بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

برای آگاهی از این امر که  شیر تنظیم کننده فشار چگونه عمل میکند باید با ماهیت شیر تنظیم کننده فشار آشنا شوید. شیر تنظیم کننده فشار می تواند به خوبی وظیفه ی کنترل سیال را بر عهده بگیرد. و نقش بسیار مهمی در سیستم لوله کشی ایفا می کند.

این شیر ها در برابر دما های مختلف و تغییرات آب و هوایی کاملا مقاوم هستند. و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

اگر بخواهیم به مهم ترین عملکرد های شیر تنظیم کننده فشار بپردازیم. باید بگوییم که می‌تواند راه‌ اندازی، توقف و هدایت جریان را برعهده بگیرد. علاوه بر این، برای تنظیم، کنترل و کاهش جریان نیز مناسب است. از برگشت جریان جلوگیری می کند. فشار را کم و یا تنظیم می کند و …

تمامی این عوامل و موارد ذکر شده نشان می‌ دهند که این محصول تا چه اندازه کاربردی می باشد. و نقش بسیار زیادی در سیستم لوله کشی ایفا می کند.

شیر کنترل فشار در مدار های هیدرولیکی و پنوماتیکی قرار می‌ گیرد. و فشاری که به سیستم وارد می شود را به خوبی کنترل و مدیریت می‌ کند.

عملکرد انواع این شیر ها نیز به سه حالت تعیین محدودیت و کاهش فشار ختم می شود. علاوه بر این، این گونه از شیر ها از خرابی سیستم در برابر تغییرات از پیش تعیین نشده ی فشار نیز جلوگیری می‌ کنند. که یک قابلیت بسیار مهم به حساب می آید.

نکات قابل توجه در هنگام خرید شیر تنظیم کننده‌ فشار:

قبل از آگاهی از این مسئله که شیر تنظیم کننده فشار چگونه عمل می کند ؟ خوب است که از شرایط خرید این شیرها نیز آگاه شوید. تا بتوانید خریدی آگاهانه و کاملا صحیح را در این زمینه به انجام برسانید.

مهم ترین چیزی که در هنگام خرید این نوع از محصولات باید به آنها توجه کنید این است که در نظر بگیرید سیال مورد نظر شما مایع، بخار و یا گاز است.

و آیا این سیال خاصیت خوردگی یا نه! و یا این که تا چه اندازه در برابر فشار و درجه ی بالای حرارت مقاوم هستند. مواد اولیه ی به کار برده شده در ساخت آن ها چه چیزی می باشد. و موارد این چنینی که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

بررسی و آگاهی از این موارد موجب می‌ شود که یک خرید کاملا موفقیت آمیز را در زمینه ی خرید شیر تنظیم کننده فشار داشته باشید. و بتوانید تا سالیان طولانی از این محصول استفاده کنید بدون اینکه هیچ آسیبی ببیند.

نحوه ی عملکرد شیر تنظیم کننده ی فشار:

نحوه عملکرد شیر تنظیم کننده فشار بدین گونه است که در حالت عادی نیروی خطی فنر پاپ را به نشیمنگاه متصل می‌ کند. و در طرف دیگر نیروی سیال پاپ اعمال می شود. در نتیجه با افزایش فشار سیال تا حدی که بر نیروی فنر غلبه می کند، پاپت از جایی که در آن قرار دارد شروع به حرکت می‌ کند. و در نهایت فنر را جمع خواهد کرد.

بدین ترتیب مسیر پمپ مخزن باز می شود و سیال نیز به مخزن تخلیه می شود. و وارد مسیر قرار می گیرد.

شیر تنظیم کننده ی فشار به علت خطی بودن نیروی فنر، باز شدن مسیر سیال به مخزن آنی و لحظه ای نمی باشد. و به صورت تدریجی و آرام آرام اتفاق می افتد.

به همین علت در این نوع شیرها منطقه‌ ای به نام pressure override پدید می آید که یک منطقه بین شروع اعمال فشار و فشار شکست فنر می باشد.

جنس بدنه ی شیرهای تنظیم کننده فشار:

اینکه شیر تنظیم کننده فشار چگونه عمل می کند ، ارتباط مستقیم به جنس بدنه ی آن محصول نیز دارد.

کنترل کننده و تنظیم کننده فشار در جنس های مختلف از فلز های متنوعی مانند چدن، آلیاژ برنج، فولاد،‌ استیل و غیره تولید می شوند.

به طوری که ما شاهد شیر های مختلف با جنس های متنوع در بازار هستیم.  هر کدام از این جنس ها نیز کاربرد خاص خود را ارائه می دهند و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

البته که تمامی آن ها مقاومت و استحکام بالایی دارند. و محصولاتی با کیفیت به حساب می‌آیند. اما باید بگوییم که در این میان، شیر های چدنی و برنجی از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار هستند. و به همین منظور از دوام و طول عمر بیشتری نیز برخوردارند. و تا سالیان طولانی به راحتی قابل استفاده می باشند.

انواع شیرهای پر کاربرد تنظیم کننده ی فشار:

در میان انواع مختلف شیر تنظیم کننده فشار برخی از این شیرها کاربرد بسیار بیشتری نسبت به دیگر موارد دارند.

برای مثال شیر تخلیه فشار جزو یکی از پرکاربردترین انواع شیرهای فشار به حساب می‌ آید. که از آن به‌ عنوان شیر آن لودینگ هم یاد می‌ شود. که شباهت بسیار زیادی به شیر اطمینان فشار دارد. و در حالت عادی بسته است ولی بعد از باز شدن باعث می شود که جریان سیال به مخزن بازگردد.

تفاوت های مهمی که شیر تخلیه ی فشار و شیر اطمینان فشار با هم دارند. این است که این دو شیر در محل اندازه گیری فشار سیستم با هم متفاوت هستند.

مهم ترین کاربرد شیر تخلیه فشار، استفاده از آن در سیستم هایی است که جریان کم و زیاد سیال به صورت همزمان وجود دارد.

برای مثال اگر یک فرآیندی در بخشی از مسیر نیازمند حرکت آهسته ی‌ سیال و در بخش دیگر نیازمند حرکت سریع سیال باشد، می توانید از شیر تخلیه ی فشار استفاده کنید.

شیر کاهنده ی فشار یا همان شیر فشار شکن نیز جزو شیر های پر کاربرد در زمینه ی شیر تنظیم کننده فشار به حساب می آید.

وظیفه ی این شیر محدود کردن و کاهش فشار در بخشی از سیستم لوله کشی می باشد. این شیر تنها شیری است که در حالت نرمال کاملاً باز است. و در حالتی که قصد کاهش فشار را دارید و میخواهید آن را فعال کنید، باید بسته شود.

سخن پایانی:

سایت ما بهترین و مناسب ترین مرجع برای خرید انواع شیر تنظیم کننده فشار و فروش شیرآلات به حساب می آید. که این محصولات را در کیفیتی اورجینال و قیمتی مناسب برای شما عرضه می کند.

  • ۰۱/۰۴/۳۰
  • تهران واشینگ ...

شیر تنظیم کننده فشار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی