بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

تابلو چلنیوم چیست؟

با ورود تابلو چلنیوم به صنعت تابلو تبلیغاتی با یک تحول عظیم  و مزایای تابلو چلنیوم در دنیای تابلوسازی آشنا شده ایم . از ورود آن به حرفه تابلوسازی چند سالی بیش نمی گذرد با این وجود طرفداران زیادی دارد. چنل به معنای جسم یا کانالی که شکل U داشته باشد و استفاده از این کلمه  معنی آن  به این صورت است که حرف یا شکلی را بعد از چسباندن به شکل U در خواهند آورد و چون جنس لبه از ورقه نازک آلومینیومی است از ادغام این دو کلمه چلنیوم به وجود آمده است.

تاریخچه تابلو چلنیوم 

در اواسط سال ۲۰۰۰میلادی شرکت اسپانیایی ام سی آی با تکنولوژی های برتر روز دنیا توانست آلومینیوم را به شکل براق و چون آیینه مانند با انعطاف پذیری بالایی وارد کند که همچون استیل باشد.بعد از طی اندک زمانی کشور تایوان از این روش مبتکرانه استفاده کرد و محصول مشابه آن را با کیفیتی متمایز تر با نام تجاری آلوباند روانه ب بازار کرد ،سپس کشور چین متعاقبا با کمی دخل و تصرف در صنعت محصول مورد نظر لبه های تابلو چلنیوم را در عرصه تبلیغات جهت ساخت حروف و اشکال وارد بازار تبلیغات کرد . 

معرفی تابلو چلنیوم 

تابلو چلنیوم در حقیقت به حروف و تابلوهای مغازه ای گفته می شود که  لبه حروف آن از جنس چلنیوم ساخته شده باشد . لبه حروف یعنی جایی از حروف که باعث برجستگی آن ها شود و اغلب دارای رنگ های طلایی و نقره ای خواهند بود .لبه چلنیوم مهم ترین قسمت تابلو شناخته شده است  که از آلیاژ آلومینیوم ساخته  می شود که به همین دلیل  چلنیوم نام گرفته است. ساخت و تولید این تابلوها حتما باید براساس به روزترین متد و استانداردهای دنیا انجام شود. این تابلوها جذابیت و جلوه منحصر به فردی دارند به این خاطر که هم در روز با نو آفتاب بازتاب خیره کننده ای به حروف خواهد داد  و هم در شب و مکان های کم نور توسط نورهای اس ام دی جلوه ای زیبا به کار خواهد بخشید . لایه بالایی تابلوهای چلنیوم و قسمتی که نور را عبور خواهد داد بخش بسیار مهمی به شمار خواهد رفت  که بایستی حتما به دست تابلوسازان با سابقه این امر انجام شود  به این خاطر که طراحی ساخت آن به شدت حساس بوده و به دقت بالایی نیاز خواهد داشت. جنس لایه رویی تابلو چلنیوم پلکسی  خواهد بود و برای زیرسازی تابلوهایی که نور اس ام دی بر روی آن سوار خواهد شد از پلاستیک های فشرده تحت عنوان پی وی سی استفاده خواهد شد. تابلو چلنیوم به دلیل تنوع رنگی و استحکام بالا یکی از پرطرفدارترین تابلوهای حروف برجسته در تابلو سازی شناخته شده است.

کاربرد و مزایای تابلو چلنیوم

۱ )طول عمر بالا ۲ ) بهینه سازی مصرف انرژی ۳ ) تنوع در ایجاد هرگونه طرح و رنگ ،سایز ۴ ) جذابیت بالا با نور پردازی و چشم اندازی چشم گیر ۵ ) قابلیت سرویس آسان ۶ ) مقاوم در برابر انواع شرایط جوی ۷ ) دارای قابلیت شستشو

انواع تابلو چلنیوم

از زمان ورود تابلو چلنیوم در بازار  تابلو مغازه تا به امروز زمان زیادی نگذشته است اما در همین مدت کم طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است و مورد رضایت و استقبال بیشتر صاحبین مشاغل قرار دارد به طوری که در حال حاضر کمتر جایی را می بینیم که از تابلو چلنیوم به عنوان سر درب مغازه و فروشگاه خود استفاده نکرده و یا نکنند . که دلیل اصلی آن هم تنوع رنگی و اشکال حروف و مانایی کیفیت آن شناخته شده است.

روش های ساخت تابلو چلنیوم

روش ساخت تابلو چلنیوم به صورت دستی: در این روش تمامی مراحل با دستان هنرمند حروف سازان و تابلوسازان این امر به لبه ها حالت داده می شود و تنها قسمتی که نمیتوان به صورت دستی انجام داد قسمت رویه آن خواهد بود که از جنس پلکسی است  و بایستی با دستگاه لیزر برش داده شود که البته لازم به ذکر است این روش متقاضیان بیشتری خود جذب کرده است. روش ساخت تابلو چلنیوم توسط برش با دستگاه: در این روش؛ لبه با دستگاه خم وبرش حالت داده خواهد شد و تمامی زوایا و حالت حروف نیز با دستگاه برش شکل می گیرد و تنها توسط حروف سازان و پلکسی گلاس مونتاژ انجام خواهد شد. این روش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است به این خاطر که تابلوسازی یک هنر می باشد و باید توسط یک هنرمند طراحی شود و با دقت و ظرافت و حساسیت های هنرمندانه طراحی و ساخته شود.

تابلو چلنیوم

 

ویژگی و مزایای تابلو چلنیوم

همانطور که اشاره کردیم لبه چلنیوم از جنس آلومینیوم ساخته شده است و این امر باعث شده تا این تابلوها دارای استحکام بیشتری نسبت به سایر تابلوها داشته باشد و در برابر شرایط جوی دوام بسیار بالایی دارد. تولید کنندگان لبه های چلنیوم به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار از نوارهای اسفنجی استفاده کرده اند تا مانع ورود گرد و خاک و آب به داخل تابلو شوند. تا پیش از نصب رول های چلنیوم؛ بر روی آن ها یک رویه پلاستیکی محافظ وجود خواهد داشت تا از هر گونه خط و خش جلوگیری کنند ولی در هنگام نصب بایستی رویه پلاستیکی از آن جدا شود زیرا در برابر گرما ذوب خواهد شد و به حروف چسبیده می شود. چلنیوم دارای تنوع رنگی می شود و به هیچ عنوان رنگ آن تغییری نخواهد کرد و در رنگ های طلایی و نقره ای آن شاهد حالت براق و آینه ای هستیم. ورق های چلنیوم با کیفیت و مرغوب ضخامت بیشتری دارند که این مساله کارهای با مساحت بیشتر و در ارتفاع را به دلیل سنگینی کار تضمین می کند. عرض لبه های چلنیوم ۷؛ ۹ و ۱۱ می باشد که اغلب برای کارهایی که قرار است در ارتفاع بیشتری نصب شوند از ورق های ۱۱ سانتی استفاده می کنند. امروزه از میان اقسام مختلف تابلو یکی از برجسته ترین تابلو ها تابلو چلنیوم میباشد که جزئ محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی میباشند تابلو چنلیوم که در مکان های مختلف قابل استفاده میباشد از دو جزء جنس کامپوزیت و چلنیوم تشکیل می شود که کامپوزیت به عنوان زمینه کار و حروف چلنیوم جهت نوشتار برجسته روی کامپوزیت مورد استفاده قرار میگیرد حروف چلنیوم نسل جدیدی از برند های تبلیغی می باشد که قابلیت نورپردازی و استفاده از پلکسی هایی با رنگ های متنوع میباشد که علاوه بر استقامت بیشتری نسبت به سایر تابلو ها قابلیت مانور دهی بهتری از سایر حروف میباشد. مزایای تابلو چلنیوم  در صنعت تبلیغات و تابلوهای تبلیغاتی و صد البته کسانی که نسبت به تبلیغات محل کسب و یا شرکت خود و… حساسیت بیشتری دارند میباشد تغذیه نور و روشنایی حروف از لامپ های اس ام دی و یا ال ای دی های مخصوص با پایین ترین وات و آمپر میباشد که خود نسبت به مصرف انرژی خود امروزه نکته ای حائز اهمیت است.

  • ۰۲/۰۱/۲۸
  • تهران واشینگ ...

تابلو چلنیوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی