بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

کمپرسور هوا

خرید کمپرسور هوا نیازمند دانش و آگاهی بالایی می باشد و شما قبل از انجام این کار باید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.
قبل از هر چیزی بهتر است که از ماهیت کمپرسور هوا شناخت کامل داشته باشید.

اگر بخواهیم به معرفی کمپرسور هوا بپردازیم باید بگوییم که این وسیله یک دستگاه پنوماتیک به حساب می آید که با استفاده از موتور الکتریکی، موتور دیزلی یا بنزینی و یا هر نوع موتور دیگری نیرو را به یک انرژی بالقوه ذخیره شده در هوای تحت فشار تبدیل می کند.
به زبان ساده‌ تر، کمپرسور های هوا با محبوس کردن هوا در یک محفظه یا مخزن و فشار دادن آن کار می کنند.

یک کمپرسور هوا توسط موتوری نیرو می‌ گیرد که انرژی الکتریکی را با استفاده از میل لنگ، پیستون، شی،ر سر و میله اتصال به انرژی جنبشی تبدیل می کند. و تقریباً عملکردی مانند موتور احتراقی دارد.
نام دیگر کمپرسور هوا کمپرسور باد می باشد. و در صنعت این محصول را با این نام نیز می شناسند.

این وسیله امروزه و با پیشرفت تکنولوژی جزو یکی از مهم ترین اجزای هر کارخانه و کارگاه به حساب می‌ آید و با حضور وسیله است که عملکرد کارخانه ها و کارگاه ها به خوبی پیش می‌ رود. و از آن جایی که در سال‌ های اخیر و با پیشرفت علم، این وسیله ابعاد کوچکتری به خود گرفته اند.

می توان به راحتی از آن ها در محیط های مختلف بدون محدودیت استفاده داشت و در نتیجه کاربرد بیشتری از خود ارائه می دهند.

تفاوت های میان پمپ و کمپرسور هوا:

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که پمپ و کمپرسور هر دو یک وسیله ی مشخص می باشند. و هم معنی هستند و در اکثر موارد نیز از این کلمات به جای هم استفاده می‌ کنند‌.

اما این طور نیست شاید ظاهر پمپ و کمپرسور ها شبیه به هم باشد اما تفاوت هایی میان آن ها پیدا می شود.
کمپرسور های هوا حجم گاز را فشرده می کنند. و در اکثر موارد آن را به جای دیگری منتقل می‌ کنند. اما پمپ ها این طور نیستند و عملکرد پمپ ها بدین صورت است که مایعات را بین مکان های مختلف حرکت می دهند. و هر پروژه‌ ای که شامل مایعات باشد از پمپ بهره گرفته می شود.

برای نمونه، برای پمپاژ استخر، چاه آب و موارد این چنینی از پمپ استفاده می شود. پس اگر قصد خریداین محصول را دارید، حتما به این موضوع و این تفاوت مهم، اشراف داشته باشید.

مزایای استفاده از کمپرسور هوا:

خرید کمپرسور هوا یا پمپ باد، دارای مزیت ها و فواید مختلفی می باشد. آگاهی از این فواید، به انجام خرید موفقیت آمیز کمک شایانی می کند.

ایمنی و حس راحتی:

یکی از مهم ترین مزیت های خرید کمپرسور هوا احساس ایمنی و راحتی در هنگام کار می باشد. به طوری که تا کنون هیچ موردی از بروز حادثه ی شدید در هنگام کار با کمپرسور هوا دیده نمی‌ شود و گزارش نشده است. این یعنی این دستگاه امنیت و راحتی بسیار زیادی دارد.

عملکرد عالی:

دومین مزیت استفاده از کمپرسور هوا این است که در هر شرایطی بهترین عملکرد از خود را ارائه می‌ دهند. کمپرسور ها در دما های بسیار بالا یا دمای بسیار پایین دچار مشکل نمی‌ شوند و می‌ توانند بدون هیچ آسیبی به فعالیت خود ادامه دهند.

علاوه بر این، انواع این محصول توانایی این امر را دارند که در مناطق مختلف که سطح ایمنی پایین می باشد. و درجه حرارت بالا است نیز از فعالیت درستی داشته باشند. و این موضوع نشان‌ دهنده ی این است که انواع کمپرسور های هوا در هر شرایطی آماده به کار هستند و می‌ توان از آن ها در موقعیت های مختلف بهره برد.

توان بالا در هنگام کار:

خرید کمپرسور هوا دارای یک ویژگی بسیار مثبت می باشد. و آن هم توان بسیار زیاد در هنگام کار است. توان دستگاه های کمپرسور های هوا فوق العاده بالا بوده و این امر موجب می‌ شود تا از پس تمام شرایط به خوبی بر بیایند و در هنگام کار به افزایش سرعت عمل و کیفیت کار کمک کنند.

نگهداری آسان:

بعد از خرید کمپرسور هوا نگهداری آن برای شما بسیار ساده خواهد بود. امروزه اکثر کمپرسور های جدید موجود در بازار دارای قطعات کمتری هستند. و البته علاوه بر این موضوع، قطعات آنها به راحتی در بازار یافت می شود.

همین مسئله باعث شده است که هزینه‌ های مربوط به تعمیر و نگهداری انواع کمپرسور کاهش پیدا کند و در نتیجه، نگهداری راحتی خواهند داشت.

عملکرد کم صدا:

کمپرسور های هوا بر خلاف پمپ ها هیچ سر و صدایی ایجاد نمی کنند. و با کمترین میزان صدا به کار خود ادامه می دهند. به همین منظور شما می توانید در انواع کارگاه های خانگی با خیال راحت از این محصول استفاده داشته باشید.

ابعاد مناسب:

کمپرسور های هوا ابعاد کاملاً جمع و جور و مناسبی دارند و کوچک هستند. همین ابعاد کم و کوچک و کمک می‌ کنید تا بتوانید در نقاط مختلف و به ویژه در کارگاه های کوچک به ‌ راحتی از آن ها استفاده کنید و با محدودیت خاصی مواجه نشوید.

دوام بالا و مصرف کم:

خرید کمپرسور هوا باعث می شود که در مصرف انرژی برق بهینه سازی خوب و مناسبی صورت بگیرد. چون نسبت به دستگاه های دیگر حرارت بسیار کم تری تولید می کند. علاوه بر این، طول عمر انواع این کمپرسور بسیار طولانی می باشد. و شما می توانید طی سالیان طولانی بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

انواع کمپرسور هوا:

این محصول انواع مختلفی دارند. و به دسته های کمپرسور های کم فشار، فشار متوسط و فشار بالا تقسیم می شوند.
اگر بخواهیم تعدادی از انواع پر کاربرد ترین کمپرسور ها را نام ببریم می توانیم به کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو ،کمپرسور باد فشار قوی و… اشاره کنیم.

سخن پایانی:

سعی کنید که حتما در هنگام خرید کمپرسور هوا به سراغ آن دستگاهی بروید که میزان مناسبی از فشار را ایجاد می کند و برای کار های سنگین محدودیت خاصی ندارد. علاوه بر این به اندازه ی دستگاه ها نیز دقت داشته باشید تا اندازه ی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

  • ۰۱/۰۴/۲۹
  • تهران واشینگ ...

کمپرسور هوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی