بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد بررسی تمیز کردن یخچال فریزر را داریم. در صورتی که شما نیز قصد دارید تا با نحوه ی تمیز کردن یخچال فریزر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا به مطلب زیر توجه نمایید.

شما برای تعمیر یخچال فریزر خود و حل کردن دیگر مشکلات یخچال های خود و همچنین تعمیر لوازم خانگی می توانید با مجموعه امدادکالا تماس بگیرید.

چگونگی تمیز کردن یخچال فریزر

نگهداری  مواد متنوع  در یخچال و فریزر باعث میشوداین وسیله  از دیگر  لوازم آشپزخانه  بیشتر دچار آلودگی  یا بوی نامطبوع شود ،که برای پاک کردن و ازبین بردن بوی های  آن  از سبک های درست بایستی بهره برد.

یخچال  از اصلی ترین وسایل خانه  است و  بهداشت آن  از اهمیت بالا  برخوردار است و  بایستی همواره  پاک و مرتب  نگه داشته شود . برای تمیز کردن یخچال فریزر این امر لازم است تا:

لوازم موجود در کابین هاو قفسه های  یخچال ،مثل مواد فاسد شدنی چون خامه و شیر و دیگر مواد را بیرون آورده و بعد یخچال فریزر را تمیز بشویید.

غذاها  تماما بایداز فریزر خارج شده و روی کانتر یا جای دیگر  آشپزخانه گذاشته شود و  کاملا خالی شود تا امکان لازم برای تمیز کردن یخچال  و فریزر فراهم شود.

زمان مناسب جهت این عمل  موقعی است  که در یخچال شما خالی باشد، چون راحت تر می توانید  فریزر و یخچال را پاک کنید .که البته  کم تر اتفاق می افتد یخچال خالی باشد. 

می توان بعد از  پاک کردن  بصورت هفتگی خرید کرده و یخچال را پر کنید، اینطور انتقال آن ها سهل تر است. در کم ترین زمان مواد فاسد شدنی را بیرون آورده ، کمتر از  یک ساعت زمان ببرد چون که فاسد شدنی هستند

تمیز کردن یخچال فریزر

چطوری  یخچال و فریزر را تمیز کنیم ؟

 در ماه های گرم سال  اگر غذاها را در مکان سرد  بگذارید، طول عمر آنها بیشتر می شود ، حتی موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد را به زباله بریزید تا  کپک  وقارچ به باقی مواد غذایی نفوذ نکند.

تمیزی یخچال وفریزر نباید بطور سالیانه صورت بگیرد، چون مواد غذایی تاریخ انقضا دارند  .

موارد اضافی را دور بیندازید، بطور فرض اگر  در منزل از روغن زیتون خوشتان نمی آید آن از یخچال خارج کنید تا احتمالا بعدها مفید واقع شود ،بعدا  سطل زباله را خالی کنید تا منزل و آشپزخانه بوی نامطبوعی نگیرد .

قفسه ها را  جدا کنید تا کار سریع تر پیش رود و آن را  در کنار سینک برای شستن بگذارید  . برای تمیز کردن یخچال فریزر نیاز نیست تمام  قفسه ها را خارج کنید  تنها درآوردن برخی قفسه های ضروری کافی است.

کشوها، قفسه ها و بقیه سطوح یخچال و فریزر  را به کمک دستان پاک کنید (ماشین ظرفشویی خوب است ولی هر قسمتی را که از یخچال خارج می کنید،  در دستگاه ظرفشویی قرار ندهید.)

بعد از  اسکاج استفاده کنیدوشروع به پاک کردن  سطوح کنید ، قفسه لیوان جا یخی را با آب داغ نشویید،

چون که بالا پایین شدن دما م باعث شکستن لیوان می شود به عوض این کار آن را در داخلدمای معمولی اتاق بگذارید، تا شستشو آسان تر شود.

جهت شست و شوی  لکه های سخت از  آمونیاک و آب و نمک بهره ببرید.  قفسه های شسته شده بایدخشک شده، بعد سرجای خود بگذارید.

داخل یخچال وفریزر  را با یک اسفنج یا دستمال تمیز ، تمیز کنید،  با صابون این کار را انجام ندهید، زیرا که غذا بوی آن را به خود  می گیرد.

روش های شست و شوی یخچال و فریزر

جهت  تمیز کردن یخچال فریزر می توانید  جوش شیرین،  لیوان آب داغ و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید و سپس لکه ها را با آن پاک کنید از خمیردندان نیز استفاده کنید که خیلی راحت لکه ها را تمیز می کند.

داخل درهای فریزر رابطور کامل تمیز کنید، اگر مشاهده کردیدکه پاک‌ نشد آن را با تمیز کننده های شیمیایی برطرف کنید.

یخچال فریزر را خشک کنید  و با پارچه ای تمیز قفسه ها را تمیزکنید و سپس قفسه ها  درون یخچال فریزر تمیز شده بگذارید.   

برای خشک کردن از روغن لیمو، روغن معدنی یا لوسیون بدن بهره ببرید، بعد آنچه خارج از یخچال است ، مثل  شیشه  و بطری ها را داخل یخچال فریزر بگذارید. مجددا تاریخ مواد را چک کنید.

همه ی بخش های یخچال فریزر  از جمله  بالا و پایین و جلو و عقب را  تمیز کنید،و یخچال را در جای مناسب خود قرار دهید. سپس با استفاده از یک  دستمال یاحوله همه قسمت های بیرون را پاک کنید

نکات ضروری تمیز کردن یخچال فریزر

باتوجه  به  مدل فریزر شما تمیز کردن قسمت های مختلف آن تفاوت دارد ، ممکن است که قفسه های فریزر  شما در قسمت جلو،پشت و یا زیر باشد.

ضروری است تا قبل از تمیز کردن یخچال فریزر  آن را از پریز جدا کنید  تا دچار هیچ گونه خطر و آسیبی نشوید.  می توانید فیوز  برق آشپزخانه را خاموش کنید سپس گرد و خاک را پاک کنید.

از برس یا جاروبرقی برای گرفتن گرد و غبار یخچال و فریزر  کمک بگیرید.

زمان تمیز کردن یخچال فریزر

تمیز کردن یخچال فریزر در فصول مختلف انجام دهید تا یخچال طراوت و تازگی بگیرد و زیبا جلوه کند .  سه ماه یکبار تمام مواد غذایی را از یخچال بیرون آورده و یخچال و فریزر را با جوش شیرین و سرکه بشویید.

پاک کردن با برنامه در ذخیره ی زمان و انرژی در آینده به کمک می آید  درصورتی ک کثیفی قدیمی  در یخچال می بینید، آن را سریعا پاک کنید تا جایش بیشتر باقی نماند چون تمیز کردن آنها بعدا ها مشکل تر می گردد.

خوشبو نمودن یخچال فریزر

جهت خوشبو نمودن یخچال فریزر خوشبو کننده خانگی بزنید تا بوی بد یخچال را به خود جذب کندو قبل از قرار دادن مواد  غذایی در یخچال فریزر این کار را بکنید .

قراردادن یک فنجان قهوه تازه در پشت فریزر به جذب بوی خوب کمک می کند. بعضی ها ترجیح می دهند که وقتی یک بار در یخچال را باز می کنند،

بوی وانیل به مشامشان برسد تا بوی غذای مانده و این بسیار لذتبخش است، وانیل هم گزینه خوبی خواهد بود.

توصیه ویژه  این است که هر دو هفته یکبار پنبه ای را به عصاره وانیل، روغن درخت چای، اسطوخودوس و لیمو آغشته کنید و آن را در پشت فریزر تعبیه کنید.

برای نگهداری بهتراز  غذا  ها از یک کیسه ی کاغذی قهوه ای رنگ، برای  میوه و سبزیجات استفاده کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید این روش در رفع بوی نامطبوع موثر است.

تمیز کردن یخچال فریزر

جمع بندی

نگهداری  مواد متنوع  در یخچال و فریزر باعث میشوداین وسیله  از دیگر  لوازم آشپزخانه  بیشتر دچار آلودگی  یا بوی نامطبوع شود ،که برای پاک کردن و ازبین بردن بوی های  آن  از سبک های درست بایستی بهره برد.

یخچال  از اصلی ترین وسایل خانه  است و  بهداشت آن  از اهمیت بالا  برخوردار است و  بایستی همواره  پاک و مرتب  نگه داشته شود . از این رو تمیز کردن یخچال فریزر دارای اهمیت زیادی می باشد.

منبع:سایت yun

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی