بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

هوای فشرده توسط تجهیزاتی تولید می‌ شود که برای استفاده از آن باید به خرید تجهیزات هوای فشرده پرداخت. مهم ترین وسیله ای که به تولید این هوا می پردازد کمپرسور می باشد.

در واقع کمپرسور ها، دستگاه های تولید کننده هوای فشرده می باشند و می توان از آن ها به عنوان جایگزین انرژی برق استفاده کرد.

هوای اتمسفر دارای بخار می باشد. اگر بخواهیم فشار هوا ایجاد کنیم باید از حجم این بخار کاسته شود.

زمانی که هوا به صورت کامل متراکم می شود، غلظت آب بالا خواهد رفت. در چنین شرایطی هوای فشرده در مخازن بیشتر به صورت مایع جریان دارد. بعد از مدت ۸ ساعت فشرده سازی هوا حدود ۸۰ لیتر آب تولید خواهد شد.

چگونگی ساخت هوای فشرده در کمپرسور:

اگر قصد خرید تجهیزات هوای فشرده را دارید باید با اصول ساخت هوای فشرده در کمپرسور ها آشنا شوید. برای ایجاد هوای فشرده به طور کلی از روش خشک کردن این هوا و از بین بردن آب حاصل از آن استفاده می شود. در واقع باید هرگونه مواد مایع موجود در هوا از بین برود و تبخیر شود.

این روش‌ ها شامل خنک سازی، خشک سازی سرمایشی، تراکم بیش از حد هوای فشرده، خشک کردن جذبی نافذ و خشک کردن جذب سطحی می باشد. بعد از این که این هوای متراکم شده با استفاده از روش هایی که ذکر کردیم ایجاد شد، آن را از فیلتر ها و صافی های مختلف عبور می دهند تا بتوان از این هوای فشرده استفاده کرد.

می توانید با خرید تجهیزات هوای فشرده از آن در موارد مختلفی از جمله سیستم های تهویه مطبوع شیرآلات بادی و کمپرسور ها استفاده داشته باشید.

برای نمونه در سیستم هایی مانند توربین های بادی از هوای فشرده برای تولید آب استفاده می شود. کمپرسورهای توربینی نیز به حجم هوای فشرده زیاد در حدود ۱۰۰۰ متر مکعب در دقیقه نیاز دارند و همین عامل می تواند دلیلی برای تولید هوای فشرده ی بیشتر در نیروگاه ها باشد.

هوای فشرده جایگزین مناسبی برای انرژی برق:

همانطور که میدانید کمپرسور های هوای فشرده با این روش انرژی حاصل برای صنایع مختلف را تولید می‌ کنند و در چنین شرایطی نیاز به انرژی برق و انرژی الکتریکی نیز وجود ندارد. و دلیل آن هم این است که استفاده از هوای فشرده امنیت بسیار بالاتری دارد. و تجهیزات الکتریکی در برنامه ای که تجهیزات بیش از حد هستند خطر ایمنی بسیار زیادی دارد. و ممکن است که اتفاقات ناگواری مانند شوک الکتریکی و آتش سوزی پدید بیاورند. و باعث آسیب‌ ها و خسارت‌ های زیادی شوند.

اما استفاده از هوای فشرده و ابزار پنوماتیک، باعث می شود که امنیت بیشتری در فضا حکم‌فرما باشد و شما می توانید از آن ها در شرایط مختلفی مانند کف مرطوب یا مناطقی که رطوبت بالا دارند، با خیال راحت استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده ی سیستم های هوای فشرده:

هنگام خرید تجهیزات هوای فشرده باید به اجزای تشکیل دهنده ی یک سیستم هوای فشرده اشراف کامل داشته باشید. در ادامه به معرفی هر یک از این اجزا می پردازیم.
یک یا چند کمپرسور متصل به محرک، جزو مهمترین اجزای یک سیستم هوای فشرده می باشند که معمولاً محرک یک موتور الکتریکی است.
2، سیستم توزیع می باشد که شامل لوله کشی، شیر ها، اتصالات و کنترل ها است و این سیستم توزیع وظیفه ی تغذیه هوای فشرده جهت راه اندازی قسمت های مختلف را در سراسر تاسیسات بر عهده دارند.
سومین قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی سیستم هوای فشرده و تجهیزات آن، موارد مختلف دیگر مانند گیرنده ها، خشک کن ها و فیلتر ها هستند.
بازدهی کلی سیستم هوای فشرده به سه مرحله بستگی دارد. و شما بعد از خرید تجهیزات هوای فشرده باید به این نکته توجه داشته باشید. این سه مرحله شامل؛ تولید، توزیع و مصرف است.

مزایای استفاده از هوای فشرده:

خرید تجهیزات هوای فشرده و استفاده از این هوا دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که مهمترین آن هزینه ی نگهداری کم است.

قسمت بعدی این است که شما می توانید از هوای فشرده در موارد و شرایطی که دمای هوا بسیار بالا می باشد استفاده کنید. زیرا هوای فشرده توانایی تحمل بار های زیاد را برای مدت طولانی و بدون خطر گرم شدن دارا می باشد.
آخرین حالت ذخیره سازی و حمل و نقل آسان هوای فشرده است که جزو مزیت های بسیار کلیدی آن به حساب می آید علاوه بر این ها، شما می توانید از هوای فشرده در فرآیند های تولیدی که سطح بالایی از تمیزی را می طلبند استفاده کنید.

هوای فشرده اغلب به عنوان یک منبع انرژی پاک و ایمن دیده می‌ شود که می‌ تواند به راحتی برای اهداف مختلف صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد و هیچ خطری از بابت استفاده از هوای فشرده، شما را تهدید نخواهد کرد.

علت داغ بودن هوای فشرده:

حتما بعد از خرید تجهیزات هوای فشرده و به کار گیری آن ها متوجه خواهید شد که این هوا کاملا داغ می باشد. علت گرم بودن هوای فشرده این است که مولکول های هوا در هنگام فشرده سازی از نظر جسمی مجبور نزدیک شدن به یک دیگر می شوند. که این امر باعث حرکت سریع مولکول ها خواهد شد.

این حرکت سریع مولکول ها موجب تولید گرما می شود که در نتیجه تمامی این عوامل سبب گرم شدن هوای فشرده خواهند شد.

اما باید به این نکته نیز توجه داشت که وقتی هوای فشرده از کمپرسور هوا خارج می شود معمولاً به اندازه ای که داخل محفظه فشار است، گرم نیست. زیرا کمپرسور ها دارای کولر های خنک کننده هستند که وجود این کولر های خنک کننده به کاهش درجه ی حرارت هوای فشرده کمک شایانی می کند.

کاربرد هوای فشرده:

می توان از هوای فشرده در موارد و صنعت های مختلفی از جمله هوافضا، خودرو، تولید مواد شیمیایی، الکترونیک، مواد غذایی و آشامیدنی ساخت عمومی، تولید شیشه، موارد پزشکی، معدن، داروسازی، پلاستیک، تولید برق و غیره استفاده کرد. این موارد نشان می‌ دهند که خرید تجهیزات هوای فشرده و استفاده از آن بسیار کاربردی است و نقش کلیدی و بسیار مهمی در صنعت های مختلف ایفا می کند.

  • ۰۱/۰۴/۲۹
  • تهران واشینگ ...

تجهیزات هوای فشرده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی