بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

نمای بیرونی ویلا

بررسی نمای بیرونی ویلا

نمای بیرونی ویلا اولین قسمتی می باشد که توجه هر بیننده ای را به خود منعطف می سازد از این رو طراحی آن حایز اهمیت زیادی می باشد. در صورتی که شما نیز قصد طراحی نمای بیروی ویلای خود را دارید و یا خواسنار بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه می باشید، پیشنهاد می گردد به مطلب زیر توجه فرمایید.

نمای بیرونی ویلا

اهمیت طراحی نما بیرونی ویلا

ویلا ساختمانی طبیعت محور می باشد که دارای انواع فضاهای باز و نیمه باز ، بازشوهای بزرگ و… است.

به طور معمول ویلاها دارای یک طبقه یا دوبلکس می باشند و اغلب اوقات در اطراف شهرها، جنگل ها، مناطق کوهستانی و… ساخته می شوند.

طراحی نمای بیرونی ویلا  از مهم ترین قسمت های ویلاسازی می باشد چرا که اولین چیزی که موجب نشان دادن هویت ویلا می گردد، نمای بیرونی آن است.

طراحی مناسب نمای بیرونی ویلا افزون بر تاثیرات مثبت بصری و روانی می‌تواند موجب چند برابر ساختن ارزش مادی ساختمان گردد.

طراحی نمای بیرونی ویلا

همان طور که ذکر شد طراحی نمای بیرونی ویلا از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. لذا لازم است نکاتی را در طراحی ان رعایت نمود تا بتوان بهترین نتیجه را حاصل نمود.

از جمله ی این نکات مهم در اجرای نمای ویلا می توان به مواردی از جمله طراحی اقلیمی، توجه به مصالح و رنگ نما، به کار گیری سبک های مختلف معماری، نورپردازی نمای ویلا، استفاده از مصالح، نورپردازی نمای ویلا، استفاده بازشوها، هماهنگی نما با دکوراسیون داخلی و … اشاره نمود.

طراحی نمای بیرونی ویلا لازم است تا با توجه به بافت منطقه و هم چنین توجه به خط آسمان منطقه انجام گیرد.

زیرا با توجه به متفاوت بودن شرایط آب و هوایی لازم است از مصالح مختلفی که دارای ویژگی های مختلفی می باشند در ساخت ویلا بهره گرفت و هم چنین شیوه ی طراحی ان ها نیز متفاوت می باشد.

به طور کلی در طراحی نمای بیرونی ویلا توجه به تنوع رنگ و بافت حائز اهمیت می باشد و شما می توانید با انتخاب نمودن مصالح مناسب از لحاظ کیفیت و زیبایی به نمای ساختمان مناسب دست پیدا نمایید.

خلاقیت و هنر معماری نیز در طراحی نمای ویلا تاثیر ویژه ای دارند. جهت پیاده سازی طرحی ایده آل و خلاقانه لازم می باشد همه ی اصول به درستی اجرا گردند. داشتن تم جهت پیاده سازی طرح از ضروریات می باشد.

سبک های رایج طراحی و اجرای نمای بیرونی ویلا

1- نمای مدرن

از جمله زیباترین روش های طراحی نما، طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن می باشد.

در این سبک از نمای ویلا طراح تلاش دارد تا از مصالح جدید در نماسازی استفاده نماید و هم چنین در طراحی خود نیز عناصر تزئینی را به کار نمی گیرد.

2- نمای  کلاسیک

مدتی می باشد که به کارگیری نمای بیرونی ویلا به سبک های کلاسیک و رومی در میان افراد محبوبیت زیادی پیدا نموده است و افزون بر آپارتمان‌ها در نمای بیرونی ویلاها نیز استفاده می‌شوند.

از نما کلاسیک به طور معمول در ویلاهای بزرگ و لوکس استفاده می گردد و به کار بردن آن باعث شکوه بیشتر در ظاهر ویلا می گردد.

در طراحی نمای کلاسیک به کارگیری عناصر تزئینی از جمله ستون ها و مجسمه ها کاربرد دارد. افزون بر این استفاده نمودن از سنتوری‌ها نیز در این نما بسیار رایج می باشد.

در طراحی نما بیرونی ویلا به سبک کلاسیک اغلب از سنگ استفاده می‌شود. این سبک نماها برای القای حس شکوه و تجمل بسیار مناسب می باشند.

3- نمای ساحلی

این نوع طراحی نمای بیرونی ویلا برای خانه ‌های ساحلی و نزدیک دریا مناسب است.

در طراحی نما بیرونی ویلا به سبک ساحلی به طور معمول از رنگ‌های روشن و هم چنین سقف‌های شیب ‌دار استفاده می شود افزون بر این استفاده نمودن از طاق‌ها و قوس‌ها نیز در این سبک بسیار رایج می باشد.

4-  نمای روستایی

از جمله دیگر سبک های متداول در طراحی نمای بیرونی ویلا سبک روستایی یا روستیک می باشد. در سبک روستیک طراح تلاش دارد تا از المان های خانه های روستایی قدیمی در طراحی نمای ویلا استفاده نماید.

در نماسازی ویلا به این سبک به طور معمول از چوب و آجر استفاده می ‌گردد و همچنین سقف‌ها در نماسازی روستیک به شکل شیب ‌دار طراحی می ‌شوند.

همچنین بخوانید درباره: نمای بیرونی ساختمان

5- نمای پست مدرن

استفاده نمودن از موتیف‌ها و هم چنین الگوهای سنتی و بومی هر منطقه و به بیان دیگر طراحی بوم ‌گرا یا پست مدرن که به هنر و فرهنگ‌ هر منطقه اهمیت می ‌دهد هم از جمله ی دیگر از سبک‌های طراحی‌ متداول به شمار می ‌ورد.

جهت طراحی نمای بیرونی ویلا به سبک پست مدرن به طور معمول از عنصر یا عناصری در نما استفاده می‌شود که مرتبط به فرهنگ خاص آن منطقه می باشد.

نمای بیرونی ویلا

جمع بندی

طراحی نما بیرونی ویلا  و دکوراسیون داخلی از مهم ترین قسمت های ویلاسازی می باشد چرا که اولین چیزی که موجب نشان دادن هویت ویلا می گردد، نمای بیرونی آن است.

طراحی مناسب نمای بیرونی ویلا افزون بر تاثیرات مثبت بصری و روانی می‌تواند موجب چند برابر ساختن ارزش مادی ساختمان گردد.

به طور کلی در طراحی نما بیرونی ویلا توجه به تنوع رنگ و بافت حائز اهمیت می باشد و شما می توانید با انتخاب نمودن مصالح مناسب از لحاظ کیفیت و زیبایی به نما ساختمان مناسب دست پیدا نمایید.

خلاقیت و هنر معماری نیز در طراحی نمای ویلا تاثیر ویژه ای دارند. از جمله زیباترین روش های طراحی نما، طراحی نمای ساختمان ویلایی مدرن می باشد.

در این سبک از نمای ویلا طراح تلاش دارد تا از مصالح جدید در نماسازی استفاده نماید و هم چنین در طراحی خود نیز عناصر تزئینی را به کار نمی گیرد.

از نمای کلاسیک به طور معمول در ویلاهای بزرگ و لوکس استفاده می گردد و به کار بردن آن باعث شکوه بیشتر در ظاهر ویلا می گردد.

در طراحی نمای بیرونی ویلا به سبک ساحلی به طور معمول از رنگ‌های روشن و هم چنین سقف‌های شیب ‌دار استفاده می شود افزون بر این استفاده نمودن از طاق‌ها و قوس‌ها نیز در این سبک بسیار رایج می باشد.

  • ۰۰/۱۲/۲۴
  • تهران واشینگ ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی