بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به اینکه ایده های مختلف و تابلوهای تبلیغاتی تنوع بسیار زیادی دارد در واقع تبلیغات در جذب مشتری بسیار موثر بوده و به همین خاطر سرعت ساخت تابلو سازی دارای اهمیت بالایی می باشد.

به همین خاطر است که تابلو سازان در این زمینه حرفه ای و فعال عمل می‌کنند. و در تلاش هستند که جدیدترین مدل های تابلوهای تبلیغاتی را بسازند.

تابلو حروف برجسته چلنیوم صنعت در سال‌های اخیر دارای پیشرفت چشمگیری بوده است. به حدی که هر روزه به تنوع آن افزوده می شود.

در بین تنوع بالا تابلوهای تبلیغاتی، تابلو چلنیوم یک تابلو پیشرفته و مدرن است. که پس از وارد شدن مواد چلنیوم به ایران شاهد استقبال چشمگیری بوده است. و  این موضوع باعث شده  که در تابلوهای سردرب مغازه ها تحولی چشمگیر ایجاد شود.

باید دانست قبل از اینکه حروف برجسته چلنیوم وارد صنعت تابلوسازی شود، ساخت حروف برجسته با ورق های باریک فلزی رواج داشت. و با توجه که به کیفیت پایینی که داشت از بازار خارج شده است.

ورق چلنیوم دارای کیفیت و استحکام بسیار بالایی می باشد. و در برابر نور آفتاب گرما و سرما مقاومت خاصی دارد، که این مهمترین مزیت مواد تابلو چلنیوم است که می توان آن را به راحتی در برابر عوامل محیطی قرار داد. چرا که این تابلو ها تغییر شکل و رنگ نمیدهند.

حروف برجسته چلنیوم از نظر زیبایی با توجه به برجستگی حالت سه بعدی حروف جلوه خاصی را دارند. یکی دیگر از مزایای تابلو چلنیوم ساختار آن است که این تابلو طوری طراحی شده که گرد و غبار به تابلو ورود پیدا نخواهد کرد.

روش و مراحل ساخت حروف چلنیوم

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

ساخت تابلو چلنیوم در طی مراحل زیر به ترتیب انجام میشود، این مراحل عبارت است از:

۱.طراحی و برش حروف:

ابتدا طرح مد نظر مشتری در نرم افزار های بسیار دقیقی همچون کورل دراو طراحی خواهد شد. و بعد از اینکه طرح مورد تایید مشتری باشد، برای برش دادن طرح که بر روی ورق اکریلیک و پلکسی گلاس با کمک دستگاه مخصوص، لیزر میشود.

در این قسمت از کار با درخواست مشتری میتوان طرح را ویرایش نمود. تمامی مراحل ساخت تابلو حتما باید بر اساس سلیقه مشتری انجام شود. اما باید گفت طراح، با تسلطی که بر روانشناسی رنگ ها دارد میتواند به خوبی برای انتخاب طرح و تصمیم گیری مشتری کمک کند.

۲.فیکس کردن لبه ها:

بعد از انجام برش طرح توسط لیزر،لبه چلنیوم دور تا دور پلکسی چسبانده خواهد شد. و بعد از کامل شدن لبه حروف و لبه چلنیوم آن را بر روی یک میز آهنی قرار داده و سپس با کمک آهنربای مخصوص آن را ثابت و جذب یکدیگر خواهند کرد. و بعد با کمک چسب فوری، ورق چلنیوم را به پلکسیمی‌چسبانند.

۳.قرار دادن حروف بر روی زیر ساز:

بعد از انجام ساخت حروف چلنیوم باید زیرسازی آن صورت گیرد. برای زیر سازی کار از ورق پی وی سی با ضخامت ۸ و ۱۰ میلی متر استفاده خواهند کرد. مزایایی که ورق پی وی سی دارد این است که در برابر آفتاب، آب، گرما و سرما بسیار مقاومت خوبی دارد. و به هیچ عنوان این ورق تغییر حالت نمیدهد.

به همین علت است که برای زیرسازی این نوع تابلو از این ورق استفاده میکنند. به جز اینکه میتوان از ورق پی وی سی استفاده نمود.

از موادی مانند: چوب ترموود و کامپوزیت برای زیرسازی این تابلو به کار برده خواهد شد. به کار بردن از چوب ترموود سبب میشود که به محیط بیرونی مغازه جلوه خاص و کلاسیک را بدهد.

۴.نورپردازی:

در آخر برای اتمام کار تابلو چلنیوم از لامپ هایی مانند اس ام دی و ال ای دی جهت نورپردازی به کار برده میشود.

یکی از مهم ترین مراحل ساخت تابلو چلنیوم نورپردازی آن است. چرا که میتوان با تغییر دادن نور پردازی یک تابلو بسیار جذاب را ساخت. باید گفت لامپ هایی که در تابلو چلنیوم به کار برده میشود کم مصرف هستند. و کمتر دچار آسیب خواهند شد.

نکات مهم هنگام ساخت تابلو چلنیوم

در هر کاری توجه کردن به جزئیات و ریزه کاری ها یک اصل بوده چرا که باعث میشود. کار شیک و موفق انجام شود. اگر در شغل تابلوسازی از سلیقه استفاده نکرد سبب میشود که چهره یک شهر یا یک مغازه و … تحت تاثیر قرار بگیرند .

این نوع تابلو ها بسیار زیبا بوده، و به یک شهر به ویژه در هنگام شب جلوه خاصی را  اهدا خواهد نمود. پس باید در انجام کار دقت کافی را داشت.

به عنوان نمونه مکان و سایز پیچ ها برای اتصال حروف چلنیوم یک نکته بسیار مهم است، به همین خاطر برای اینکه تابلو دارای جلوه خاصی باشد باید از پیچ های ریزتر و همرنگ برای تابلو استفاده کرد.

یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه کرد این است که در هنگام ساخت تابلو چلنیوم بهتر است که حتما از مواد اولیه با کیفیت استفاده نمود.

همچنین باید از دستگاه های دقیق لیزری استفاده جهت برش کار استفاده کرد. ولی انتخاب طرح و رنگ مناسب هم بسیار مهم است.

بعضی از تابلو سازان از هر رنگی برای تابلو چلنیوم استفاده میکنند. که این کار اشتباه بوده و حتما رنگ باید متناسب با محل قرار دادن تابلو باشد.

نتیجه گیری

باید در نظر گرفت که اگر تمام مراحل ساخت تابلو چلنیوم با دقت انجام شود، عمر تابلو چلنیوم طولانی خواهد شد. و این تابلو که دارای کیفیتی بسیار بالا میباشد.

از آن میتوان به مدت طولانی استفاده کرد. شای  یکی از قسمت های این تابلو نتواند کار کند. که سبب می شود اثرات خوبی برای تابلو نداشته باشد. و فقط برای زمان اندکی میتوان از این تابلو استفاده نمود.

به همین علت در هنگام مراحل ساخت این تابلو باید بسیار با دقت کار را انجام داد تا نتیجه ساخت تابلو چلنیوم بسیار با کیفیت باشد.

این نوع تابلوها از آلومینیوم و استیل تشکیل شده اند. و دارای رنگ بندی مختلفی مانند مشکی طلایی و نقره ای میباشند. که همین موضوع هم باعث شده است که این تابلو طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. چرا که این رنگ ها زیبایی بصری خاصی را به تابلو چلنیوم خواهد داد.

  • ۰۱/۰۴/۲۸
  • تهران واشینگ ...

روش و مراحل ساخت حروف چلنیوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی