بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

اجرا دکوراسیون داخلی مطلب جذابی است که تصمیم به بررسی آن داریم. اصل مهم در جذاب و زیبا به نظر رسیدن یک مکان استفاده از اصول درست طراحی دکوراسیون است.

خود را در مکانی شلوغ تصور کنید که تمامی وسایل در آن بدون نظم و برنامه ریزی چیده شده اند. آیا مدت زمان زیادی در آن جا خواهید ماند؟

در مقابل مکانی را تصور کنید که مبل های زیبا به دور یکدیگر جمع شده و نور کافی به داخل فضا وارد شده و کتابخانه مملو از کتابهای رنگارنگ در مقابل چشمتان دیده میشود.

اگر شما نیز علاقه مند به اجرا دکوراسیون داخلی هستید پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

اجرا دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مجموعه ای اعمال است که به کارگیری آن ها نتیجه اش ایجاد بهترین شکل از کنارهم قرار گرفتن وسایل در سازه است.

به کار گیری اصول دکوراسیون نقش اصلی را در جذاب به نظر رسیدن یک مکان دارد و سبب توجه افراد به آن مکان و نیز ماندگاری بیشتر افراد در آنجا میشود. وسایل مختلفی در ایجاد یک دکوراسیون مختلف دخیلند. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مبلمان یکی از اصلی ترین عوامل دکوراسیون

متخصصان دکوراسیون مبل را یکی از جزای اصلی دکوراسیون تلقی میکنند. مکان های مختلف اعم از خانه های مسکونی هتل ها رستوران ها کافی شاپ ها و … برای استقبال از مهمانان خود دارای چنین وسایلی هستند.

اما در هنگام خرید مبل برای مکان مورد نظر باید به چندین مورد توجه داشت. یکی از موارد انتخاب مدل مبل مناسب کاربری مکان است مبلی که در مکان های رسمی و اداری استفاده میشود با مبلی که در یک رستوران و یا کافی شاپ و مکان های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت است.

نکته دیگر انتخاب طرح و رنگ مبل مناسب با کاربری مکان است. نکته بسیار مهم دیگر در ارتباط با نقش مبل در دکوراسیون داخلی نحوه چینش مبل است.

تا به حال به فضای هنری کتاب فروشی های بزرگ دقت کرده اید که افراد چند دقیقه ای را برای مطالعه کتاب خود رو مبل مینشینند؟ فکر میکنم این مورد مثال خوبی برای تبیین اهمیت نحوه چیدمان مبل باشد.

میز دیگر جز مهم دکوراسیون داخلی

در رستوران ها و مکان های دیگر مانند مکان های اداری نیاز است برای ارائه خدمات مکانی در نظر گرفت. میز ها به فراخور متریال به کار رفته در آن ها در مکان های مختلقی مورد استفاده قرار میگیرند.

میزهایی که در یک کافه سنتی مورد استفاده قرار میگیرند قطعا طرح و رنگ و جنس مختلفی دارند نسبت به میزی که در یک محیط آموزشی یا فرهنگی مورد استفاده قرار میگیرد.

طراح دکوراسیون حتی به طرح و جنس پایه میز و سطحی که اجسام روی میز قرار میگیرند نیز باید توجه کند. نکته قابل توجه دیگر درباره میز ها نحوه چیدمان میز ها است که باید به گونه ای چیده شوند به دور یکدیگر که شکلی نسبتا صمیمانه ایجاد شود. در ادامه به اجرا دکوراسیون داخلی در مکانی مانند منزل شخصی خواهیم پرداخت.

دکوراسیون داخلی منزل

حتما همه شما شنیده اید که هیچ جا خانه خود آدم نمیشود. برای تجربه راحتی در چنین مکانی باید به نکاتی توجه داشت تا ماندن در این مکان برای ما زننده نشود. مهمترین اصولی که باید در به کار گیری اصول دکوراسیون در منزل توجه داشته باشیم به شرح زیرند:

برآورد کردن نیاز ها و ملزمات و سپس خرید آنها

شما می بایست به خوبی متراژ مکان مورد نظر برای اجرا دکوراسیون داخلی را اندازه بگیرید و سپس برآورد کنید که چه وسایلی اعم از مبل و میز و … برای این مکان مناسب است.

پس از اندازه گیری درست فضا و طراحی یک شکل درست بر روی کاغذ غافل نشوید. به مقیاس مبل به نسبت به مقیاس اتاق توجه داشته باشید. میتوانید از نرم افزار اتوکد نیز در این باره استفاده کنید.

تعیین استایل مکان مورد نظر برای اجرا دکوراسیون داخلی

نحوه زندگی شما در مکان مورد نظر میتواند در تعیین تصمیم شما برای چیدمان و دکوراسیون تاثیرگذار باشد. اگر شما میخواهید که در محیط هایی نظیر سنتی و نیز اداری و یا آرام و مدرن زندگی کنید باید به فراخور محیط موردنظر خودتان تصمیم به اجرا دکوراسیون کنید.

این مورد کاملا به روحیات و نیز سلایق شخص شما مربوط است چرا که شما هستید که قرار است در آن زندگی کنید.

تصمیم گیری برای چیدمان

پس از آنه تمامی مراحل بالا را مورد توجه قرار داده و عملی کردید نوبت به مرحله تصمیم گیری برای چیدمان می رسد. بهتر است در اولین گام برای عملی کردن این مهم شما اقدام به نشانه گذاری مکان هایی که مبلمان قرار میگیرند بر روی زمین کنید.

این کار تاثیر مثبتی در تصمیم گیری بهتر شما دارد و مکان های رفت و امد را به خوبی برای شما به نمایش خواهند گذاشت. این مرحله سبب میشود تا چنانچه از این طرح خوشتان نمیاید به خوبی طرح را تغییر داده و طرح دلخواه خود را ایجادکنید.

براورد کردن هزینه ها

بهتر است که برای اجرا دکوراسیون داخلی با متد روز در خانه خودتان مانند هر کار دیگری موجودی جیب خود را در نظر بگیرید. باید بدانید که برای خرید مبلمان میز و موارد دیگر چه میزان حاضر به هزینه کردن هستید؟

دوری از شلوغی و مد گرایی

برای اجرا دکوراسیون داخلی در خانه خودتان مطابق متد روز پیش نروید بلکه تلاش کنید به هیچ وجه به دنبال شلوغ کردن بیش از حد محیط مورد نظر نباشید. دکوراسیون زیبا به هیچ وجه به معنای شلوغ کردن مکان نیست.

اجرا دکوراسیون داخلی

جمع بندی

در این مطلب به تمامی نکات لازم برای اجرا دکوراسیون داخلی اشاره کرده و نیز برای هریک از نکات توضییحات کافی را دادیم.

نکته بسیار قابل توجه در هنگام عملی کردن اصول دکوراسیونه توجه به کاربری مکان شماست تا بتوانید اجزا مختلف دکوراسیون اعم از مبل ها و میز ها را مطابق کاربری مکان خود انتخاب کنید.

یادتان باشد تا جایی که میتوانید از شلوغی محیط دوری کرده و یک دکوراسیون زیبا و جمع و جور برای خود جفت و جور کنید. نکته مهم دیگر بررسی تاثیر مبل و میز در ایجاد یک دکوراسیون زیبا برای مکان های مختلف با کاربری های متفاوت بود.

منبع:سایت yun

  • ۰۰/۰۸/۲۲
  • تهران واشینگ ...

اجرا دکوراسیون داخلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی