بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

می دانیم سرویس هر دستگاه برقی طول عمر را افزایش میدهد. و در هزینه هایی مثل تعمیرات را کاهش داده و عملکرد دستگاه را بهتر میکند. سرویس کردن به موقع و کندانسور یخچال ساید بای ساید دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد.

کندانسور یخچال چیست ؟

کندانسور یکی از اصلی ترین قسمت های ساید بای ساید بوده و  مراحل سرما سازی را انجام خواهد داد. این قطعه یک مبدل حرارتی بوده که در یخچال به صورت لوله های سیاه پیچ در پیچ قرار گرفته است. این قسمت از یخچال در پشت دستگاه قرار دارد.

در این لوله ها مبدل جریان داشته که از طریق این لوله ها گرمای گاز مبدل به بیرون انتقال داده می شود. و به همین علت است که این لوله ها همیشه گرم است می باشند.

کندانسور وظیفه دارد گاز مبرد را خنک کند کندانسور در واقع رادیاتور یخچال است. و برعکس کمپرسور عمل کرده و در صورتی که لوله های کندانسور برای آنها ایرادی به وجود بیاید عملکرد یخ یخچال با مشکل روبرو میشود.

به عنوان مثال اگر گرد و غبار مو یا کرک بر روی این لوله ها بنشینند کندانسور دیگر نمی تواند وظیفه  خنک کردن گاز را به درستی انجام دهد.

پس در نتیجه فرآیند مراحل خنک سازی به درستی انجام نمی شود و در این صورت است که به کمپرسور یا موتور دستگاه فشار زیادی وارد شده و باعث می‌شود که کمپرسور بسوزد. امروزه از گاز ایزوبوتان به جای گاز فریون به عنوان گاز مبرد به کار برده می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر یخچال ساید بای ساید کلیک کنید.

تعمیر لوازم خانگی برقی 

 عملکرد کندانسور یخچال ساید بای ساید

کندانسور یک قطعه مکانیکی در یخچال است که گاز مبرد که داغ است  را از موتور یا کمپرسور دستگاه دریافت کرده. و کندانسور به واسطه لوله های پیچ در پیچی که دارد حرارت گاز را گرفته و در واقع باید گفت گرما را دفع کرده و به محیط بیرون می دهد. و به خاطر همین است که دمای گاز مبدل  پایین آمده و قبل از اینکه وارد فیلتر درایر شود به مایع تبدیل خواهد شد.

علاوه بر اینکه کندانسور در یخچال های ساید بای ساید وجود دارد در کولرهای گازی هم موجود است.  و عمل چگالی گاز مبرد را به خوبی انجام می دهد.

 شکل ظاهری کندانسور

کندانسور دارای شکل ظاهری و مدل های متفاوتی خواهد بود و  در یخچال فریزر ها و یخچال های قدیمی تر کندانسور به شکل سیم پیچ های زیگزاگی بوده که در پشت یخچال قرار داشتند و معمولاً رنگ آنها هم مشکی بوده است. و آنها به راحتی دیده میشوند.

به این نوع کندانسورها، کندانسور هوایی گفته می شده است. در یخچالهای ساید بای ساید و  یخچال های جدیدتر کندانسور به شکل استوانه یا مکعبی است و در کنار کمپرسور قرار گرفته است.

این نوع کندانسور توسط یک فن خنک کننده بوده  و به این ترتیب است که گرمای به وجود آمده، توسط کندانسور به هوای بیرون انتقال داده می شود. 

برای دسترسی به کندانسور این نوع یخچال ها  باید پنل پشت یخچال که در قسمت پایین است را جدا نموده  تا بتوان به آن دسترسی پیدا کرد، به این نوع کندانسور کندانسور پاکتی یا مکعبی هم گفته میشود.

 شستشوی کندانسور یخچال ساید بای ساید

یکی از مهم ترین قسمت ها در سرویس کردن دستگاه کندانسور است، که حتی خود افراد هم می توانند به آسانی این کار را انجام دهند.

 شستشوی کندانسور ساید بای ساید سرویس کردن یخچال با شستن کندانسور یخچال و تمیز نگه داشتن آن باعث شده که عمر دستگاه افزایش پیدا کند. و همچنین عملکرد آن بهتر شود.

تمیز کردن کندانسور یخچال یک روش عالی برای کاهش هزینه‌های برق خواهد بود.

تمیز کردن سیم پیچ های پشت یخچال یک ربع  در کل نیاز دارد، اما همین یک رب تاثیرات بسزایی خواهد داشت و باید دانست این مسئله دارای اهمیت زیادی می باشد.

پس توصیه می شود که سرویس کردن کندانسور سالی دو مرتبه انجام شود، سرویس کردن یخچال یک کار سختی نیست. و برخی قسمتها را می توان خود فرد انجام دهد. اما بعضی از کارها مثل بررسی نشت  گاز کار تخصصی است و لازمه آن این خواهد بود که توسط تکنسین متخصص این کار انجام شود.

علاوه بر این سرویس دستگاه باعث می شود که هزینه های تعمیرات بسیار کم شود. چرا که هنگام سرویس یخچال مشکلاتی که ممکن است در یخچال به وجود بیاید، باید مورد بررسی قرار بگیرد و مشکلات سریعا حل شود.

یخچال اگر به صورت منظم مورد بررسی قرار بگیرد و مشکلات آن برطرف شود این مشکلات  در آینده تبدیل به یک بحران نخواهد شد. پس دیگر نیازی نیست که هزینه های سنگین پرداخت شود.

تعمیر لوازم خانگی برقی 

سرویس کامل و شستشوی کندانسور یخچال ساید بای‌ ساید؛

نکات ایمنی؛

 قبل از اینکه سرویس دستگاه و شست و شوی کندانسور انجام شود باید دستگاه را از پریز برق جدا نمود تا در انجام کار خطر برق گرفتگی وجود نداشته باشد.

 حرکت دادن یخچال؛

یخچال ساید بای ساید باید حدود یک متر باید  جلو کشیده شود تا از دیوار فاصله داشته باشد تا بتوان پشت یخچال رفته و به راحتی کندانسور را تمیز نمود. در صورتی که کندانسور در پشت یخچال قرار گرفته میتوان آن را از پشت یخچال تمیز نمود. 

اما در یخچال ساید بای ساید کندانسور به صورت جعبه ای و نیاز است برای دسترسی به آن ابتدا پنل پایین که در پشت یخچال دارد باز شود برای این کار باید تمام پیچ ها را جدا نمود تا باز شود.

همچنین باید در نظر گرفت که در بعضی از یخچال های ساید بای ساید میله کندانسور در پایین در قسمت جلوی دستگاه قرار گرفته است پس باید دستگاه باز شود اگر پنل جلوی دستگاه به راحتی باز نمی شود. درس باید برای انجام این کار از تکنسین های با مهارت کمک گرفته شود.

بعد از اینکه کندانسور  مشاهده شد بهتر است که گرد و خاک و روغن ها چربی ها را از روی کندانسور تمیز کرد چرا که یخچال  در فضای باز قرار دارد و بر روی آن گرد و خاک جمع می شود. و باعث شده که گرمای آن به خوبی خارج  نشود.

پس بهتر است که ابتدا گرد و خاک را از روی کندانسور را جمع کرد سپس می توان با استفاده از یک پارچه نم دار لوله ها  را به صورت کامل تمیز کرد.

اما شاید با یک دستمال تمیز نشود و باید با آب و فرچه آن را شست این بستگی به میزان کثیفی کندانسور خواهد داشت.

برای این کار باید شلنگ آب به کندانسور گرفته شود. البته برای شستشوی کندانسور می توان از آب استفاده کرد اما زیاد این کار توصیه نمی شود.

  • ۰۱/۰۴/۲۸
  • تهران واشینگ ...

کندانسور یخچال ساید بای ساید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی