بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو به وسیله ای گفته می شود که برای تامین هوای فشرده بیش از ۱۰۰۰ لیتر بر دقیقه از آن استفاده می‌ کنند.

که یکی از مهم‌ ترین قابلیت‌ هایی که این وسیله دارا می باشد، صدای کم آن و کارکرد مداوم و بدون وقفه است. که همین ویژگی سبب می‌ شود. تا در اکثر کارگاه ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار بگیرد. و اکثر افراد، علاقمند به خرید کمپرسور اسکرو باشند‌.

علاوه بر این از سیستم کنترل plc نیز برخوردار است که این ویژگی نیز جزو ویژگی‌ های بسیار مثبت و خوب این وسیله به شمار می آید.

اگر قصد تولید هوای فشرده به صورت مداوم و ۲۴ ساعته را دارید کُمپرسور اسکرو بهترین انتخاب برای شما به حساب می آید.

این کمپرِسور در مقایسه با کُمپرسور پیستونی صدای بسیار کمتری در هنگام کار تولید می کند و هرگز موجب ایجاد آلودگی صوتی نخواهد شد.

مزایای استفاده از کُمپرسور اسکرو:

خرید کمپرسور اسکرو و استفاده از آن دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. که این مزایا باعث شده اند تا این نوع کمپرِسور جز پر فروش ترین و پر مصرف ترین کمپرسور ها قرار بگیرد.

راندمان بالا:

کمپرسورهای اسکرو نسبت به کمپرسور های پیستونی در زمینه مصرف انرژی ۲۵ الی ۳۰ درصد راندمان بالاتری از خود ارائه می دهند. که این موضوع جزء مزیت‌ های بسیار مهم کمپرسورِ اسکرو می باشد که اکثر افراد هنگام خرید کمپرسور اسکرو به آن توجه می کنند‌.

ارتعاش و صدای کم:

از آن جایی که کُمپرسور های اسکرو جریان مبرد یکنواخت دارند، در نتیجه ارتعاش و صدای بسیار کم تری را تولید می کنند.

اشغال فضای کمتر:

یکی از مهم ترین مزیت های ک‍ُُمپرسور های اسکرو این است که این کمپرسورها در مقایسه با انواع دیگر کمپرسورها فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. زیرا ابعادی کاملاً جمع و جور دارند. و همین ویژگی باعث می‌ شود که اکثر افراد علاقمند به خرید کمپرسور اسکرو برای کارخانه ها و یا کارگاه های خود باشند.

استهلاک پایین:

در کُمپرسور های اسکرو از قطعات متحرک بسیار کمتری استفاده شده است. و اکثر قطعاتی که در این نوع از کُمپرسور ها وجود دارند به صورت استاتیک می باشند.
همین موضوع نیز سبب شده است تا کُمپرسور های اسکرو استهلاک فوق العاده پایینی داشته باشند که این مسئله جزو ویژگی ها قابل توجه در هنگام خرید کمپرسور اسکرو به حساب می آید.

کنترل دمای گاز خروجی:

یکی دیگر از مهم‌ ترین مزیت‌ های انواع کُمپرسور های اسکرو این است که این نوع از کمپرسورها قادر هستند با استفاده از تزریق روغن میزان دمای گاز خروجی را کنترل کنند.

سیستم کنترل ظرفیت:

اگر قصد خرید کمپرسور اسکرو را دارید باید بدانید که سیستم کنترل ظرفیت در این نوع کمپرسور به شکل خطی می باشد. درست برخلاف کمپرسور های پیستونی که به شکل پله ای و یا حتی در برخی از موارد به شکل روشن خاموش است. سیستم کنترل ظرفیت خطی به مراتب بهتر است و باعث افزایش کیفیت و کارکرد دستگاه خواهد شد.

معایب کُمپرسور های اسکرو:

اکنون که به مزایای بیشمار و قابل توجه انواع کمپرسورهای اسکرو پرداختیم، می توانیم به معایب آن نیز نیم نگاهی داشته باشیم.

در واقع کمپرسورهای اسکرو نسبت به کمپرسور های پیستونی قیمت بالاتری دارند و این موضوع در هنگام خرید کمپرسور اسکرو به چشم می آید‌‌.

علاوه بر این، تعمیرات آن ها نیز تخصصی تر می باشد همین موضوع سبب می‌ شود که هزینه ی نگهداری کمپرسورهای اسکرو نیز بالاتر باشد.

ضمن این که اگر قصد استفاده از کُمپرسور را در ظرفیت های برودتی پایین تر دارید بهتر است کمپرسورهای اسکرو را خریداری نکنید.

چون کمپرسورهای اسکرو برای ظرفیت‌ های کمتر از بیستون تبرید، غیر قابل طراحی و ساخت می باشند.

موارد استفاده ی کمپرِسور اسکرو:

امروزه به طور کل کُمپرسور ها در محیط زندگی ما مانند: خانه، داخل ماشین، کارگاه، کارخانه، هواپیما و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما بیشترین

مواردی که در آن از کمپرسورهای اسکرو استفاده می شود عبارتند از:

  • – صنعت خودروسازی
  • صنایع شیمیایی مانند: میعان گاز ها، ذخیره سازی گاز و غیره….
  •  صنایع هوایی مانند: تامین هوای فشرده برای موتور توربین
  •  صنعت الکترونیک

انواع کمپرسورهای اسکرو:

کمپرسورهای اسکرو دارای انواع مختلفی هستند. و به دو نوع کلی کمپرسورِ اسکرو خشک و کمپرسورِ اسکرو روغنی تقسیم می شوند. که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم.

کُمپرسور اسکرو خشک:

خرید کمپرسور اسکرو جزو یکی از اقدامات مهمی می باشد که قبل از انجام آن باید با انواع کمپرسورها آشنا شوید. که یکی از مهم ترینِ آن ها کمپرسورِ اسکرو خشک می باشد.

همان طور که از نام این محصول پیداست. کاملاً خشک بوده و به اصطلاح oil free می باشد.

در نتیجه هیچ روغنی در آن وجود ندارد. و از آن جایی که در این و کمپرسور هیچ روغنی استفاده نمی شود. می توان در صنایع دارویی و غذایی از آن استفاده کرد.

نکته ی قابل ذکر این است که این کمپرسورها توانایی تحمل دمای بالا را ندارد. علاوه بر دمای بالا فشار بسیار زیاد نیز از تحمل کمپرسورهای اسکرو خشک خارج است.
حداکثر نسبت فشار قابل تحمل برای کُمپرسور اسکرو خشک برابر با ۳ می باشد. به طور کلی این نوع کمپرسورها که بدون روغن هستند، حساسیت بالاتری دارند.

کُمپرسور اسکرو روغنی:

در این نوع از کمپرسورهای اسکرو کمپرسور با تزریق روغن به آن روغن کاری می شود. این روغن نه تنها از داغ شدن روترها و سایر اجزا جلوگیری می کند.

بلکه موجب می‌ شود تا اصطکاک و ساییدگی قطعات نیز کاهش پیدا کند. در نتیجه اگر قصد خرید کمپرسور اسکرو را دارید می توانید از نوع روغنی آن استفاده کنید. چون طول عمر بسیار بیشتری نسبت به نمونه های خشک دارند.

کمپرسورهای اسکرو روغنی ۴ عملکرد مهم را انجام می دهند. که این چهار

عملکرد شامل مواردی از جمله :

خنک کنندگی، روان کاری، آب بندی و پخش کردن صدا می باشد.

سخن پایانی:

در امر خرید کمپرسور اسکرو باید به این نکته دقت کنید که قیمت آن به ظرفیت و قدرت دستگاه بستگی و اترباط مستقیم دارد.

بنابراین هر چه قدرت و ظرفیت دستگاه بیشتر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • ۰۱/۰۴/۲۹
  • تهران واشینگ ...

کمپرسور اسکرو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی