بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

سزارین

سزارین

در این مقاله دلایل زایمان سزارین را برای شما خواهیم گفت به طور کلی، یکی از اولین تصمیمات مهمی که به عنوان یک مادر آینده می گیرید این است که چگونه نوزاد خود را به دنیا بیاورید،

در حالی که زایمان واژینال ایمن ترین در نظر گرفته می شود، امروزه پزشکان بیشتر زایمان های سزارین را انجام می دهند.

سزارین

زایمان سزارین یک روش رایج اما پیچیده است که خطراتی برای سلامتی مادر و نوزاد به همراه دارد. اگرچه زایمان سزارین رایج و به طور کلی بی خطر است، اما خطرات بیشتری نسبت به زایمان طبیعی دارد.

به همین دلیل زایمان طبیعی توصیه می شود اما به دلایل پزشکی می توان از قبل برای زایمان سزارین برنامه ریزی کرد. به عنوان مثال؛ اگر نوزاد شما بریچ است و با نزدیک شدن به موعد زایمان تغییر وضعیت نمی دهد،

ممکن است پزشک برای زایمان سزارین برنامه ریزی کند. علاوه بر این، زایمان سزارین معمولاً به دلایل پزشکی ذکر شده

در زیر برنامه ریزی می شود،زایمان سزارین یک جراحی بزرگ است و خطر بیشتر و همچنین عوارض بیشتری دارد، از جمله:

از دست دادن خون

آسیب اندام

واکنش آلرژیک به بیهوشی

عفونت ها

لخته شدن خون

سزارین

آیا باید برای سزارین انتخابی برنامه ریزی کنید؟

انجام دادن روش سزارین برای زایمان به سبک برنامه ریزی شده بنابه برخی دلایل غیرپزشکی، با عنوان زایمان سزارین انتخاب شده شناخته می شود، و پزشک ممکن است این گزینه را مجاز کند.

برخی از زنان ترجیح می دهند با عمل جراحی زایمان کنند، زیرا به آن ها کنترل بیشتری در تصمیم گیری در مورد زمان تولد نوزادشان می دهد.

همچنین می‌تواند اضطراب ناشی از انتظار برای شروع زایمان را کاهش دهد.

اما فقط به این دلیل که گزینه سزارین انتخابی به شما داده می شود به این معنی نیست که بدون خطر است،

زایمان سزارین برنامه ریزی شده مزایایی دارد، اما معایبی نیز دارد. برخی از طرح های بیمه درمانی نیز زایمان سزارین انتخابی را پوشش نمی دهند.

دلایل پزشکی سزارین چیست؟

زایمان سزارین ممکن است توسط دکتر زنان و زایمان قبل از تاریخ زایمان شما برنامه ریزی شود، یا ممکن است در حین زایمان به دلیل شرایط اضطراری ضروری شود، در زیر برخی از شایع ترین دلایل پزشکی سزارین آورده شده است؛

زایمان طولانی مدت

به گفته محققان، زایمان طولانی مدت که به آن “شکست در پیشرفت” یا “لیبر متوقف شده” نیز گفته می شود، دلیل تقریباً یک سوم سزارینها است.

این اتفاق زمانی می افتد که یک مادر برای 20 ساعت یا بیشتر در حال زایمان باشد یا 14 ساعت یا بیشتر برای مادرانی که قبلا زایمان کرده اند.

نوزادانی که برای مجرای زایمان خیلی بزرگ هستند، نازک شدن آهسته دهانه رحم و حمل چند قلو همگی می توانند زایمان را طولانی کنند. در این موارد، پزشکان برای جلوگیری از عوارض، این نوع زایمان را در نظر می گیرند.

موقعیت یابی غیر طبیعی

برای داشتن یک زایمان طبیعی موفق، نوزادان باید با سر در نزدیکی کانال زایمان قرار گیرند، اما نوزادان گاهی فیلمنامه را ورق می زنند.

آن ها می توانند پاها یا باسن خود را به سمت کانال قرار دهند، که به عنوان زایمان بریچ شناخته می شود،

یا ابتدا شانه یا پهلو خود را قرار دهند، که به عنوان زایمان عرضی شناخته می شود، سزارین ایمن ترین راه برای زایمان در این مواردمی باشد..

پریشانی جنین

اگر نوزاد شما اکسیژن کافی دریافت نمی کند، ممکن است پزشک شما زایمان را از طریق سزارینهای اورژانسی انتخاب کند.

نقائص هنگام تولد

برای کاهش عوارض زایمان، پزشکان نوزادانی را  که با برخی از نقص‌های مادرزادی، مانند مایع اضافی در مغز یا بیماری‌های مادرزادی قلبی هستند، از طریق سزارین به دنیا بیاورند.

وضعیت سلامت مزمن

اگر زنان با برخی بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا یا دیابت بارداری زندگی می‌کنند،

ممکن است از طریق سزارین زایمان کنند، زایمان طبیعی با یکی از این شرایط   مادر خطرناک باشد .عفونت هایی مثل تب خال تناسلی برای  HIV

افتادگی بند ناف

زمانی که بند ناف قبل از تولد نوزاد از دهانه رحم می لغزد، به آن افتادگی بند ناف می گویند.

این می تواند جریان خون نوزاد را کاهش دهد و سلامت نوزاد را در معرض خطر قرار دهد، در حالی که به ندرت، افتادگی بند ناف یک بیماری جدی است که نیاز به زایمان سزارین اورژانسی دارد.

حمل چند قلو

حمل چند قلو می تواند خطرات مختلفی را در دوران بارداری به همراه داشته باشد، این می تواند باعث زایمان طولانی شود که مادر را در ناراحتی قرار دهد.

یک یا چند نوزاد نیز ممکن است در وضعیت غیرعادی باشند در هر صورت، سزارین اغلب امن ترین راه برای زایمان است.

زایمان غیرقابل پیش بینی

از آن جایی که بارداری و تولد ممکن است گاهی غیرقابل پیش بینی باشد، در صورت لزوم زایمان سزارین، مادران آینده باید آماده باشند.

زایمان یک چیز زیبا و معجزه آسا است و بهتر است تا حد امکان برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید.

سزارین

تبخال تناسلی فعال

اگر مادر شیوع فعال تبخال تناسلی داشته باشد (تشخیص داده شده با کشت مثبت یا ضایعات واقعی)، ممکن است برای جلوگیری از قرار گرفتن نوزاد در معرض ویروس در حین عبور از کانال زایمان، سزارین برنامه ریزی شود.

دیابت

اگر در دوران بارداری به دیابت بارداری مبتلا شده اید یا دیابت دارید، ممکن است نوزاد بزرگی داشته باشید یا عوارض دیگری شامل حالتان شود، این شانس شما را برای سزارین افزایش می دهد.

نتیجه

به طور کلی پره اکلامپسی وضعیتی است که شامل فشار خون بالا در دوران بارداری است، این وضعیت می تواند از دریافت مقدار مناسب خون مورد نیاز جفت جلوگیری کند و جریان اکسیژن به نوزاد را کاهش دهد.

گاهی اوقات زایمان به عنوان درمانی برای این بیماری توصیه می شود فقط در صورت پره اکلامپسی شدید نیاز به سزارین است، علاوه بر این عوامل دیگر و نقایص مادرزادی نیز عامل این نوع هستند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت خانم دکتر آزیتا ناصری مراجعه کنید.

فاطمه کرمی

منبع:سایت yun
  • ۰۰/۱۰/۱۳
  • تهران واشینگ ...

سزارین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی