرده بیش از ۱۰۰۰ لیتر بر دقیقه از آن استفاده می‌ کنند.

که یکی از مهم‌ ترین قابلیت‌ هایی که این وسیله دارا می باشد، صدای کم آن و کارکرد مداوم و بدون وقفه است. که همین ویژگی سبب می‌ شود. تا در اکثر کارگاه ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار بگیرد. و اکثر افراد، علاقمند به خرید کمپرسور اسکرو باشند‌.

علاوه بر این از سیستم کنترل plc نیز برخوردار است که این ویژگی نیز جزو ویژگی‌ های بسیار مثبت و خوب این وسیله به شمار می آید.

اگر قصد تولید هوای فشرده به صورت مداوم و ۲۴ ساعته را دارید کُمپرسور اسکرو بهترین انتخاب برای شما به حساب می آید.

این کمپرِسور در مقایسه با کُمپرسور پیستونی صدای بسیار کمتری در هنگام کار تولید می کند و هرگز موجب ایجاد آلودگی صوتی نخواهد شد.

مزایای استفاده از کُمپرسور اسکرو:

خرید کمپرسور اسکرو و استفاده از آن دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. که این مزایا باعث شده اند تا این نوع کمپرِسور جز پر فروش ترین و پر مصرف ترین کمپرسور ها قرار بگیرد.

راندمان بالا:

کمپرسورهای اسکرو نسبت به کمپرسور های پیستونی در زمینه مصرف انرژی ۲۵ الی ۳۰ درصد راندمان بالاتری از خود ارائه می دهند. که این موضوع جزء مزیت‌ های بسیار مهم کمپرسورِ اسکرو می باشد که اکثر افراد هنگام خرید کمپرسور اسکرو به آن توجه می کنند‌.

ارتعاش و صدای کم:

از آن جایی که کُمپرسور های اسکرو جریان مبرد یکنواخت دارند، در نتیجه ارتعاش و صدای بسیار کم تری را تولید می کنند.

اشغال فضای کمتر:

یکی از مهم ترین مزیت های ک‍ُُمپرسور های اسکرو این است که این کمپرسورها در مقایسه با انواع دیگر کمپرسورها فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. زیرا ابعادی کاملاً جمع و جور دارند. و همین ویژگی باعث می‌ شود که اکثر افراد علاقمند به خرید کمپرسور اسکرو برای کارخانه ها و یا کارگاه های خود باشند.

استهلاک پایین:

در کُمپرسور های اسکرو از قطعات متحرک بسیار کمتری استفاده شده است. و اکثر قطعاتی که در این نوع از کُمپرسور ها وجود دارند به صورت استاتیک می باشند.
همین موضوع نیز سبب شده است تا کُمپرسور های اسکرو استهلاک فوق العاده پایینی داشته باشند که این مسئله جزو ویژگی ها قابل توجه در هنگام خرید کمپرسور اسکرو به حساب می آید.

کنترل دمای گاز خروجی:

یکی دیگر از مهم‌ ترین مزیت‌ های انواع کُمپرسور های اسکرو این است که این نوع از کمپرسورها قادر هستند با استفاده از تزریق روغن میزان دمای گاز خروجی را کنترل کنند.

سیستم کنترل ظرفیت:

اگر قصد خرید کمپرسور اسکرو را دارید باید بدانید که سیستم کنترل ظرفیت در این نوع کمپرسور به شکل خطی می باشد. درست برخلاف کمپرسور های پیستونی که به شکل پله ای و یا حتی در برخی از موارد به شکل روشن خاموش است. سیستم کنترل ظرفیت خطی به مراتب بهتر است و باعث افزایش کیفیت و کارکرد دستگاه خواهد شد.

معایب کُمپرسور های اسکرو:

اکنون که به مزایای بیشمار و قابل توجه انواع کمپرسورهای اسکرو پرداختیم، می توانیم به معایب آن نیز نیم نگاهی داشته باشیم.

در واقع کمپرسورهای اسکرو نسبت به کمپرسور های پیستونی قیمت بالاتری دارند و این موضوع در هنگام خرید کمپرسور اسکرو به چشم می آید‌‌.

علاوه بر این، تعمیرات آن ها نیز تخصصی تر می باشد همین موضوع سبب می‌ شود که هزینه ی نگهداری کمپرسورهای اسکرو نیز بالاتر باشد.

ضمن این که اگر قصد استفاده از کُمپرسور را در ظرفیت های برودتی پایین تر دارید بهتر است کمپرسورهای اسکرو را خریداری نکنید.

چون کمپرسورهای اسکرو برای ظرفیت‌ های کمتر از بیستون تبرید، غیر قابل طراحی و ساخت می باشند.

موارد استفاده ی کمپرِسور اسکرو:

امروزه به طور کل کُمپرسور ها در محیط زندگی ما مانند: خانه، داخل ماشین، کارگاه، کارخانه، هواپیما و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما بیشترین

مواردی که در آن از کمپرسورهای اسکرو استفاده می شود عبارتند از:

  • – صنعت خودروسازی
  • صنایع شیمیایی مانند: میعان گاز ها، ذخیره سازی گاز و غیره….
  •  صنایع هوایی مانند: تامین هوای فشرده برای موتور توربین
  •  صنعت الکترونیک

انواع کمپرسورهای اسکرو:

کمپرسورهای اسکرو دارای انواع مختلفی هستند. و به دو نوع کلی کمپرسورِ اسکرو خشک و کمپرسورِ اسکرو روغنی تقسیم می شوند. که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم.

کُمپرسور اسکرو خشک:

خرید کمپرسور اسکرو جزو یکی از اقدامات مهمی می باشد که قبل از انجام آن باید با انواع کمپرسورها آشنا شوید. که یکی از مهم ترینِ آن ها کمپرسورِ اسکرو خشک می باشد.

همان طور که از نام این محصول پیداست. کاملاً خشک بوده و به اصطلاح oil free می باشد.

در نتیجه هیچ روغنی در آن وجود ندارد. و از آن جایی که در این و کمپرسور هیچ روغنی استفاده نمی شود. می توان در صنایع دارویی و غذایی از آن استفاده کرد.

نکته ی قابل ذکر این است که این کمپرسورها توانایی تحمل دمای بالا را ندارد. علاوه بر دمای بالا فشار بسیار زیاد نیز از تحمل کمپرسورهای اسکرو خشک خارج است.
حداکثر نسبت فشار قابل تحمل برای کُمپرسور اسکرو خشک برابر با ۳ می باشد. به طور کلی این نوع کمپرسورها که بدون روغن هستند، حساسیت بالاتری دارند.

کُمپرسور اسکرو روغنی:

در این نوع از کمپرسورهای اسکرو کمپرسور با تزریق روغن به آن روغن کاری می شود. این روغن نه تنها از داغ شدن روترها و سایر اجزا جلوگیری می کند.

بلکه موجب می‌ شود تا اصطکاک و ساییدگی قطعات نیز کاهش پیدا کند. در نتیجه اگر قصد خرید کمپرسور اسکرو را دارید می توانید از نوع روغنی آن استفاده کنید. چون طول عمر بسیار بیشتری نسبت به نمونه های خشک دارند.

کمپرسورهای اسکرو روغنی ۴ عملکرد مهم را انجام می دهند. که این چهار

عملکرد شامل مواردی از جمله :

خنک کنندگی، روان کاری، آب بندی و پخش کردن صدا می باشد.

سخن پایانی:

در امر خرید کمپرسور اسکرو باید به این نکته دقت کنید که قیمت آن به ظرفیت و قدرت دستگاه بستگی و اترباط مستقیم دارد.

بنابراین هر چه قدرت و ظرفیت دستگاه بیشتر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

هوای فشرده توسط تجهیزاتی تولید می‌ شود که برای استفاده از آن باید به خرید تجهیزات هوای فشرده پرداخت. مهم ترین وسیله ای که به تولید این هوا می پردازد کمپرسور می باشد.

در واقع کمپرسور ها، دستگاه های تولید کننده هوای فشرده می باشند و می توان از آن ها به عنوان جایگزین انرژی برق استفاده کرد.

هوای اتمسفر دارای بخار می باشد. اگر بخواهیم فشار هوا ایجاد کنیم باید از حجم این بخار کاسته شود.

زمانی که هوا به صورت کامل متراکم می شود، غلظت آب بالا خواهد رفت. در چنین شرایطی هوای فشرده در مخازن بیشتر به صورت مایع جریان دارد. بعد از مدت ۸ ساعت فشرده سازی هوا حدود ۸۰ لیتر آب تولید خواهد شد.

چگونگی ساخت هوای فشرده در کمپرسور:

اگر قصد خرید تجهیزات هوای فشرده را دارید باید با اصول ساخت هوای فشرده در کمپرسور ها آشنا شوید. برای ایجاد هوای فشرده به طور کلی از روش خشک کردن این هوا و از بین بردن آب حاصل از آن استفاده می شود. در واقع باید هرگونه مواد مایع موجود در هوا از بین برود و تبخیر شود.

این روش‌ ها شامل خنک سازی، خشک سازی سرمایشی، تراکم بیش از حد هوای فشرده، خشک کردن جذبی نافذ و خشک کردن جذب سطحی می باشد. بعد از این که این هوای متراکم شده با استفاده از روش هایی که ذکر کردیم ایجاد شد، آن را از فیلتر ها و صافی های مختلف عبور می دهند تا بتوان از این هوای فشرده استفاده کرد.

می توانید با خرید تجهیزات هوای فشرده از آن در موارد مختلفی از جمله سیستم های تهویه مطبوع شیرآلات بادی و کمپرسور ها استفاده داشته باشید.

برای نمونه در سیستم هایی مانند توربین های بادی از هوای فشرده برای تولید آب استفاده می شود. کمپرسورهای توربینی نیز به حجم هوای فشرده زیاد در حدود ۱۰۰۰ متر مکعب در دقیقه نیاز دارند و همین عامل می تواند دلیلی برای تولید هوای فشرده ی بیشتر در نیروگاه ها باشد.

هوای فشرده جایگزین مناسبی برای انرژی برق:

همانطور که میدانید کمپرسور های هوای فشرده با این روش انرژی حاصل برای صنایع مختلف را تولید می‌ کنند و در چنین شرایطی نیاز به انرژی برق و انرژی الکتریکی نیز وجود ندارد. و دلیل آن هم این است که استفاده از هوای فشرده امنیت بسیار بالاتری دارد. و تجهیزات الکتریکی در برنامه ای که تجهیزات بیش از حد هستند خطر ایمنی بسیار زیادی دارد. و ممکن است که اتفاقات ناگواری مانند شوک الکتریکی و آتش سوزی پدید بیاورند. و باعث آسیب‌ ها و خسارت‌ های زیادی شوند.

اما استفاده از هوای فشرده و ابزار پنوماتیک، باعث می شود که امنیت بیشتری در فضا حکم‌فرما باشد و شما می توانید از آن ها در شرایط مختلفی مانند کف مرطوب یا مناطقی که رطوبت بالا دارند، با خیال راحت استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده ی سیستم های هوای فشرده:

هنگام خرید تجهیزات هوای فشرده باید به اجزای تشکیل دهنده ی یک سیستم هوای فشرده اشراف کامل داشته باشید. در ادامه به معرفی هر یک از این اجزا می پردازیم.
یک یا چند کمپرسور متصل به محرک، جزو مهمترین اجزای یک سیستم هوای فشرده می باشند که معمولاً محرک یک موتور الکتریکی است.
2، سیستم توزیع می باشد که شامل لوله کشی، شیر ها، اتصالات و کنترل ها است و این سیستم توزیع وظیفه ی تغذیه هوای فشرده جهت راه اندازی قسمت های مختلف را در سراسر تاسیسات بر عهده دارند.
سومین قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی سیستم هوای فشرده و تجهیزات آن، موارد مختلف دیگر مانند گیرنده ها، خشک کن ها و فیلتر ها هستند.
بازدهی کلی سیستم هوای فشرده به سه مرحله بستگی دارد. و شما بعد از خرید تجهیزات هوای فشرده باید به این نکته توجه داشته باشید. این سه مرحله شامل؛ تولید، توزیع و مصرف است.

مزایای استفاده از هوای فشرده:

خرید تجهیزات هوای فشرده و استفاده از این هوا دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که مهمترین آن هزینه ی نگهداری کم است.

قسمت بعدی این است که شما می توانید از هوای فشرده در موارد و شرایطی که دمای هوا بسیار بالا می باشد استفاده کنید. زیرا هوای فشرده توانایی تحمل بار های زیاد را برای مدت طولانی و بدون خطر گرم شدن دارا می باشد.
آخرین حالت ذخیره سازی و حمل و نقل آسان هوای فشرده است که جزو مزیت های بسیار کلیدی آن به حساب می آید علاوه بر این ها، شما می توانید از هوای فشرده در فرآیند های تولیدی که سطح بالایی از تمیزی را می طلبند استفاده کنید.

هوای فشرده اغلب به عنوان یک منبع انرژی پاک و ایمن دیده می‌ شود که می‌ تواند به راحتی برای اهداف مختلف صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ خطری از بابت استفاده از هوای فشرده، شما را تهدید نخواهد کرد.

علت داغ بودن هوای فشرده:

حتما بعد از خرید تجهیزات هوای فشرده و به کار گیری آن ها متوجه خواهید شد که این هوا کاملا داغ می باشد. علت گرم بودن هوای فشرده این است که مولکول های هوا در هنگام فشرده سازی از نظر جسمی مجبور نزدیک شدن به یک دیگر می شوند. که این امر باعث حرکت سریع مولکول ها خواهد شد.

این حرکت سریع مولکول ها موجب تولید گرما می شود که در نتیجه تمامی این عوامل سبب گرم شدن هوای فشرده خواهند شد.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که وقتی هوای فشرده از کمپرسور هوا خارج می شود معمولاً به اندازه ای که داخل محفظه فشار است، گرم نیست. زیرا کمپرسور ها دارای کولر های خنک کننده هستند که وجود این کولر های خنک کننده به کاهش درجه ی حرارت هوای فشرده کمک شایانی می کند.

کاربرد هوای فشرده:

می توان از هوای فشرده در موارد و صنعت های مختلفی از جمله هوافضا، خودرو، تولید مواد شیمیایی، الکترونیک، مواد غذایی و آشامیدنی ساخت عمومی، تولید شیشه، موارد پزشکی، معدن، داروسازی، پلاستیک، تولید برق و غیره استفاده کرد. این موارد نشان می‌ دهند که خرید تجهیزات هوای فشرده و استفاده از آن بسیار کاربردی است و نقش کلیدی و بسیار مهمی در صنعت های مختلف ایفا می کند.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

کمپرسور

کمپرسور یکی از دستگاه های مکانیکی می باشد که در حال حاضر در صنعت های کوچک و بزرگ بسیار کارایی خواهد داشت. و یکی از دستگاه های بسیار ویژه جهت کم کردن حجم و فشرده نمودن هوا بوده است.

به این دستگاه متراکم کننده یا فشرده کننده هوا هم گفته خواهد شد. در حقیقت کمپرسور با صرف نمودن انرژی اولیه که از نوع مکانیکی می باشد. قادر است هوا را که ترکیبی از گازها بوده است با حجم اولیه بسیار به سرعت و با قدرت مکش زیاد به داخل خود خواهد کشاند و با سیستم های قرار داده شده و با برنامه طراحی شده درون آن طی که فرایند با کم کردن حجم هوا آن را فشرده و متراکم نماید در این موقع دمای گاز هم سریعا بالا خواهد رفت .

در نهایت گاز اولیه به گاز پرفشاری تبدیل خواهد شد که جهت صنایع گوناگون کاربردهای بسیاری خواهد داشت.

البته جهت استفاده از این گاز پرفشار که دمای بالایی داشته است اول لازم است دما را در حدی که قابل استفاده خواهد بود پایین آورد به این جهت در دستگاه های کمپرسور لوله های خنک کننده در راه خروجی گاز قرار گرفته است.

گاز خروجی انرژی مورد نیاز جهت صنایع گوناگون را در اختیار خواهد گذاشت. کمپرسورها انواع گوناگونی داشته اند که از لحاظ ظرفیت و قدرت با هم فرق خواهند داشت و نیز جنبه های فرق آنها در انواع کمپرسورها شامل ابعاد دستگاه و اجزای داخلی مانند تعداد سیلندر استفاده شده ، چگونگی انتقال دادن انرژی و امکان استفاده کوتاه یا طولانی از آنها ، روغنی یا بدون روغن بودن و … مصرف انرژی این دستگاه خیلی زیاد خواهد بود به صورتی که پس از پمپ ها بالاترین مصرف کننده انرژی در صنایع می باشند.

کمپرسور ها فقط یک مدل نمی باشند این دستگاه انواع گوناگونی داشته اند که هر کدام از آنها کاربرد خاصی خواهند داشت .

 

کمپرسور چیست؟ انواع و شناخت کامل آن

اجزای کمپرسورها

این دستگاه اجزا و لوازم یدکی زیادی خواهد داشت که هر کدام نقش به خصوصی را در تمام فرایند متراکم سازی گاز انجام می دهند.

برای نمونه سیلندر یا هواساز که اصلی ترین عضو این مجموعه می باشد و در حقیقت وظیفه آن کار مهم فشرده سازی خواهد بود.

بیان کردیم که در انواع گوناگون کمپرسور تعداد سیلندرها متفاوت خواهد بود وجود هر نوع صدا و لرزش در کار این دستگاه به سیلندر آن ربط خواهد داشت و جهت رفع این مشکلات لازم است سیلندر را ترمیم یا تعویض نمود .

از دیگر اجزای این دستگاه دینام یا الکتروموتور می باشد در حقیقت وظیفه اصلی دینام تامین کردن انرژی اولیه لازم جهت کار دستگاه خواهد بود که همان گونه که بیان شد این انرژی از نوع حرکتی یا مکانیکی بوده است.

مرغوبیت و کیفیت دینام هم بر کار این دستگاه بسیار تاثیر خواهد گذاشت. همچنین در بعضی از کمپرسورها از انواع توربین جهت تامین نمودن نیروی اولیه استفاده می کنند به کار بردن از الکتروموتور یا توربین به توان این دستگاه بستگی خواهد داشت .

قسمت دیگری که در این دستگاه ها قابل مشاهده میباشد مخزن هوای فشرده آن خواهد بود. که فرق آن در کمپرسورهای گوناگون در حجم آن می باشد.

از اجزای دیگر بسیار مهم این دستگاه فیلتر آن خواهد بود که وظیفه آن مثل همیشه جدا نمودن ذره های معلق و ناخالص بودن روغن و جدا نمودن روغن و هوا می باشد.

روشن است که خوب و بد بودن کیفیت فیلتر هم بر عملکرد کمپرسور تاثیرگذار خواهد بود .

دیگر اجزای این دستگاه ها هم شامل پیستون ، یاتاقان ، تابلو برق ، تسمه ، چرخ ، شاتون و … خواهد بود .

کاربرد کلی کمپرسور

در حالت کلی کمپرسور کاربرد صنعتی و غیرصنعتی خواهد داشت

از مصرف های خانگی این دستگاه می توان موارد زیر را نام برد :

  • باد کردن توپ
  • تنظیم نمودن باد تایرها
  • باد کردن تشک بادی و …

در صنعت هم کاربرد این دستگاه خیلی زیاد می باشد به دلیل اینکه هوا یک منبع انرژی بوده است. این دستگاه هم از تجهیزات پنوماتیکی به حساب می آید .

این ابزار هوای مورد نیاز را جهت صنایع گوناگون فراهم می نماید در صنایعی نظیر معدن ، خودرو ، صنایع چوب و مبلمان ، پزشکی و … این دستگاه ها بسیار کارایی خواهند داشت

بعضی از کاربردهای این ابزار موارد زیر می باشد :

  • خنک نمودن اجزا و قطعه ها در مدت زمان تولید آنها مثل خنک نمودن لوله های انتقال دهنده مواد غذایی و یا مواد دارویی در کارخانجات .
  • به وجود آوردن هوای فشرده با فشار زیاد جهت پر نمودن سیلندر گاز
  • تهیه نمودن هوای لازم جهت غواصی
  • انتقال دادن قطعه ها و سیالات مثل رنگ پاش
  • به کار بردن از این دستگاه در پزشکی ، انواع دریل های جراحی و یا دستگاه های برش پزشکی .
  • به کار بردن از این دستگاه در صنایع هواپیمایی جهت تغذیه هوای فشرده موتور توربین
  • انواع کمپرسورها

    کمپرسورها انواع گوناگونی دارند دسته بندی مختلف ، این دستگاه ها بر حسب خصوصیات مختلف آن تقسیم بندی خواهند شد.

    در یکی از معمول ترین این دسته بندی ها کمپرسورها را بر حسب ویژگی های مختلف آن تقسیم بندی خواهند کرد

  • کمپرسورهای دینامیکی
  • کمپرسورهای جابجایی مثبت
  • کمپرسورهای روتاری پره ای
  • کمپرسور های اسکرال
  • تشدید کننده های فشار
  • کمپرسورهای کمکی
  • کمپرسورهای دینامیکی :

    در این گونه از کمپرسورها منتقل کردن انرژی به سیال به طور دائمی انجام می شود از این کمپرسورها در فشار پایین و دبی های بالاتر استفاده خواهد شد این دستگاه ها در دو طرح محوری و شعاعی موجود هستند.

    طرح های شعاعی معمولا کمپرسورهای توربینی یا کمپرسورهای توربینی شعاعی گفته خواهد شد. و طرح های شعاعی اغلب کمپرسورهای گریز از مرکز گفته می شوند.

    برعکس کمپرسورهای جابجایی که با جریان ثابت کار خواهند کرد. کمپرسورهای دینامیکی با فشار ثابت کار خواهند کرد.

    کارکرد کمپرسور دینامیکی بر اساس شرایط خارجی انجام می شود مانند به وجود آوردن یک تغییر جزیی در فشار وارد شده موجب تغییر زیادی در ظرفیت خواهد شد .

    کمپرسور چیست؟ انواع و شناخت کامل آن

    انواع کمپرسورهای دینامیکی

    کمپرسور جریان شعاعی : از خصوصیات کمپرسورهای گریز از مرکز ، جریان شعاعی آن می باشد هوا از طریق پره های شعاعی وارد مرکز پروانه دیواری خواهد شد و به وسیله نیروهای گریز از مرکز به سمت فضای پروانه دوار به خارج پرتاب می گردد. پیش از اینکه هوا به مرکز پروانه دوار بعدی منتقل شود از یک پخش کننده و یک محفظه حلزونی عبور خواهد کرد که در این محفظه انرژی جنبشی به فشار استاتیک تبدیل خواهد شد .

    اندازه فشار کلی کمپرسور را معین خواهد کرد. و نیز پس از هر پروانه دوار سرعت هوا به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. دمای هوا در بخش ورودی هر کدام از مراحل نقش مهمی در خواسته های توان این دستگاه خواهد داشت و به همین علت می باشد که خنک کاری میان مرحله ها احتیاج خواهد شد.

    آب بند های گوناگونی در این کمپرسورها استفاده می گردد. مدرن ترین آنها در کمپرسورهای با سرعت بالا که تامین کننده فشارهای بالا خواهند بود به کار برده میشوند.

    معمول ترین انواع آب بندهای چهارگانه عبارتند از :

    آب بندهای لابیرنتی ، آببندهای حلقوی ، آببندهای مکانیکی و آب بندهای هیدرواستاتیکی بوده است .

    کمپرسورهای سانتریفیوژ:

    در موتورهای درون سوز در نقش سوپر شارژ و توربو شارژ به کار برده می شوند این کمپرسورها در موتورهای توربین گاز کوچک و یا جهت مرحله پایانی تراکم توربین های گاز متوسط استفاده خواهد شد .

    کمپرسور جریان محوری :

    یک کمپرسور محوری دارای جریان محوری می باشد هوا یا گاز از بین ردیف هایی از پره های ثابت و متحرک در طول محور گردان دستگاه عبور می نمایند به این صورت سرعت هوا کم کم هم زمان با اینکه پره های ثابت انرژی جنبشی را به فشار تبدیل می نمایند افزایش خواهد یافت کمترین میزان حجمی در این کمپرسورها تقریبا S/15 می باشد اغلب یک استوانه متعادل کننده در این دستگاه قرار داده می شود تا نیروی فشار مرکزی متعادل کند.

    کمپرسورهای گریز از مرکز:

    کمپرسورهای گریز از مرکز کوچکتر می باشند و معمولا سرعت آنها 25% بیشتر خواهد بود و این نوع از دستگاه ها جهت میزان حجمی بالا در فشار تقریبا متوسط به کار برده می شوند .

    کمپرسورهای جابجایی مثبت

    در این کمپرسور منتقل شدن انرژی به سیال به شکل متناوب و یا دوره ای انجام می شود. قدرت تراکم این کمپرسورها در مقابل نوع دینامیک آن بیشتر خواهد بود. و نیز دبی این دستگاه ها خیلی کمتر از نوع دینامیک آن بوده است.

    همچنین نیروی محرکه این دستگاه ها با توجه به توان آنها الکتروموتور یا دیزلی خواهد بود.

    ویژگی این مدل از کمپرسورها به این شکل می باشد که حجم مشخصی از گاز یا هوا را محصور نموده و بعد با کم نمودن منطقه حجم محصور شده فشار آن افزایش خواهد یافت .

    انواع کمپرسور جابجایی مثبت

    کمپرسور رفت و برگشتی :

    کمپرسورهای سیلندر پیستونی یکی از قدیمی ترین و رایج ترین نوع کمپرسورها خواهد بود که این دستگاه در انواع دو طرفه و یک طرفه هستند. که اجزای آنها روغن کاری شونده و یا روغن کاری نشونده بوده اند. و در شکل های گوناگونی دارای تنوع تعداد سیلندر می باشند. و در شکل بندی V , L موجود هستند .

    این کمپرسور رفت و برگشتی این امکان را دارند ثابت یا قابل حمل و نقل و تک مرحله ای و یا چند مرحله ای باشند. و به وسیله موتور الکتریکی یا موتور احتراق درونی رانده خواهند شد. این مدل از کمپرسورهای کوچک از 5 تا 30 اسب بخار به طور معمول به شکل متناوب کار خواهند کرد و نوع بزرگتر اینها با بیشتر از 1000 اسب بخار معمولا در کارایی های بزرگ صنعتی و نفتی استفاده خواهد شد. و همچنین فشار تخلیه هم از فشار پایین تا فشار خیلی بالا می تواند باشد .

    کمپرسورهای خانگی و تجاری به طور معمول از نوع رفت و برگشتی با 1/5 اسب بخار یا کمتر به یک مخزن گیرنده هم متصل خواهند بود .

    کمپرسور دوار :

    کمپرسورهای روتاری اسکرو از دو مارپیچ دوار جابه جایی مثبت درگیر درهم استفاده خواهند کرد که گاز را به فشار به یک محیط کوچک خواهند فرستاد. این دستگاه ها به طور معمول جهت کارکرد مداوم در کاربردهای تجاری و صنعتی به کار برده می شوند و می توانند ثابت یا قابل حمل بوده باشند.

    کاربرد این نوع از کمپرسورها از 3 تا بیشتر از 1200 اسب بخار و از فشار پایین تا فشار متوسط رو به زیاد را شامل خواهد شد.

    کمپرسورهای دوار تجاری به شکل مغروق در روغن ، مغروق در آب و نوع خشک هستند.

    کمپرسور دیافراگمی :

    این مدل دیافراگمی یا ممبرانی از انواع دیگر کمپرسورهای رفت و برگشتی معمولی می باشد. دیافراگم به شکل مکانیکی یا هیدرولیکی به کار انداخته می شود. این مدل با جریان کم و فشار پایین یا به عنوان پمپ های خلاء به کار برده می شوند. و برای فشار بالا هم استفاده خواهند شد کمپرسورهای دیافراگمی جهت هیدروژن و CNG و بعضی از کاربردهای دیگر استفاده خواهند شد .

    کمپرسور روتاری پره ای

    این مدل از تعدادی پره که در سوراخ های شعاعی روتور تعبیه شده اند تشکیل خواهند شد روتور با یک فاصله در محفظه بزرگ تر دایره ای یا به صورت پیچیده تر نصب خواهد شد.

    موقعی که روتور می چرخد پره ها به درون و بیرون شکاف حرکت می نمایند و تماس خود را با دیواره محفظه حفظ خواهند کرد لذا گروهی از حجم های رو به کم شدن توسط پره های دوار به وجود می آید.

    کمپرسور روتاری پره ای در کنار کمپرسورهای پیستونی یکی از قدیمی ترین فناوری های کمپرسور را شامل می شوند .

    کمپرسور اسکرال

    یکی از این نوع دستگاه ها به عنوان پمپ اسکرال و پمپ خلاء شناخته خواهد شد که از دو پره مارپیچی لایه ای جهت پمپ نمودن یا تراکم سیالاتی مثل مایعات و گازها استفاده می نماید.

    هندسه پر به شکل اینولت ، مارپیچ ارشمیدس و یا منحنی ترکیبی بوده باشد و از سایر کمپرسورها بسیار نرم تر ، بی صدا تر و مطمئن تر کار خواهند کرد و اندازه کمتری خواهند داشت .

    تشدید کننده های فشار

    این نوع فشار سیال را در سیال افزایش خواهند داد. و تنها جهت جریان های خیلی پایین هستند موقعی که محفظه پرفشار از هوا پر می گردد پیستون کم فشار بالا برده خواهد شد. و موقعی که سیال مولد فشار درون محفظه می شود پیستون به سمت پایین رانده خواهد شد و تحت فشار بسیار زیادی سیال را به خارج می راند .

     

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین وسایل برقی هر خانواده جارو برقی می باشد که اگر برای آن مشکلی به وجود بیاید مراحل نظافت منزل با مشکل مواجه خواهد شد. این وسیله در انواع مختلفی وجود دارد و ما قصد داریم در این مقاله شما را با تعمیر جارو برقی پارس خزر آشنا کنیم.

برندهای متفاوتی هستند که محصولات خود را در فروشگاه ها عرضه می کنند، یکی از برندهای معروف جاروبرقی پارس خزر است. باید گفت به علت بالا بودن قیمت جاروبرقی مشتریان نمی توانند بعد از اینکه مشکل یا عیبی در جارو برقی به وجود آمد آن را دور بیندازند. و مدل جدیدتری را خریداری نمایند.

پس  بهترین راه حل که  دارای هزینه کمی است. تعمیر کردن جاروبرقی پارس خزر در نمایندگی های معتبر می باشد.

مشکلات رایج جارو برقی پارس خزر

ایراد های مختلفی ممکن است برای جارو برقی پارس خزر به وجود بیاید این مشکلات عبارت است از:

 مشکل در لوله جارو برقی پارس خزر:

لوله جاروبرقی در موارد مختلف، مشکلاتی در قسمت لوله آن به وجود آمده است.

شاید در مسیر مکش جاروبرقی انسدادی به وجود آمده باشد که در نتیجه موتور  نتوانسته است هوا را به داخل لوله بکشد. این مورد باعث افزایش جریان دریافتی هوا به موتور شده و آسیب جدی را به موتور وارد می کند. در این موارد باید لوله جاروبرقی توسط یک تکنسین با تجربه مورد بررسی قرار بگیرد. و حتماً مورد مسدود شده برطرف گردد.

مشکل در  فیلتر جاروبرقی پارس خزر:

هنگامی که جارو برقی روشن میشود گرد و خاک را جمع آوری کرده و در این حالت جاروبرقی هوایی را که به داخل مکش می کند.

علاوه بر زباله، گرد و غبار فراوانی را هم با خود به همراه دارد. در اینجا اگر فیلتری که در جاروبرقی وجود دارد. آسیب دیده باشد هوای وارده را بدون هیچ  تصفیه ای از جاروبرقی  خارج کرده و باعث آلودگی محیط اطراف میشود.

در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی باید از کارشناسان با تجربه ای که در این زمینه مهارت دارند. برای تعمیر  و تعویض فیلتر جاروبرقی پارس خزر کمک گرفت.

تعمیر لوازم خانگی برقی

مشکل در  لوله خرطومی جاروبرقی پارس خزر:

مکش ضعیف جاروبرقی به دلایل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل ایراد در لوله خرطومی جاروبرقی است که می‌توان آن را تعویض یا تعمیر کرد هنگامی که قرار است این لوله تعویض گردد، لوله خرطومی باید علت و نقض آن توسط افراد باتجربه مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورتی که لوله خرطومی از بالا و پایین دچار آسیب دیدگی یا پارگی شده باشد. آن را میتوان برش داد و دوباره استفاده نمود. اما باید دانست که محل اتصال خرطومی جارو به هیچ عنوان پرس نیست. و در جهت عقربه های ساعت باز و بسته می شود.

مشکل در  برس جاروبرقی پارس خزر:

پارویی جاروبرقی پارس خزر یکی از قطعات آن است که باید هر چند هفته یک بار تمیز گردد. اگر در برس جاروبرقی آثاری از آشغال مو خورده مواد زائد مشاهده میگردد. باید حتما آن را خارج نموده و در صورت از بین رفتن برس آن را تعویض کرد.

مشکل در موتور جاروبرقی پارس خزر:

موتور جاروبرقی یکی از مهم‌ترینقسمت‌های این وسیله است. به همین دلیل از اجزای متفاوتی به وجود آمده که هر کدام در شیوه کار کردن جاروبرقی اثرگذار هستند.

کلکتور، آرمیچر، یاتاقان، پروانه، رله و مدار از اجزای موتور جاروبرقی هستند. زمانی که جاروبرقی با مشکل سوختگی نیم سوز بودن یا هر مورد دیگری روبرو می شود باید حتماً از کارشناسان مجربی که به تعمیر جاروبرقی پارس خزر مسلط هستند کمک گرفته شود.

مشکل در سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر:

 سیم جمع کن جاروبرقی یک وسیله است  که برای پنهان کردن سیم جاروبرقی در زمان غیر فعال بودن و خاموشی آن به کار برده می شود.

این قسمت از جاروبرقی  در هنگام جابجایی باعث میشود که کار راحت تر باشد. و از آسیب رسیدن به جاروبرقی جلوگیری می کند.

سیم جمع کن های جارو برقی از دو قسمت قطعات الکتریکی و مکانیکی هستند که قطعات الکتریکی آن تشکیل شده از کابل برق پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی و دو شاخه و قسمت های مکانیکی آن شامل بلبرینگ جهت جمع آوری کردن کابل جاروبرقی میباشند.

 نکات مهم در نگهداری جاروبرقی پارس خزر:

  باید کیسه جاروبرقی مرتباً چک شود و قبل از پر شدن آن تخلیه گردد.

 فیلتر جاروبرقی باید حداقل ۶ ماه یکبار شستشو داده شود و در صورت آسیب دیدن آن فیلتر را تعویض کرد.

در صورت امکان بهتر است از فیلتر های یکبار مصرف استفاده شود. و در غیر اینصورت باید حتماً باید برای تخلیه از کیسه کمک گرفته شود.

 چرخ ها و بدنه جاروبرقی باید بعد از هر بار استفاده با یک دستمال نمدار تمیز شوند. چرا که همیشه در هنگام استفاده این اجزا مقدار زیادی گرد و غبار بر روی آنها مینشیند.

تعمیر لوازم خانگی برقی

علت داغ کردن جارو برقی پارس خزر:

روشن ماندن بیش از اندازه جاروبرقیمی‌تواند باعث شود که جارو داغ کند. در بعضی از شرایط جاروبرقی پارس خزر خارج از توان آن افراد انتظار دارند. و گرد و غبار ساختمانی و یا آشغال های خیس را با جاروبرقی جمع می کنند. که سبب میشود موتور بیش از اندازه معمول خود کار کند.  و در این صورت موتور آن داغ می شود.

بعضی افراد برای تماس تلفنی و انجام کارهای متفاوت روزانه خود جاروبرقی روشن گذاشته و به کارهای دیگر می پردازند که اگر زمان روشن ماندن جاروبرقی بیش از حد معمول باشد سبب میشود موتور جارو نیم سوز شود.

یکی دیگر از دلایل داغ شدن جاروبرقی کثیف بودن فیلتر جاروبرقی است. با بررسی فیلتر جاروبرقی و رفع کثیفی آن می توان مشکل داغ شدن جارو را حل کرد.

زمانی که فیلتر را از جای خود برداشته می شود باید مراحل جداسازی آن در ذهن نگهداری شود. تا در زمان نصب فیلتر بعد از پاکسازی مشکلی به وجود نیاید.

اشتباه در نصب کردن فیلتر ممکن است به سایر اجزای جاروبرقی اثر بگذارد.

یکی دیگر از علت های داغ شدن جاروبرقی به وجود آمدن ایراد در فن جاروبرقی است. برای برطرف کردن این مشکل از این قسمت به هیچ عنوان نمی توان کاری انجام داد. و برای تعمیر و یا تعویض فن جاروبرقی باید از متخصصینی  که در این زمینه فعالیت دارند کمک گرفته شود.

علت روشن نشدن جارو برقی پارس خزر:

ممکن است که دکمه های روشن خاموش جاروبرقی خراب شده باشد. و همچنین  برق منزل قطع شده است. یا اینکه در قسمت سیم پیچی جاروبرقی موردی به وجود آمده باشد.

برای حل این مشکلات اگر برق منزل ایرادی نداشت باید از متخصصین تعمیرات جاروبرقی پارس خزر کمک گرفته شود.

 

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

می دانیم سرویس هر دستگاه برقی طول عمر را افزایش میدهد. و در هزینه هایی مثل تعمیرات را کاهش داده و عملکرد دستگاه را بهتر میکند. سرویس کردن به موقع و کندانسور یخچال ساید بای ساید دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد.

کندانسور یخچال چیست ؟

کندانسور یکی از اصلی ترین قسمت های ساید بای ساید بوده و  مراحل سرما سازی را انجام خواهد داد. این قطعه یک مبدل حرارتی بوده که در یخچال به صورت لوله های سیاه پیچ در پیچ قرار گرفته است. این قسمت از یخچال در پشت دستگاه قرار دارد.

در این لوله ها مبدل جریان داشته که از طریق این لوله ها گرمای گاز مبدل به بیرون انتقال داده می شود. و به همین علت است که این لوله ها همیشه گرم است می باشند.

کندانسور وظیفه دارد گاز مبرد را خنک کند کندانسور در واقع رادیاتور یخچال است. و برعکس کمپرسور عمل کرده و در صورتی که لوله های کندانسور برای آنها ایرادی به وجود بیاید عملکرد یخ یخچال با مشکل روبرو میشود.

به عنوان مثال اگر گرد و غبار مو یا کرک بر روی این لوله ها بنشینند کندانسور دیگر نمی تواند وظیفه  خنک کردن گاز را به درستی انجام دهد.

پس در نتیجه فرآیند مراحل خنک سازی به درستی انجام نمی شود و در این صورت است که به کمپرسور یا موتور دستگاه فشار زیادی وارد شده و باعث می‌شود که کمپرسور بسوزد. امروزه از گاز ایزوبوتان به جای گاز فریون به عنوان گاز مبرد به کار برده می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر یخچال ساید بای ساید کلیک کنید.

تعمیر لوازم خانگی برقی 

 عملکرد کندانسور یخچال ساید بای ساید

کندانسور یک قطعه مکانیکی در یخچال است که گاز مبرد که داغ است  را از موتور یا کمپرسور دستگاه دریافت کرده. و کندانسور به واسطه لوله های پیچ در پیچی که دارد حرارت گاز را گرفته و در واقع باید گفت گرما را دفع کرده و به محیط بیرون می دهد. و به خاطر همین است که دمای گاز مبدل  پایین آمده و قبل از اینکه وارد فیلتر درایر شود به مایع تبدیل خواهد شد.

علاوه بر اینکه کندانسور در یخچال های ساید بای ساید وجود دارد در کولرهای گازی هم موجود است.  و عمل چگالی گاز مبرد را به خوبی انجام می دهد.

 شکل ظاهری کندانسور

کندانسور دارای شکل ظاهری و مدل های متفاوتی خواهد بود و  در یخچال فریزر ها و یخچال های قدیمی تر کندانسور به شکل سیم پیچ های زیگزاگی بوده که در پشت یخچال قرار داشتند و معمولاً رنگ آنها هم مشکی بوده است. و آنها به راحتی دیده میشوند.

به این نوع کندانسورها، کندانسور هوایی گفته می شده است. در یخچالهای ساید بای ساید و  یخچال های جدیدتر کندانسور به شکل استوانه یا مکعبی است و در کنار کمپرسور قرار گرفته است.

این نوع کندانسور توسط یک فن خنک کننده بوده  و به این ترتیب است که گرمای به وجود آمده، توسط کندانسور به هوای بیرون انتقال داده می شود. 

برای دسترسی به کندانسور این نوع یخچال ها  باید پنل پشت یخچال که در قسمت پایین است را جدا نموده  تا بتوان به آن دسترسی پیدا کرد، به این نوع کندانسور کندانسور پاکتی یا مکعبی هم گفته میشود.

 شستشوی کندانسور یخچال ساید بای ساید

یکی از مهم ترین قسمت ها در سرویس کردن دستگاه کندانسور است، که حتی خود افراد هم می توانند به آسانی این کار را انجام دهند.

 شستشوی کندانسور ساید بای ساید سرویس کردن یخچال با شستن کندانسور یخچال و تمیز نگه داشتن آن باعث شده که عمر دستگاه افزایش پیدا کند. و همچنین عملکرد آن بهتر شود.

تمیز کردن کندانسور یخچال یک روش عالی برای کاهش هزینه‌های برق خواهد بود.

تمیز کردن سیم پیچ های پشت یخچال یک ربع  در کل نیاز دارد، اما همین یک رب تاثیرات بسزایی خواهد داشت و باید دانست این مسئله دارای اهمیت زیادی می باشد.

پس توصیه می شود که سرویس کردن کندانسور سالی دو مرتبه انجام شود، سرویس کردن یخچال یک کار سختی نیست. و برخی قسمتها را می توان خود فرد انجام دهد. اما بعضی از کارها مثل بررسی نشت  گاز کار تخصصی است و لازمه آن این خواهد بود که توسط تکنسین متخصص این کار انجام شود.

علاوه بر این سرویس دستگاه باعث می شود که هزینه های تعمیرات بسیار کم شود. چرا که هنگام سرویس یخچال مشکلاتی که ممکن است در یخچال به وجود بیاید، باید مورد بررسی قرار بگیرد و مشکلات سریعا حل شود.

یخچال اگر به صورت منظم مورد بررسی قرار بگیرد و مشکلات آن برطرف شود این مشکلات  در آینده تبدیل به یک بحران نخواهد شد. پس دیگر نیازی نیست که هزینه های سنگین پرداخت شود.

تعمیر لوازم خانگی برقی 

سرویس کامل و شستشوی کندانسور یخچال ساید بای‌ ساید؛

نکات ایمنی؛

 قبل از اینکه سرویس دستگاه و شست و شوی کندانسور انجام شود باید دستگاه را از پریز برق جدا نمود تا در انجام کار خطر برق گرفتگی وجود نداشته باشد.

 حرکت دادن یخچال؛

یخچال ساید بای ساید باید حدود یک متر باید  جلو کشیده شود تا از دیوار فاصله داشته باشد تا بتوان پشت یخچال رفته و به راحتی کندانسور را تمیز نمود. در صورتی که کندانسور در پشت یخچال قرار گرفته میتوان آن را از پشت یخچال تمیز نمود. 

اما در یخچال ساید بای ساید کندانسور به صورت جعبه ای و نیاز است برای دسترسی به آن ابتدا پنل پایین که در پشت یخچال دارد باز شود برای این کار باید تمام پیچ ها را جدا نمود تا باز شود.

همچنین باید در نظر گرفت که در بعضی از یخچال های ساید بای ساید میله کندانسور در پایین در قسمت جلوی دستگاه قرار گرفته است پس باید دستگاه باز شود اگر پنل جلوی دستگاه به راحتی باز نمی شود. درس باید برای انجام این کار از تکنسین های با مهارت کمک گرفته شود.

بعد از اینکه کندانسور  مشاهده شد بهتر است که گرد و خاک و روغن ها چربی ها را از روی کندانسور تمیز کرد چرا که یخچال  در فضای باز قرار دارد و بر روی آن گرد و خاک جمع می شود. و باعث شده که گرمای آن به خوبی خارج  نشود.

پس بهتر است که ابتدا گرد و خاک را از روی کندانسور را جمع کرد سپس می توان با استفاده از یک پارچه نم دار لوله ها  را به صورت کامل تمیز کرد.

اما شاید با یک دستمال تمیز نشود و باید با آب و فرچه آن را شست این بستگی به میزان کثیفی کندانسور خواهد داشت.

برای این کار باید شلنگ آب به کندانسور گرفته شود. البته برای شستشوی کندانسور می توان از آب استفاده کرد اما زیاد این کار توصیه نمی شود.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به اینکه ایده های مختلف و تابلوهای تبلیغاتی تنوع بسیار زیادی دارد در واقع تبلیغات در جذب مشتری بسیار موثر بوده و به همین خاطر سرعت ساخت تابلو سازی دارای اهمیت بالایی می باشد.

به همین خاطر است که تابلو سازان در این زمینه حرفه ای و فعال عمل می‌کنند. و در تلاش هستند که جدیدترین مدل های تابلوهای تبلیغاتی را بسازند.

تابلو حروف برجسته چلنیوم صنعت در سال‌های اخیر دارای پیشرفت چشمگیری بوده است. به حدی که هر روزه به تنوع آن افزوده می شود.

در بین تنوع بالا تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم یک تابلو پیشرفته و مدرن است. که پس از وارد شدن مواد چلنیوم به ایران شاهد استقبال چشمگیری بوده است. و  این موضوع باعث شده  که در تابلوهای سردرب مغازه ها تحولی چشمگیر ایجاد شود.

باید دانست قبل از اینکه حروف برجسته چلنیوم وارد صنعت تابلوسازی شود، ساخت حروف برجسته با ورق های باریک فلزی رواج داشت. و با توجه که به کیفیت پایینی که داشت از بازار خارج شده است.

ورق چلنیوم دارای کیفیت و استحکام بسیار بالایی می باشد. و در برابر نور آفتاب گرما و سرما مقاومت خاصی دارد، که این مهمترین مزیت مواد تابلو چلنیوم است که می توان آن را به راحتی در برابر عوامل محیطی قرار داد. چرا که این تابلو ها تغییر شکل و رنگ نمیدهند.

حروف برجسته چلنیوم از نظر زیبایی با توجه به برجستگی حالت سه بعدی حروف جلوه خاصی را دارند. یکی دیگر از مزایای تابلو چلنیوم ساختار آن است که این تابلو طوری طراحی شده که گرد و غبار به تابلو ورود پیدا نخواهد کرد.

روش و مراحل ساخت حروف چلنیوم

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

ساخت تابلو چلنیوم در طی مراحل زیر به ترتیب انجام میشود، این مراحل عبارت است از:

۱.طراحی و برش حروف:

ابتدا طرح مد نظر مشتری در نرم افزار های بسیار دقیقی همچون کورل دراو طراحی خواهد شد. و بعد از اینکه طرح مورد تایید مشتری باشد، برای برش دادن طرح که بر روی ورق اکریلیک و پلکسی گلاس با کمک دستگاه مخصوص، لیزر میشود.

در این قسمت از کار با درخواست مشتری میتوان طرح را ویرایش نمود. تمامی مراحل ساخت تابلو حتما باید بر اساس سلیقه مشتری انجام شود. اما باید گفت طراح، با تسلطی که بر روانشناسی رنگ ها دارد میتواند به خوبی برای انتخاب طرح و تصمیم گیری مشتری کمک کند.

۲.فیکس کردن لبه ها:

بعد از انجام برش طرح توسط لیزر،لبه چلنیوم دور تا دور پلکسی چسبانده خواهد شد. و بعد از کامل شدن لبه حروف و لبه چلنیوم آن را بر روی یک میز آهنی قرار داده و سپس با کمک آهنربای مخصوص آن را ثابت و جذب یکدیگر خواهند کرد. و بعد با کمک چسب فوری، ورق چلنیوم را به پلکسیمی‌چسبانند.

۳.قرار دادن حروف بر روی زیر ساز:

بعد از انجام ساخت حروف چلنیوم باید زیرسازی آن صورت گیرد. برای زیر سازی کار از ورق پی وی سی با ضخامت ۸ و ۱۰ میلی متر استفاده خواهند کرد. مزایایی که ورق پی وی سی دارد این است که در برابر آفتاب، آب، گرما و سرما بسیار مقاومت خوبی دارد. و به هیچ عنوان این ورق تغییر حالت نمیدهد.

به همین علت است که برای زیرسازی این نوع تابلو از این ورق استفاده میکنند. به جز اینکه میتوان از ورق پی وی سی استفاده نمود.

از موادی مانند: چوب ترموود و کامپوزیت برای زیرسازی این تابلو به کار برده خواهد شد. به کار بردن از چوب ترموود سبب میشود که به محیط بیرونی مغازه جلوه خاص و کلاسیک را بدهد.

۴.نورپردازی:

در آخر برای اتمام کار تابلو چلنیوم از لامپ هایی مانند اس ام دی و ال ای دی جهت نورپردازی به کار برده میشود.

یکی از مهم ترین مراحل ساخت تابلو چلنیوم نورپردازی آن است. چرا که میتوان با تغییر دادن نور پردازی یک تابلو بسیار جذاب را ساخت. باید گفت لامپ هایی که در تابلو چلنیوم به کار برده میشود کم مصرف هستند. و کمتر دچار آسیب خواهند شد.

نکات مهم هنگام ساخت تابلو چلنیوم

در هر کاری توجه کردن به جزئیات و ریزه کاری ها یک اصل بوده چرا که باعث میشود. کار شیک و موفق انجام شود. اگر در شغل تابلوسازی از سلیقه استفاده نکرد سبب میشود که چهره یک شهر یا یک مغازه و … تحت تاثیر قرار بگیرند .

این نوع تابلو ها بسیار زیبا بوده، و به یک شهر به ویژه در هنگام شب جلوه خاصی را  اهدا خواهد نمود. پس باید در انجام کار دقت کافی را داشت.

به عنوان نمونه مکان و سایز پیچ ها برای اتصال حروف چلنیوم یک نکته بسیار مهم است، به همین خاطر برای اینکه تابلو دارای جلوه خاصی باشد باید از پیچ های ریزتر و همرنگ برای تابلو استفاده کرد.

یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه کرد این است که در هنگام ساخت تابلو چلنیوم بهتر است که حتما از مواد اولیه با کیفیت استفاده نمود.

همچنین باید از دستگاه های دقیق لیزری استفاده جهت برش کار استفاده کرد. ولی انتخاب طرح و رنگ مناسب هم بسیار مهم است.

بعضی از تابلو سازان از هر رنگی برای تابلو چلنیوم استفاده میکنند. که این کار اشتباه بوده و حتما رنگ باید متناسب با محل قرار دادن تابلو باشد.

نتیجه گیری

باید در نظر گرفت که اگر تمام مراحل ساخت تابلو چلنیوم با دقت انجام شود، عمر تابلو چلنیوم طولانی خواهد شد. و این تابلو که دارای کیفیتی بسیار بالا میباشد.

از آن میتوان به مدت طولانی استفاده کرد. شای  یکی از قسمت های این تابلو نتواند کار کند. که سبب می شود اثرات خوبی برای تابلو نداشته باشد. و فقط برای زمان اندکی میتوان از این تابلو استفاده نمود.

به همین علت در هنگام مراحل ساخت این تابلو باید بسیار با دقت کار را انجام داد تا نتیجه ساخت تابلو چلنیوم بسیار با کیفیت باشد.

این نوع تابلوها از آلومینیوم و استیل تشکیل شده اند. و دارای رنگ بندی مختلفی مانند مشکی طلایی و نقره ای میباشند. که همین موضوع هم باعث شده است که این تابلو طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. چرا که این رنگ ها زیبایی بصری خاصی را به تابلو چلنیوم خواهد داد.

  • تهران واشینگ ...