بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تابلو چلنیوم از مدرن ترین و درخشان ترین تابلو مغازه می باشد  که به شکل های متفاوت همچون تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم دوبل ، تابلو چلنیوم لترمکس و دیگر مدل ها و با استفاده از رول چلنیوم که جنس آلومینیومی دارد طراحی و ساخته خواهد شد. تابلو چلنیوم با نمایی براق و درخشان توانسته جایگاه اول را در تابلوسازی برای خود کسب کند و بیشتر به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی سفارش داده می شوند اما برخی از شرکت ها نیز برای زیباتر شدن فضای مکان تجاری خود تابلو چلنیوم را در اولویت قرار می دهند .شما می توانید با تابلوسازی تیراژکار سفارش آنلاین تابلو چلنیوم را نیز تجربه کنید.

 

تابلو چلنیوم با هر سلیقه ای سازگار خواهد بود و تنوع بالای  آن سبب شده مشتریان با هر سلیقه ای که دارند بتوانند آن را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کنند . برش هایی که تابلوساز در هنگام ساخت تابلو چلنیوم بر روی ورقه  پلکسی ایجاد می کند سبب شکست نور شده و اشکال هندسی متفاوتی همچون شیشه های کریستالی ، الماس و ستاره را به نمایش می گذارد .

 

یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که امروزه استفاده زیادی در صنف تابلوسازها دارد ، تابلو چلنیوم می باشد. تابلو چلنیوم نوعی تبلیغات محیطی محسوب می شود که در نقطه فروش یا محل کسب به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی در سر درب نصب می شود . در تابلو چلنیوم یا همان تابلو حروف برجسته از لامپ های LED برای نورپردازی استفاده می شود. حروف برجسته در ابتدا توسط برنامه های نرم افزاری همچون کرل طراحی شده، سپس طرح مورد نظر با ورق های فلزی به صورت زاویه دار یا مدور بر روی پلکسی گلس که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.

 

تابلو چلنیوم 

در حال حاضر تابلو چلنیوم براق ترین و درخشان ترین تابلوی تبلیغاتی است که به شیوه های متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود و نحوه نمایش نوری آن است که سبب تفاوت تابلو چلنیوم می گردد و اگر به دنبال یک تابلوی تبلیغاتی مدرن و زیبا هستید تا بتوانید علاوه بر زیبا سازی نمای محل تجاری خود به معرفی بیست و چهار ساعته برند خود بپردازید تابلو چلنیوم یکی از گزینه های برتر است که می توانید آن را به عنوان تابلو مغازه ، تابلو شرکتی و یا تابلو فروشگاهی سفارش دهید .

 

حال این همه از تابلو چلنیوم گفتیم اما ممکن است سوالاتی از قبیل سوالات زیر در ذهن شما ایجاد شود اینکه :

چلنیوم چیست و چه کاربردی دارد ؟

چلنیوم از چه زمانی وارد حوزه تابلوسازی شده است ؟

فرآیند ساخت تابلو چلنیوم چگونه است ؟

قیمت تابلو چلنیوم چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟

مزایای تابلو چلنیوم چیست ؟

چه عواملی سبب برتری تابلو چلنیوم نسبت به دیگر تابلوهای تبلیغاتی شده است ؟

طراحی تابلو چلنیوم چگونه صورت می پذیرد ؟

سفارش آنلاین تابلو چلنیوم

کاربردهای تابلو چلنیوم

چلنیوم در واقع نوعی آلیاژ فلزی آلومینیومی است که براقیت فلز را به ارث برده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و در صنایع متعدد از جمله تابلوسازی ، جهت ساخت حروف برجسته چلنیوم مورد استفاده واقع می شود .چلنیوم ترکیبی از دو کلمه لاتین channel + aluminium می باشدکه channel در لغت به معنای کانال و یا یک جسم u  شکل است و به دلیل اینکه حروف فارسی ، لاتین و اشکال پس از چسباندن نوار لبه به کناره ها به حالت u شکل در می آیند این نام را به خود گرفته اند و جنس لبه های آلومینیومی حروف چلنیوم سبب شده اند کلمه channel  با کلمه aluminium ترکیب شود  و کلمه ی جدیدی به نام channelium  شکل بگیرد . دلیل استفاده ی آلومینیوم در ساخت تابلو چلنیوم این است که سبک‌ وزن بوده و زنگ نمی‌ زند. چلنیوم از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته میشود اما ظاهر آن شبیه استیل است، زیبایی استیل و دوام و ماندگاری آلومینیوم را دارا است.

 

ساخت تابلو چلنیوم

۱)به روش دستی 

در این روش تابلوساز ، با استفاده از قیچی دستی و انبر اقدام به برش و دیگر مراحل خمکاری ، قوس و شیاردهی حروف می پردازد .

 

۲) به روش ماشینی :

پیشرفت تکنولوژی سبب راحتی و تسریع کارها گشته که تابلوسازی نیز از موهبت برخوردار می باشد و در سالهای اخیر ، با ورود دستگاه های حروف ساز ، دستگاه برش لیزری ، دستگاه سی ان سی ، دستگاه پی وی سی و دستگاه ابکاری فانتاکروم ، امکان ساخت کلیه حروف برجسته با کمک دستگاه ها فراهم گشته است و کلیه مراحل برش ، با کمک دستگاه ها انجام می پذیرد و این امر سبب تسریع روند برش کاری و از بین بردن لبه های موجدار حروف برجسته شده است .

 

مراحل ساخت تابلو چلنیوم 

۱) در ابتدا تابلوساز ، جهت بررسی محل نصب تابلو تبلیغاتی به محل مدنظر رفته و ارتفاع ، طول و عرض تابلو را اندازه گیری می نماید .

 

۲) در این مرحله با استفاده از نرم افزارهای طراحی همچون کرل ، اتوکد و فتوشاپ اقدام به طراحی تابلو و مشخص نمودن اندازه حروف ، فونت حروف ، ضخامت حروف و سایر تنظیمات می پردازد .

 

۳) در این مرحله قیمت تابلو تبلیغاتی توسط نرم افزار برآورد می شود و طرح ترسیم شده به سفارش دهنده جهت تایید ، انتقاد ، پیشنهاد و تغییرات احتمالی نمایش داده می شود و در صورت توافق مرحله ساخت تابلو چلنیوم آغاز می شود.

 

۴) در این مرحله حروف طراحی شده توسط دستگاه برش لیزری برش داده می شود و سپس لبه چلنیوم با دقت دور تا دور پلکسی چسبانده می شود .

 

۵) حال نوبت نورپردازی حروف می رسد که با استفاده از لامپ های اس ام دی انجام می پذیرد .

 

۶) حال حروف بر روی زیر ساز که می تواند از نوع ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، شیشه ، سنگ و دیگر متریال های مورد سفارش مشتریان باشد ، نصب می شود .

 

۷) تابلو به محل برده شده و در جای خود نصب می شود و کلیه سیم ها و ابزارهای اضافی به پشت کار منتقل می شود.

 

۸) روشن نمودن تابلو و رفع خطاهای احتمالی

انواع تابلو چلنیوم

 

تابلو چلنیوم ساده :

اگر به دنبال تابلو چلنیوم ارزان هستید می توان گفت بهترین نوع است از زیبایی و سادگی خارق العاده ای نیز برخوردار است . برای ساخت تابلو چلنیوم ساده از ورق های پی وی سی ، ترموود و یا کامپوزیت به عنوان زیرساز ، ورق پلکسی گلاس جهت رویه حروف ، از رول چلنیوم جهت ساخت لبه های حروف ، منبع تغذیه و لامپ های ال ای دی بهره می برند .

 

تابلو چلنیوم لترمکس :

ایجاد سطح شیشه ای شفاف با ضخامت یک سانتی متر بر روی لبه های حروف برجسته چلنیوم ، سبب منعکس شدن نور از کناره های حروف می شود که این تکنیک لترمکس نام دارد.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

تابلو چلنیوم چیست؟

با ورود تابلو چلنیوم به صنعت تابلو تبلیغاتی با یک تحول عظیم  و مزایای تابلو چلنیوم در دنیای تابلوسازی آشنا شده ایم . از ورود آن به حرفه تابلوسازی چند سالی بیش نمی گذرد با این وجود طرفداران زیادی دارد. چنل به معنای جسم یا کانالی که شکل U داشته باشد و استفاده از این کلمه  معنی آن  به این صورت است که حرف یا شکلی را بعد از چسباندن به شکل U در خواهند آورد و چون جنس لبه از ورقه نازک آلومینیومی است از ادغام این دو کلمه چلنیوم به وجود آمده است.

تاریخچه تابلو چلنیوم 

در اواسط سال ۲۰۰۰میلادی شرکت اسپانیایی ام سی آی با تکنولوژی های برتر روز دنیا توانست آلومینیوم را به شکل براق و چون آیینه مانند با انعطاف پذیری بالایی وارد کند که همچون استیل باشد.بعد از طی اندک زمانی کشور تایوان از این روش مبتکرانه استفاده کرد و محصول مشابه آن را با کیفیتی متمایز تر با نام تجاری آلوباند روانه ب بازار کرد ،سپس کشور چین متعاقبا با کمی دخل و تصرف در صنعت محصول مورد نظر لبه های تابلو چلنیوم را در عرصه تبلیغات جهت ساخت حروف و اشکال وارد بازار تبلیغات کرد . 

معرفی تابلو چلنیوم 

تابلو چلنیوم در حقیقت به حروف و تابلوهای مغازه ای گفته می شود که  لبه حروف آن از جنس چلنیوم ساخته شده باشد . لبه حروف یعنی جایی از حروف که باعث برجستگی آن ها شود و اغلب دارای رنگ های طلایی و نقره ای خواهند بود .لبه چلنیوم مهم ترین قسمت تابلو شناخته شده است  که از آلیاژ آلومینیوم ساخته  می شود که به همین دلیل  چلنیوم نام گرفته است. ساخت و تولید این تابلوها حتما باید براساس به روزترین متد و استانداردهای دنیا انجام شود. این تابلوها جذابیت و جلوه منحصر به فردی دارند به این خاطر که هم در روز با نو آفتاب بازتاب خیره کننده ای به حروف خواهد داد  و هم در شب و مکان های کم نور توسط نورهای اس ام دی جلوه ای زیبا به کار خواهد بخشید . لایه بالایی تابلوهای چلنیوم و قسمتی که نور را عبور خواهد داد بخش بسیار مهمی به شمار خواهد رفت  که بایستی حتما به دست تابلوسازان با سابقه این امر انجام شود  به این خاطر که طراحی ساخت آن به شدت حساس بوده و به دقت بالایی نیاز خواهد داشت. جنس لایه رویی تابلو چلنیوم پلکسی  خواهد بود و برای زیرسازی تابلوهایی که نور اس ام دی بر روی آن سوار خواهد شد از پلاستیک های فشرده تحت عنوان پی وی سی استفاده خواهد شد. تابلو چلنیوم به دلیل تنوع رنگی و استحکام بالا یکی از پرطرفدارترین تابلوهای حروف برجسته در تابلو سازی شناخته شده است.

کاربرد و مزایای تابلو چلنیوم

۱ )طول عمر بالا ۲ ) بهینه سازی مصرف انرژی ۳ ) تنوع در ایجاد هرگونه طرح و رنگ ،سایز ۴ ) جذابیت بالا با نور پردازی و چشم اندازی چشم گیر ۵ ) قابلیت سرویس آسان ۶ ) مقاوم در برابر انواع شرایط جوی ۷ ) دارای قابلیت شستشو

انواع تابلو چلنیوم

از زمان ورود تابلو چلنیوم در بازار  تابلو مغازه تا به امروز زمان زیادی نگذشته است اما در همین مدت کم طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است و مورد رضایت و استقبال بیشتر صاحبین مشاغل قرار دارد به طوری که در حال حاضر کمتر جایی را می بینیم که از تابلو چلنیوم به عنوان سر درب مغازه و فروشگاه خود استفاده نکرده و یا نکنند . که دلیل اصلی آن هم تنوع رنگی و اشکال حروف و مانایی کیفیت آن شناخته شده است.

روش های ساخت تابلو چلنیوم

روش ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی: در این روش تمامی مراحل با دستان هنرمند حروف سازان و تابلوسازان این امر به لبه ها حالت داده می شود و تنها قسمتی که نمیتوان به صورت دستی انجام داد قسمت رویه آن خواهد بود که از جنس پلکسی است  و بایستی با دستگاه لیزر برش داده شود که البته لازم به ذکر است این روش متقاضیان بیشتری خود جذب کرده است. روش ساخت تابلو چلنیوم توسط برش با دستگاه: در این روش؛ لبه با دستگاه خم وبرش حالت داده خواهد شد و تمامی زوایا و حالت حروف نیز با دستگاه برش شکل می گیرد و تنها توسط حروف سازان و پلکسی گلاس مونتاژ انجام خواهد شد. این روش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است به این خاطر که تابلوسازی یک هنر می باشد و باید توسط یک هنرمند طراحی شود و با دقت و ظرافت و حساسیت های هنرمندانه طراحی و ساخته شود.

تابلو چلنیوم

 

ویژگی و مزایای تابلو چلنیوم

همانطور که اشاره کردیم لبه چلنیوم از جنس آلومینیوم ساخته شده است و این امر باعث شده تا این تابلوها دارای استحکام بیشتری نسبت به سایر تابلوها داشته باشد و در برابر شرایط جوی دوام بسیار بالایی دارد. تولید کنندگان لبه های چلنیوم به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار از نوارهای اسفنجی استفاده کرده اند تا مانع ورود گرد و خاک و آب به داخل تابلو شوند. تا پیش از نصب رول های چلنیوم؛ بر روی آن ها یک رویه پلاستیکی محافظ وجود خواهد داشت تا از هر گونه خط و خش جلوگیری کنند ولی در هنگام نصب بایستی رویه پلاستیکی از آن جدا شود زیرا در برابر گرما ذوب خواهد شد و به حروف چسبیده می شود. چلنیوم دارای تنوع رنگی می شود و به هیچ عنوان رنگ آن تغییری نخواهد کرد و در رنگ های طلایی و نقره ای آن شاهد حالت براق و آینه ای هستیم. ورق های چلنیوم با کیفیت و مرغوب ضخامت بیشتری دارند که این مساله کارهای با مساحت بیشتر و در ارتفاع را به دلیل سنگینی کار تضمین می کند. عرض لبه های چلنیوم ۷؛ ۹ و ۱۱ می باشد که اغلب برای کارهایی که قرار است در ارتفاع بیشتری نصب شوند از ورق های ۱۱ سانتی استفاده می کنند. امروزه از میان اقسام مختلف تابلو یکی از برجسته ترین تابلو ها تابلو چلنیوم میباشد که جزئ محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی میباشند تابلو چنلیوم که در مکان های مختلف قابل استفاده میباشد از دو جزء جنس کامپوزیت و چلنیوم تشکیل می شود که کامپوزیت به عنوان زمینه کار و حروف چلنیوم جهت نوشتار برجسته روی کامپوزیت مورد استفاده قرار میگیرد حروف چلنیوم نسل جدیدی از برند های تبلیغی می باشد که قابلیت نورپردازی و استفاده از پلکسی هایی با رنگ های متنوع میباشد که علاوه بر استقامت بیشتری نسبت به سایر تابلو ها قابلیت مانور دهی بهتری از سایر حروف میباشد. مزایای تابلو چلنیوم  در صنعت تبلیغات و تابلوهای تبلیغاتی و صد البته کسانی که نسبت به تبلیغات محل کسب و یا شرکت خود و… حساسیت بیشتری دارند میباشد تغذیه نور و روشنایی حروف از لامپ های اس ام دی و یا ال ای دی های مخصوص با پایین ترین وات و آمپر میباشد که خود نسبت به مصرف انرژی خود امروزه نکته ای حائز اهمیت است.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

نمونه تابلو چلنیوم

یک نمونه تابلو چلنیوم تابلوی فلزی است که از جنس آلیاژی از فلزات مختلف تشکیل شده است و به دلیل خواص متفاوت آن مورد استفاده در صنایع مختلفی از جمله صنایع ساختمانی، خودروسازی، هوافضا و غیره قرار می‌گیرد.

در زیر یک نمونه از تابلوی چلنیوم را مشاهده می‌کنید:

این تابلو از آلیاژ چلنیوم ساخته شده است و برای استفاده در محیط‌های با شرایط سخت و زیست‌محیطی غیر مساعد به‌کار می‌رود. در این نمونه تابلو از چلنیوم با ضخامت ۲ میلی‌متر استفاده شده است و سطح آن با تکنیک اسپاتر کروماته شده است تا در برابر خوردگی و خوردگی زنگ‌زدگی مقاوم باشد. همچنین، بر روی تابلو نوشته و نمادهای آن با لیزر برجسته سازی شده‌اند

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یک نوع تابلوی فلزی است که از جنس آلیاژ چلنیوم ساخته شده است. چلنیوم یک آلیاژ فلزی است که از ترکیب اصلی کبالت، کروم و نیکل تشکیل شده است و به دلیل خواص متفاوت آن، برای ساخت تابلوهایی که در محیط‌های سخت و زیست‌محیطی غیر مساعد به‌کار می‌روند، استفاده می‌شود. این تابلوها به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، خوردگی زنگ‌زدگی و حرارت، در صنایع مختلفی از جمله صنایع ساختمانی، خودروسازی، هوافضا و غیره استفاده می‌شوند.

تابلوهای چلنیوم معمولاً در ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شوند و برای دستیابی به سطحی بی‌عیب و نقص، می‌توان از تکنیک‌های مختلفی مانند اسپاتر کروماته و لیزر برجسته سازی استفاده کرد.

 انواع تابلو چلنیوم

چلنیوم یک آلیاژ فلزی است که از ترکیب اصلی کبالت، کروم و نیکل تشکیل شده است. این آلیاژ به دلیل خواص متفاوت آن از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی، خوردگی زنگ‌زدگی و حرارت، در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، هوافضا، صنایع دریایی، صنایع نیروگاهی، صنایع نظامی و غیره استفاده می‌شود.

تابلوهای چلنیوم نیز در انواع مختلفی در دسترس هستند که شامل:

  1. تابلوهای چلنیوم کروماته شده: در این نوع تابلوها، سطح چلنیوم با تکنیک اسپاتر کروماته شده است تا در برابر خوردگی و خوردگی زنگ‌زدگی مقاوم باشد.
  2. تابلوهای چلنیوم سیمانکاری شده: در این نوع تابلوها، سطح چلنیوم با تکنیک سیمانکاری شده است که باعث ایجاد سطحی بی‌عیب و نقص و افزایش مقاومت در برابر خوردگی می‌شود.
  3. تابلوهای چلنیوم با روکش پلی‌آمید: در این نوع تابلوها، سطح چلنیوم با روکش پلی‌آمید پوشیده شده است که باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی زنگ‌زدگی می‌شود.
  4. تابلوهای چلنیوم با لیزر برجسته سازی شده: در این نوع تابلوها، نوشته و نمادهای تابلو با لیزر برجسته سازی شده‌اند که باعث ایجاد سطحی بی‌عیب و نقص می‌شود.

نمونه تابلو چلنیوم

روش طراحی و ساخت تابلو چلنیوم

طراحی و ساخت تابلو چلنیوم به دلیل خصوصیات مختلف این آلیاژ، نیازمند مراعات مواردی مانند ابعاد، ضخامت، نوع و روش پیوندگیری و نصب و غیره می‌باشد. برای طراحی و ساخت تابلو چلنیوم، مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد:

  1. تعیین نیازمندی‌ها: این مرحله شامل تعیین نیازمندی‌های مربوط به تابلو مانند اندازه، ضخامت، رنگ، نوع و طریقه نصب، مدل طراحی و موارد دیگر می‌باشد.
  2. طراحی: بعد از تعیین نیازمندی‌ها، طرح تابلو با در نظر گرفتن مواردی مانند قواعد طراحی، رنگ‌ها و استایل‌های مختلف طراحی می‌شود. برای این کار می‌توان از نرم افزارهایی مانند اتوکد، فتوشاپ و غیره استفاده کرد.
  3. برش و پرداخت: بعد از طراحی، قطعات تابلو با استفاده از ماشین‌آلات برش چلنیوم به ابعاد مورد نظر بریده می‌شود. سپس قطعات با استفاده از ماشین‌آلات پرداخت چلنیوم شکل داده می‌شوند.
  4. پیوندگیری: قطعات تابلو با استفاده از تکنیک‌های مختلف پیوندگیری مانند جوشکاری و پیچ چسبانی به هم متصل می‌شوند.
  5. تمیز کردن و پایان دادن: پس از اتمام پیوندگیری، قطعات تابلو با استفاده از محصولات تمیزکننده به خوبی تمیز می‌شوند. سپس تابلو با پایان‌دهی و پوشاندن محافظ برای جلوگیری از خوردگی

قیمت تابلو چلنیوم 

قیمت تابلو چلنیوم بستگی به اندازه، ضخامت، نوع پیوندگیری، مدل طراحی و سایر عوامل مرتبط با ساخت آن دارد. بنابراین، قیمت دقیقی برای تابلو چلنیوم تعیین کردن سخت است و باید با توجه به مشخصات و نیازمندی‌های هر پروژه به صورت جداگانه محاسبه شود. به طور کلی، تولید تابلو چلنیوم یکی از روش‌های گران‌تر و پیشرفته برای ساخت تابلو می‌باشد، اما به دلیل مزایای بسیاری که دارد، معمولاً انتخاب ایده‌آلی برای پروژه‌های بزرگ و مهم است

چلنیوم

چلنیوم (Chelium) نوعی فلز آلومینیوم است که در آن از آلیاژهای مختلفی از جمله فلزات مرغوب نظیر روی، مس، منگنز، کرم، تیتانیوم و غیره به عنوان عناصر تشکیل دهنده استفاده می‌شود. چلنیوم به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی خاص خود، از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی، سختی بالا، ضریب انعطاف پذیری پایین، وزن سبک، هدایت حرارتی بالا و دیگر خواص، به‌طور گسترده در صنایع مختلفی مانند صنایع هوایی، خودروسازی، ساخت و ساز، صنایع دریایی، صنایع الکترونیکی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

مزایای تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم دارای مزایای فراوانی است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی: به دلیل ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی خاص چلنیوم، تابلوهای ساخته شده از این فلز دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی هستند.

۲- وزن سبک: تابلوهای چلنیوم با وزن سبکی که دارند، از نظر حمل و نقل و نصب آسانی دارند و در مقایسه با تابلوهای فلزی دیگر، بسیار مناسب هستند.

۳- ظاهر زیبا: تابلوهای چلنیوم به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، به‌خوبی در محیط‌های باز و داخلی قرار می‌گیرند.

۴- ضریب انعطاف پذیری پایین: به دلیل سختی بالای چلنیوم، تابلوهای ساخته شده از این فلز دارای ضریب انعطاف پذیری پایینی هستند و از نظر مقاومت ساختاری بسیار برتر هستند.

۵- عمر طولانی: تابلوهای چلنیوم به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی، عمر طولانی دارند و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمی دارند.

۶- مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: تابلوهای چلنیوم به دلیل مقاومت بالای خود در برابر شرایط آب و هوایی، در محیط‌های سخت و دشوار همچون مناطق دریایی، صنایع نفت و گاز و غیره قابل استفاده هستند.

برای مشاهده نمونه تابلو چلنیوم می توانید با یک کلیک وارد سایت تابلوسازی تیراژکار شوید.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

انواع جنس تابلو تبلیغاتی به شکل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که بسته به نیاز و محل نصب، می‌توان به موارد زیر در تابلوسازی اشاره کرد:

تابلوهای روان (Backlit)

 این نوع تابلوها با چراغ‌های LED ساخته میشوند. که باعث نمایش بهتر تصویر در شب و شرایط نور کمتر می‌شود.

 تابلوهای حروف برجسته

 در این نوع تابلوها، علاوه بر استفاده از متریال‌های متنوعی مانند فلز و چوب، از پلکسی گلس نیز استفاده می شود.

تابلوهای فلزی

تابلوهای فلزی به دلیل دوام و مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی، محبوبیت بیشتری در بین صاحبین کسب و کار دارند.

تابلوهای چوبی

در صنعت هتل‌داری و رستوران‌ها اغلب از تابلوهای چوبی استفاده می‌شود. این نوع تابلوها علاوه بر جذابیت ظاهری، محیط را طبیعی‌تر و صمیمی‌تر نیز می‌کنند. و همچنین در زیر سازی تابلو چلنیوم نیز چوب استفاده میشود که به آن تابلو ترموود می گویند.

 

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از جنس چلنیوم ساخته شده است. این جنس به دلیل داشتن خصوصیات ضد زنگ و مقاومت بالا در برابر خوردگی، در صنعت ساخت تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. تابلوهای چلنیوم علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و جذاب، ماندگاری و دوام بالایی دارند و در برابر شرایط محیطی مختلف از جمله باران، آفتاب، گرد و غبار و تغییرات دمایی مقاومت می‌کنند. این تابلوها معمولاً به صورت ثابت نصب می‌شوند و در محل‌های عمومی مانند شهرها، خیابان‌ها، فرودگاه‌ها و مراکز خرید استفاده می‌شوند

 

انواع جنس تابلو تبلیغاتی

تابلو پلکسی گلس

تابلو پلکسی گلس یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از مواد پلاستیکی ساخته شده است. این تابلوها می‌توانند از جنس‌های مختلفی از پلاستیک مانند پلی کربنات، اکریلیک و پلی پروپیلن باشند. تابلوهای پلاستیکی معمولاً سبک و قابل حمل هستند و برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان‌ها مناسب هستند. این تابلوها با داشتن ضخامت کافی، مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلفی مانند باران، آفتاب، گرد و غبار و تغییرات دمایی هستند. همچنین، این تابلوها می‌توانند در طرح و رنگ‌بندی‌های متنوعی تولید شوند و برای تبلیغ محصولات و خدمات مختلف استفاده می‌شوند

تابلو فلزی

تابلو فلزی یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از جنس فلز ساخته شده است. این تابلوها معمولاً از فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم، برنج و یا مس ساخته می‌شوند. تابلوهای فلزی به دلیل داشتن ضخامت و سختی بالا، در برابر شرایط محیطی مختلفی مانند باران، برف، آفتاب، گرد و غبار، ضربه و… مقاومت دارند. همچنین، این تابلوها برای استفاده در فضاهای خارجی و داخلی مانند شهرها، خیابان‌ها، مراکز خرید و… مناسب هستند. تابلوهای فلزی می‌توانند به صورت رنگی یا با استفاده از فناوری های حکاکی و برش لیزری طراحی و تولید شوند

تابلو استیل رینگی

تابلو استیل رینگی (Stainless Steel Ring Light) یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از جنس استیل ساخته شده است و دارای حلقه یا رینگ LED است که حول تابلو قرار دارد. این تابلوها بیشتر برای استفاده در داخل ساختمان‌ها مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و … مناسب هستند. تابلوهای استیل رینگی عموماً به صورت منحنی و بدون اطراف مربع یا مستطیل طراحی شده‌اند و در قسمت میانی آن‌ها نام تجاری، لوگوی شرکت و یا تصویر مورد نظر نمایش داده می‌شود. نور LED حول تابلو به شکل آرام و جذابیت به آن می‌بخشد و باعث جذب توجه مخاطبان به تابلو می‌شود. همچنین، مواد ساخت این تابلوها باعث مقاومت آن‌ها در برابر شرایط محیطی مختلفی مانند آب، خاکستر، آفتاب و غیره می‌شود

تابلو LED ثابت

تابلو LED ثابت (Static LED Sign) یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از دیودهای الکترولومینسانت ساخته شده است. در این تابلوها، دیودهای الکترولومینسانت در قالب یک صف یا ستون روی صفحه‌ای از جنس پلکسی گلاس یا استیل قرار دارند. با اتصال این دیودها به یک کنترلر، می‌توان نمادهای، عناصر گرافیکی و متن مورد نظر را با نور LED نمایش داد.

تابلوهای LED ثابت به دلیل سبک و قابل حمل بودن، قابلیت نمایش اطلاعات متنوع، کیفیت تصویر و روشنایی بالا و مصرف انرژی کم، برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی مناسب هستند. این تابلوها قابلیت نمایش اطلاعات مختلفی مانند نام فروشگاه، شعار، محصولات و خدمات ارائه شده، قیمت و تخفیف و… را دارا هستند. همچنین، تابلوهای LED ثابت معمولاً در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با توجه به نیاز و محل مورد نظر، سفارشی ساخت

تابلو LED روان

تابلو LED روان (LED Moving Sign) یا تابلوی LED پیمایشی، یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که از دیودهای الکترولومینسانت ساخته شده و قابلیت نمایش متن و تصویر پیمایشی با سرعت بالا را دارد. در این تابلوها، دیودهای الکترولومینسانت در قالب یک صف یا ستون روی صفحه‌ای از جنس پلکسی گلاس یا استیل قرار دارند و با اتصال آن‌ها به یک کنترلر، می‌توان اطلاعات متحرکی مانند نام تجاری، شعار، محصولات و خدمات ارائه شده، قیمت و تخفیف و… را با نور LED نمایش داد.

تابلوهای LED روان عموماً در مکان‌هایی مانند خیابان‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، سینماها و تئاترها، استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و… استفاده می‌شوند و برای جذب توجه و تبلیغات اثربخش بسیار مناسب هستند. با سرعت بالایی که اطلاعات در این تابلوها حرکت می‌کنند، می‌توان توجه را به سوی تابلو جلب کرد و نظر مخاطب را به سمت محتوای نمایش داده شده در آن جلب کرد. همچنین، این تابلوها معمولاً با قابلیت تنظیم و تغییر سرعت نمایش اطلاعات و تنظیم کنتراست، روشنایی و غیره، طراحی و ساخته می‌شوند

تابلو استیل

تابلوهای استیل یا تابلوهای فلزی، از جمله نوعی تابلوهای تبلیغاتی هستند که برای نمایش اطلاعات و تبلیغات در فضاهای خارجی و داخلی استفاده می‌شوند. این تابلوها از جنس استیل یا فولاد ساخته می‌شوند و می‌توانند با استفاده از فرآیندهای مختلفی مانند خمکاری، برشکاری، لیزری و… طراحی و ساخته شوند.

تابلوهای استیل معمولاً به دلیل قابلیت‌های مختلفی که دارند، از جمله مقاومت در برابر شرایط جوی سخت، پایداری در برابر رطوبت و خوردگی، قابلیت شستشو و تمیز کردن، مقاومت در برابر آتش و حرارت، طول عمر بالا و…، جزء تابلوهای محبوب در صنعت تبلیغاتی هستند.

در این تابلوها می‌توان متن، شعار، لوگو و طرح‌های مختلف را با استفاده از روش‌های چاپ و برش روی تابلو قرار داد و از نور پردازی مناسب به منظور جذب توجه مخاطبین استفاده کرد. بسته به نوع استفاده، اندازه و طرح تابلو، می‌توان از انواع مختلفی از تابلوهای استیل استفاده کرد.

تابلو نئون

تابلو نئون یا تابلو نوری نئون، از نوعی تابلوهای تبلیغاتی است که با استفاده از یک لوله نئونی گاز اینه شده و به شکل حروف و نمادهای مختلفی ساخته می‌شود. این تابلوها به دلیل طراحی زیبا و جذاب، توانایی نوردهی بالا و استفاده از فناوری نئون، از جمله تابلوهای محبوب در صنعت تبلیغاتی به شمار می‌روند.

در تابلوهای نئون، یک لوله نئونی به شکل حروف یا نمادهای مختلفی منعکس می‌شود و در اثر عبور جریان الکتریکی از داخل لوله، نوری بسیار روشن و جذاب ایجاد می‌شود. این تابلوها عموماً در فضاهای خارجی و داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل قابلیت‌هایی مانند جذب توجه مخاطبین، تبلیغات موثرتر و افزایش فروش، بسیار محبوب در بین کسب و کارها و برندهای مختلف هستند.

در تابلوهای نئون، می‌توان از انواع مختلفی از رنگ‌ها و نورها استفاده کرد و طرح‌هایی جذاب و خلاقانه را بر روی تابلوها نمایش داد. همچنین، امکان استفاده از کلمات، جملات و نمادهای مختلف، این تابلوها را به یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی در صنعت تبلیغات تبدیل کرده است

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس (Lightbox) نوعی تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از نورپردازی داخلی و یا عقب تابلو، تصویر و متن را به شکل روشن و واضحی نشان می‌دهد. این تابلوها عموماً از جنس استیل، آلومینیوم و یا پلاستیک ساخته می‌شوند و دارای یک جعبه (box) هستند که در داخل آن یک پوستر یا فیلم چاپ شده قرار می‌گیرد. نورپردازی در این تابلوها به وسیله لامپ‌های LED انجام می‌شود که به راحتی قابل تعویض و نگهداری هستند.

تابلوهای لایت باکس به دلیل ظاهری جذاب و شکیل، مخصوصاً در شبانه‌روز یا در مکان‌های تاریک و کم نور، به خوبی قابل مشاهده هستند و جذابیت بیشتری برای مشتریان و مخاطبان ایجاد می‌کنند. به علاوه، قابلیت تعویض پوستر و فیلم در داخل تابلو و همچنین امکانات نورپردازی مختلف، این تابلوها را به یکی از محبوب‌ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی تبدیل کرده است.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یک نوع تابلوی الکترونیکی است که برای نمایش اطلاعات در محیط‌های داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چلنیوم یک فلز ضد زنگ است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و به همین دلیل در تابلوهایی که در محیط‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود.

تابلوی چلنیوم معمولاً شامل یک صفحه نمایش LCD یا LED می‌باشد که قابلیت نمایش متن، تصویر و ویدئو را داراست. این تابلوها از دوربین‌ها و سنسورهای مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات و نمایش آن‌ها بر روی صفحه نمایش استفاده می‌کنند. تابلوهای چلنیوم به دلیل مصرف برق پایین، قابلیت ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و تعویض آسان محتوا، در بسیاری از صنایع از جمله تبلیغات، حمل و نقل، ورزش، آموزش و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کاربرد تابلو چلنیوم دارد؟

چلنیوم یک فلز سبک و ضد زنگ با خواص مقاومت در برابر خوردگی است. این فلز به دلیل خواص متمایز خود، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به برخی کاربردهای چلنیوم اشاره می‌کنم:

  1. صنایع دریایی: چلنیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و تاثیرات زیست محیطی، در ساخت قطعاتی مانند لوله‌ها، تجهیزات نفتی و گازی، کابل‌های زیردریایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. صنعت هوافضا: چلنیوم به دلیل سبکی و مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی، در ساخت قطعات فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. صنعت الکترونیک: چلنیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و سبکی، در ساخت برخی از قطعات الکترونیکی مانند تابلوهای چلنیوم و دیگر قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. صنایع شیمیایی: چلنیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و اسیدها، در ساخت تجهیزاتی مانند راکتورهای شیمیایی و دیگر تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. صنایع خودروسازی: چلنیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، در ساخت برخی از قطعات خودرو مانند تعلیق، انتقال قدرت، دیسک ترمز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، چلنیوم به دلیل خواص متمایز خود در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تاریخچه چلنیوم

چلنیوم برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ توسط دو محقق در شرکت «دوپونت» در آمریکا کشف شد. این فلز به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و اکسیداسیون، سبکی و مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی، به زودی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

نام چلنیوم از واژه‌ای به نام “کلور” و “نیوم” تشکیل شده است. اسم کلور به دلیل ترکیب با عنصر کلر در کلریدهای چلنیوم و اسم نیوم به دلیل کشف آن پس از عناصری مانند تنگستن و مولیبدن به چنین فلزی داده شده است.

در دهه ۱۹۵۰، چلنیوم برای اولین بار به عنوان جایگزین آلومینیوم در برخی از قطعات هواپیما استفاده شد. پس از آن، کاربردهای چلنیوم در صنایعی مانند صنعت دریایی، صنعت شیمیایی، خودروسازی و الکترونیک همچنین شناخته شد.

اکنون چلنیوم به عنوان یکی از فلزات حیاتی در بسیاری از صنایع و تولیدات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم یا چلنیوم برای تابلوسازی، یک نوع تابلویی است که برای ساخت آن از فلز چلنیوم استفاده می‌شود. این نوع تابلو، به دلیل مقاومت بالای فلز چلنیوم در برابر خوردگی و تحمل بالا در برابر شرایط سخت محیطی، مانند نور آفتاب، باران و باد، برای استفاده در فضای باز مناسب است.

تابلوهای چلنیوم معمولاً به دلیل ظاهری زیبا و ساده، در تبلیغات و نمایش تجاری برای تبلیغ کسب‌وکار و برند محصولات استفاده می‌شوند. همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و شرایط جوی سخت، برای استفاده در محیط‌های دریایی، فضای باز و فضای داخلی با شرایط آب‌وهوایی نامساعد مناسب هستند.

به عنوان مثال، تابلوهای رویایی که برای تبلیغ محصولات در ساحل ساخته می‌شوند، اغلب از چلنیوم ساخته می‌شوند. همچنین، تابلوهای محل تولید و نمایش محصولات صنعتی و خودروها نیز از چلنیوم ساخته می‌شوند

 

مزایای تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم به دلیل مزایای زیادی که دارد، در بسیاری از صنایع و برندهای تجاری استفاده می‌شود. مزایای این نوع تابلو عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر خوردگی

فلز چلنیوم دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و رطوبت است، بنابراین تابلوهای ساخته شده از آن برای استفاده در محیط‌های با رطوبت بالا مناسب هستند.

 مقاومت در برابر شرایط جوی

تابلوهای چلنیوم به دلیل مقاومت بالای فلز چلنیوم در برابر شرایط جوی سخت، مانند باد، باران و نور آفتاب، در فضای باز و محیط‌های دریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ظاهر زیبا تابلوهای چلنیوم

به دلیل ظاهر ساده و زیبا، جذابیت بسیاری برای تبلیغ کسب‌وکار و برندهای تجاری ایجاد می‌کنند.

مقرون به صرفه

تابلوهای چلنیوم به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر نوع تابلوها، برای بسیاری از برندها و کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قابلیت شخصی‌سازی

تابلوهای چلنیوم قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارند و با استفاده از رنگ‌های مختلف و طرح‌های متفاوت، می‌توانند به سلیقه و نیاز مشتریان و برندها تنظیم شوند.

با توجه به این مزایا، تابلوهای چلنیوم در تبلیغات، نمایشگاه‌ها، برندهای تجاری و صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تابلو چلنیوم

انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم در انواع مختلفی در بازار موجود است، که هر یک به دلیل ویژگی‌های خاص خود، مناسب برای مصارف و کاربردهای مختلف هستند. برخی از انواع تابلو چلنیوم عبارتند از:

تابلو چلنیوم پانلی

این نوع تابلوها از دو برگه چلنیوم با ضخامت کمتر تشکیل شده‌اند که بین دو ماده آلومینیومی قرار می‌گیرند. این تابلوها در بسیاری از کاربردهای مختلف مانند تبلیغات و تابلوهای راهنمایی استفاده می‌شوند.

تابلو چلنیوم ترکیبی

این نوع تابلوها شامل چندین لایه از فلز چلنیوم، فلز آلومینیوم و فوم PVC است که با هم ترکیب می‌شوند و به دلیل سبکی و قابلیت تنظیم بالا برای استفاده در بسیاری از محیط‌ها مناسب هستند.

تابلو چلنیوم شیشه‌ای

این نوع تابلوها شامل یک لایه شیشه بوده که با چلنیوم پوشش داده شده است. این تابلوها به دلیل شفافیت بالا و قابلیت شخصی‌سازی بسیاری از کسب‌وکارها و برندها برای نمایش لوگو و برند خود از آنها استفاده می‌کنند.

تابلو چلنیوم برجسته

این نوع تابلوها با استفاده از قالب‌های چلنیوم، به صورت برجسته و با قابلیت نمایش سه بعدی تولید می‌شوند و به دلیل جذابیت بالا، برای تبلیغات و برندهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

روش های ساخت تابلو چلنیوم

روش های ساخت تابلو چلنیوم شامل مراحل زیر می‌باشد:

1- طراحی: در این مرحله، طرح و نوع تابلو مورد نظر توسط طراح گرافیک تهیه می‌شود. برای تهیه طرح می‌توان از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند Adobe Illustrator و Adobe Photoshop استفاده کرد.

2- پرینت: در این مرحله، طرح روی ورق چلنیوم پرینت می‌شود. این کار به وسیله پرینترهای بزرگ فلزی و چاپگرهای UV انجام می‌شود.

3- برش: پس از پرینت، ورق چلنیوم با دستگاه برش به اندازه و شکل مورد نظر برش داده می‌شود.

4- نصب: در این مرحله، ورق چلنیوم بر روی قاب یا پایه تابلو نصب می‌شود. برای اتصال ورق چلنیوم به قاب، از پیچ و مهره استفاده می‌شود.

5- پوشش: در این مرحله، ورق چلنیوم با پوشش مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، نور UV و زنگ زدگی پوشیده می‌شود. این پوشش معمولاً از رنگ‌هایی استفاده می‌کند که با طبیعت و طرح تابلو سازگاری دارد.

در مجموع، ساخت تابلو چلنیوم به دلیل فرآیند چاپ و برش سریع، مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی و طول عمر بالا، در بسیاری از محیط‌های تبلیغاتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

نحوه ی ساخت حروف چلنیوم

برای ساخت حروف چلنیوم ابتدا باید ورق‌های چلنیومی با ضخامت مناسب برش داده شوند. سپس با استفاده از ماشین‌آلات CNC و با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص طراحی، قطعات مورد نیاز برای ساخت حروف به دقت برش داده می‌شوند. سپس با استفاده از دستگاه‌های خاصی به نام پرس هیدرولیک، این قطعات به شکل حروف خم شده و طراحی شده درست می‌شوند.

پس از خم کردن قطعات، آن‌ها با یکدیگر جوش داده می‌شوند. سپس برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، روی حروف پوششی اعمال می‌شود. برای اعمال پوشش رنگی روی حروف، از روش‌های مختلفی مانند رنگ‌استیکری، رنگ پودری و رنگ اپوکسی استفاده می‌شود. در نهایت، حروف چلنیوم به یک بسته‌بندی مناسب بسته بندی شده و به مقصد ارسال می‌شوند.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

برش لیزری در تابلو سازی یکی از روش‌های پرکاربرد در صنعت تابلوسازی است. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توان برای تولید تابلوهای با کیفیت و دقیق استفاده کرد.

برش لیزری از یک پرتو لیزر برای برش قطعات مختلف تابلو استفاده می‌کند. این پرتو لیزری، با اعمال یک میدان الکتریکی به یک گاز یا یک بخش جامد از مواد، موجب ایجاد یک امواج نوری می‌شوند. این پرتو لیزری، بر روی  تابلو، به طور دقیق و با کیفیت بالا برش اعمال می‌کند.

 

برش لیزری در تابلوسازی برش لیزری در تابلوسازی | تابلوسازی سلکو

از مزایای استفاده از برش لیزری در تابلوسازی عبارتند از:

  • دقت بالا در برش قطعات مختلف
  • سرعت بالا در انجام عملیات برش
  • کاهش هزینه‌های تولید با کاهش زمان
  • کاهش مقدار دور ریز با طراحی و چیدمان دقیقتر و همچنین حجم کم برش

با توجه به این مزایا، برش لیزری به عنوان یک روش موثر و اقتصادی در تابلوسازی استفاده می‌شود و به دلیل دقت و کیفیت بالایی که در این روش دارد، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین روش‌های تولید تابلوهای تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

معرفی دستگاه برش لیزری تابلوسازی

 

دستگاه برش لیزری در تابلوسازی برش لیزری در تابلوسازی | تابلوسازی سلکو

دستگاه برش لیزری برای تولید تابلوهای چلنیوم، و انواع تابلو حروف برجسته استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با استفاده از یک پرتو لیزری، قادر به برش دقیق و با کیفیت بالا از مواد مختلف از جمله فلزات، چوب، پلاستیک و شیشه هستند.

مدل های دستگاه برش لیزر تابلوسازی

دستگاه‌های برش لیزری برای تابلوسازی عموماً در دو نوع متفاوت تولید می‌شوند:

دستگاه برش لیزری فلزات

این دستگاه‌ها برای برش و حکاکی فلزات مانند : فولاد، آلومینیوم، مس و برنج استفاده می‌شوند.

این دستگاه‌ها دارای قدرت و دقت بالایی هستند و قادر به برش انواع فلزات در ضخامت‌های مختلف هستند.

دستگاه برش لیزری غیرفلزی

این دستگاه‌ها برای برش مواد غیرفلزی از جمله: پلکسی، چوب، پلاستیک، شیشه و سرامیک استفاده می‌شوند.

این دستگاه‌ها نیز دارای دقت بالا و قابلیت برش در ضخامت‌های مختلف هستند.

همچنین، برای تولید تابلوهای حروف برجسته و تابلو حروف چلنیوم دستگاه‌های برش لیزری با امکانات ویژه‌ای نظیر دوربین‌های دقیق برای تشخیص موقعیت دقیق قطعات و نرم‌افزارهایی برای طراحی و برش قطعات پیچیده نیز موجود هستند.

 

برش لیزری در تابلوسازی برش لیزری در تابلوسازی | تابلوسازی سلکو

موارد استفاده از برش لیزری تابلوسازی

 

برخی از موارد استفاده از برش لیزری در تابلوسازی عبارتند از:

  1. تولید تابلوهای نام و نشان‌های تجاری با طرح‌های پیچیده و دقیق
  2. ساخت تابلوهای حروف برجسته با استفاده از مواد مختلف از جمله پلکسی گلس، پلاستیک، شیشه و فلزات
  3. ایجاد تابلوهای روان و نمایشگرهای الکترونیکی با دقت بالا
  4. درست کردن قطعات دکوراتیو با طرح‌های پیچیده و دقیق برای استفاده در تابلوهای دیواری و دکوراسیون داخلی

 

نحوه کارکرد دستگاه برش لیزری تابلوسازی

 

دستگاه برش لیزری تابلوسازی، با استفاده از تکنولوژی لیزر، قادر به برش وحکاکی بر روی انواع مواد است.

این دستگاه با استفاده از یک شعاع لیزر با نور قوی و با دقت بالا این کار را انجام می دهد.

مراحل ساخت تابلو با دستگاه برش لیزری تابلوسازی 

 

طراحی فایل تابلو با استفاده از نرم افزار های مخصوص

ابتدا، فایل طراحی مورد نظر با نرم‌افزار طراحی ساخته می‌شود. این فایل باید به فرمت مناسب برای دستگاه برش لیزری تابلوسازی تبدیل شود.

قرار دادن متریال تابلو سازی در دستگاه

سپس، مواد مورد نظر برای برش درون دستگاه قرار می‌گیرند. و به صورت دقیق در دستگاه کالیبره می شوند.

قبل از قرار دادن مواد در دستگاه، باید توجه شود که ضخامت مواد باید کمتر از ظرفیت برش دستگاه باشد.

ارسال فایل به دستگاه برش لیزر

پس از قرار دادن متریال تابلو، فایل طراحی به دستگاه ارسال می‌شود.

هد دستگاه لیزر به صورت دقیق و بدون برش انجام برش، روی متریال تابلو مانند پلکس گلس حرکت می‌کند. و بعد از آنکه اپراتور دستگاه اطمینان حاصل کرد که نحوه عملکرد دستگاه ایرادی ندارد مرحله بعدی انجام می شود.

برش متریال مورد نظر

هد لیزر به صورت پیوسته و یکنواخت روی مواد حرکت می‌کند و به طور خودکار با توجه به فایل طراحی، متریال مورد نظر را برشمی دهد.

مونتاژ قطعات برش داده شده

پس از اتمام کار، قطعات برش شده به وسیله دستگاه برش لیزر تابلوسازی توسط تابلوساز مونتاژ و آماده نصب می گردند.

 

معرفی اجزای دستگاه برش لیزری تابلوسازی و نحوه کارکرد آنها

 

دستگاه برش لیزری تابلوسازی از اجزای مختلفی تشکیل شده است، که هر کدام از آنها وظیفه خاصی در فرآیند برش و حکاکی دارند. 

هد یا منبع پرتو لیزر

 

هد دستگاه لیزر در تابلوسازی برش لیزری در تابلوسازی | تابلوسازی سلکو

 این بخش از دستگاه شامل منبع پرتو لیزر است. در برش لیزری در تابلوسازی ، از لیزرهای فیبری استفاده می‌شود که شعاع پرتو لیزری با طول موج 1064 نانومتر تولید می‌کنند.

تیوپ دستگاه برش لیزری

 

تیوپ دستگاه لیزر در تابلوسازی

برای تولید پرتو لیز از تیوپ لیزر استفاده می شود.

جهت پایداری و توان خروجی بیشتر، جنس کاتالیزور داخل آن از طلا می باشد.

سایر قطعات مهم دستگاه برش لیزر شامل: آئینه، لنز، کنترلر و مین برد می باشند.

 

خرید دستگاه برش لیزری تابلوسازی

خرید دستگاه برش لیزری تابلوسازی بستگی به نیاز و بودجه شما دارد. قبل از خرید دستگاه برش لیزری تابلوسازی، باید نیازهای خود را مورد بررسی قرار داده و به دقت اجزای دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا از کیفیت و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. همچنین، می‌توانید قیمت‌ها و مشخصات دستگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و پس از آن تصمیم به خرید دستگاهی بگیرید که بهترین گزینه برای شما باشد.

در انتخاب دستگاه برش لیزری تابلوسازی، باید به موارد زیر توجه کنید:

1- قدرت لیزر: باید بررسی کنید که قدرت لیزر در دستگاه به اندازه کافی بالاست تا بتوانید به خوبی و دقت بر روی مواد مختلف برش و حکاکی انجام دهید.

2- اندازه سطح کار: بر اساس نیاز خود به حجم کار و اندازه قطعاتی که قصد برش و حکاکی آنها را دارید، باید سطح کار دستگاه را انتخاب کنید.

3- کیفیت ساخت: باید به کیفیت ساخت دستگاه و عمر مفید آن توجه کنید. بهتر است دستگاه با کیفیتی را انتخاب کنید که عمر مفید طولانی داشته باشد.

4- سهولت استفاده: باید به راحتی و سهولت استفاده از دستگاه توجه کنید تا بتوانید بدون مشکلاتی بر روی قطعات خود برش و حکاکی انجام دهید.

  • تهران واشینگ ...
  • ۰
  • ۰

تابلو مغازه اسباب بازی فروشی با توجه به صنعت پیشرفته امروز اسباب بازی فروشی سفارش بسیاری د ارد. و اسباب بازی فروشی یکی از حرفه هایی می باشد که در رابطه با نیازهای سرگرم کننده و بازی کودکان فعالیت گسترده ای دارد.

تبلیغات مغازه اسباب بازی فروشی

 

همانطور که میدانید تبلیغات تا به امروز به شیوه های مختلفی صورت گرفته است و در حقیقت تبلیغات نوع های مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از تبلیغات پیامکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات تلفنی و بسیاری از روش های تبلیغاتی که میتوان آنها را در جهت تبلیغات مشاغل و اصناف مختلف به کار برد؛ اما یکی از تبلیغاتی که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد تبلیغات محیطی می باشد  که در جهت صنف اسباب بازی فروشی نیز به کار خواهد رفت  که البته نه تنها تبلیغات محیطی، بلکه تمام تبلیغات عنوان شده و موارد دیگر تبلیغاتی نیز می توانند در رابطه با صنف اسباب بازی فروشی به کار روند؛ در ادامه با راهنمای تابلو مغازه اسباب بازی فروشی و برخی از انواع آنها به عنوان تابلو اسباب بازی فروشی آشنا خواهیم شد.

تابلو مغازه اسباب بازی فروشی

 

همانطور که گفته شد یک روش از تبلیغات اسباب بازی فروشی ها تابلو مغازه می باشد که می تواند به عنوان تابلو سردر مغازه و یا تابلو محیط داخلی مغازه ساخته شود و در سر درب مغازه نصب شود؛ اما اینکه تابلو مغازه به چه شکلی انتخاب و توسط تابلوسازان ساخته شود و اهمیت بسیار زیادی دارد که در این رابطه نکته مهم این می باشد که  تابلو سازانی که در این امر مهارت دارند کمک گرفت و ساخت و نصب تابلو را به این افراد حرفه ای سپرد. در ادامه مطلب به انواع تابلوهای تبلیغاتی که در تابلوسازی اسباب بازی فروشی استفاده می شوند بیشتر توضییح می دهیم. 

تابلو استیل مغازه اسباب بازی فروشی

 

تابلو استیل مدل های مختلفی دارد که حروف برجسته استیل یکی از این مدل ها می باشد و به عنوان یک تابلو مغازه از کاربرد بالایی در مغازه ها به عنوان تابلو سر در مغازه برخوردار هستند ؛ حروف برجسته استیل یا همان تابلو استیل در انواع مختلفی ساخته خواهد شد که با نام های تابلو استیل پانچی، تابلو استیل پلاست، تابلو استیل نور اندریک، تابلو استیل رینگی، تابلو استیل پلکسی گلاس، تابلو استیل لاسوگاسی و … نام دارد و شناخته شده است و هر کدام از آنها به عنوان تابلو مغازه و اماکن تجاری یا اداری به کار خواهند رفت. مورد دیگری که باید در مورد تابلو استیل عنوان کنیم این می باشد که تابلو استیل از قیمت های متفاوتی برخوردار می باشد که با توجه به نوع حروف ساخته شده بر حسب متر محیط قیمت گذاری خواهد شد.

 

راهنمای تابلو مغازه اسباب بازی فروشی

تابلو لاسوگاسی مغازه اسباب بازی فروشی

تابلو لاسوگاسی را میتوان در میان دیگر تابلو های مغازه از مهمترین ها و کاربردی ترین ها به عنوان تابلو مغازه اسباب بازی فروشی عنوان کرد و آن هم به این جهت می باشد که تابلو لاسوگاسی به نور پردازی و چشم نوازی مشهور شده است و می توان تنوع رنگ بندی را از لحاظ حروف و لامپ به کار رفته در تابلو لاسوگاسی را به بهترین شکل اجرا نمود، چرا که صنف و شغل اسباب فروشی در جهت تبلیغات با تابلو تبلیغاتی، نیازمند جذب مشتریان مختص به خود می باشد که این مورد با استفاده از تنوع در رنگ تابلو امکان پذیر می باشد.

تابلو چلنیوم مغازه اسباب بازی فروشی

 

تابلو چلنیوم هم که نیازی به توضیح ندارد و مسلما اکثر افرادی که در پی تبلیغات محیطی و تبلیغات برای مغازه و یا محل تجاری خود می باشند با این تابلو کاملا آشنا شده اند؛ تابلو چلنیوم به عنوان یک حروف برجسته در انواع مختلفی ساخته شده است که این مورد یکی از مزیت های آن به عنوان تابلو مغازه اسباب بازی فروشی می باشد؛ تابلو چلنیوم با توجه به اینکه با استفاده از پلکسی گلس، چلنیوم، و اس ام دی ساخته شده است و تمامی آنها تنوع  بالایی برخوردار رنگ بالایی هستند یکی از مناسب ترین ها برای تبلیغات اسباب بازی فروشی شناخته می شوند. در مورد قیمت تابلو چلنیوم هم باید گفت که بعد از اینکه نوع تابلو چلنیوم مشخص شد قیمت گذاری آن مانند دیگر حروف های برجسته بر حسب متر محیط محاسبه می شود.

تابلو نئون مغازه اسباب بازی فروشی

 

تابلو نئون در میان تابلو های مغازه یکی از مدرن ترین ها و جدیدترین تابلو های مغازه به حساب می آید؛ تابلو نئون تابلویی می باشد  که ظاهر آن تا حدودی الهام گرفته از تابلو های نئون شیشه ای قدیمی می باشد با این تفاوت که متریال اصلی نئون نوعی پلاستیک می باشد و تابلو نئون شیشه ای همانطور که از نامش می توان فهمید با استفاده از شیشه ساخته خواهد شد که نوع شیشه آن به صورت لوله های توخالی صاف است. تنوع رنگ بسیار بالا در تابلو نئون می تواند یکی از گزینه های انتخاب آن به عنوان تابلو مغازه اسباب بازی فروشی باشد؛  لازم به ذکر است که تابلو نئون دارای چند مزیت می باشد که عبارتند از ساخت آسان، قیمت مناسب و مصرف برق پایین.

تابلو ال ای دی روان مغازه اسباب بازی فروشی

 

اسباب بازی فروشی صنفی است که محصولات بسیاری را عرضه می نماید که این مورد متناسب با گستردگی فعالیت یک مغازه اسباب بازی فروشی است، اما به طور کل کوچکترین مغازه اسباب بازی فروشی هم بیش از 50 مدل محصول و اسباب بازی را درون خود جای داده و به مشتری ارائه می کند؛ یکی از تابلو های مغازه که می تواند تمامی محصولات را به نمایش مشتریان بگذارد تابلو ال ای دی روان می باشد؛ تابلو روان نوعی از تابلو مغازه می باشد که با استفاده از ماژول های ال ای دی به صورت تک رنگ و یا تمام رنگ ساخته می شود و این قابلیت را دارد که با استفاده از کامپیوتر متن ها و عکس های مختلفی را روی آن ارسال نمود و در نهایت به نمایش مشتری در آورد.

  • تهران واشینگ ...