بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

ایزوگام چیست؟

از مهمترین پوشش های رطوبتی که به عنوان یک عایق عمل می کنند و در مقابل رطوبت و آب ناشی از باران و برف می توانند از سطوح مورد نظر محافظت کنند، می توان به ایزوگام ها اشاره کرد که معمولا از قیر و الیاف مصنوعی تولید می شوند. به این ترتیب عمر مفید یک ایزوگام به 10 سال می رسد که این به نصب صحیح ایزوگام نیز وابسته است. از مهمترین ویژگی های ایزوگام می توان به محافظت در مقابل رطوبت، سهولت در اجرا و جذب حرارت بالا اشاره کرد. در واقع یکی از مهمترین کارهایی که برای آماده کردن سطوح مختلف در برابر فصل سرما انجام می شود، ایزوگام کردن این سطوح است.

ایزوگام ها در انواع متفاوتی وجود دارند که می توان به ایزوگام پلیمری، ایزوگام دمیده، ایزوگام تک لایه و دو لایه اشاره کرد. معمولا برای آنکه ایزوگام ها بتوانند به عنوان یک عایق رطوبتی عالی عمل کنند، در ساخت آن ها از انواع روکش های آلومینیومی استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که برای ایزوگام کردن سرویس های بهداشتی و موارد این چنینی از ایزوگام های بدون روکش آلومینیوم نیز می توان بهره برد. نصب ایزوگام از اهمیت زیادی برخوردار است که نیاز به رعایت نکات مهمی دارد. در غیر این صورت نمی توان توقع یک عمر بالا را از ایزوگام ها داشت.

آشنایی با نحوه نصب ایزوگام در سطوح مختلف

برای آنکه بتوانید نصب ایزوگام را به روی انواع سطوح انجام دهید، باید این کار به وسیله اصول خاص و مرحله به مرحله انجام شود تا بتواند ماندگاری بالایی داشته باشد. نصب ایزوگام بدون رعایت این مراحل امکان پذیر نیست چرا که یک پروسه بسیار حساس می باشد. از جمله مهمترین مراحل نصب ایزوگام می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

1. برای آشنایی با نصب ایزوگام در سطوح مختلف بهتر است بدانید که در مرحله اول فرقی نمی کند که ایزوگام به روی پشت بام و یا سطوح داخل ساختمان نصب شود، باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. چرا که تنها به این شکل می توان یک اتصال محکم ایجاد کرد. سطح مورد نظر باید هر چه مقدار که بزرگ است، با استفاده از جارو و آب کاملا تمیز شود. در نهایت به آن اجازه دهید تا خشک شود.

2. درزگیری مرحله دوم را به خود اختصاص می دهد. پس بعد از آن که تمیزکاری را به پایان رساندید؛ باید به سراغ درزگیری شکاف و ترک های موجود به روی سطوح مورد نظر بروید. این کار را می توانید به کمک قیر و پرایمر انجام دهید. همچنین برآمدگی هایی اعم از انتهای میلگرد و سر ستون و .. باید برش داده شده و برداشته شوند.

3. زیر سازی مرحله سوم از آشنایی با نصب ایزوگام در سطوح مختلف است. برای این کار باید سطح زیرین پوشانده شود که برای این زیرسازی در سطوح سیمانی از 280 گرم مشتق گیری محلول در حلال نفتی و برای سطح آسفالتی از 300 گرم مشتق گیری محلول در آب استفاده خواهد شد.

4. مرحله چهارم به شیب بندی اختصاص داده می شود که این شیب بندی ها باید به سمت آب روها جهت داده شوند. شیب بندی برای نصب ایزوگام بسیار اهمیت دارد. چرا که داشتن یک اجرای غیر یکنواخت می تواند باعث بر هم خورن شیب بندی و جمع شدن آب در یک محل شود.

5. نصب ایزوگام در مرحله آخر صورت می گیرد که برای این کار باید رول های ایزوگام باز شده و برچسب و پوشش پلاستیکی را از آن باز کنیم. همچنین گاهی باید به رول هایی که زیادی به یکدیگر چسبیده اند حرارت داد. فشار زیاد برای باز کردن رول ها باعث ایجاد پارگی و ضعف در ساخت ایزوگام می شود. همچنین در این مرحله سطوح کار در صورت بزرگ بودن باید به بخش های مساوی تقسیم بندی شوند. پس باید نصب ایزوگام در جهت ناودان ها شروع شود.

تجهیزات مورد نیاز نصب ایزوگام

بهتر است بدانید که زمانی که برای نصب ایزوگام اقدام می کنید، این کار برای آنکه به صورت اصولی انجام شود به تجهیزات مهمی نیازمند است که این تجهیزات شامل موارد ذکر شده در زیر هستند:

·        تیغ موکت بری

·        مشعل ایزوگام کاری و فندک برای روشن کردن

·        لباس مناسب

·        کفکش کف صاف

·        عینک مخصوص

·        جارو و کمچه و ماله

·        کپسول آتش نشانی

·        دستکش نسوز

نکات مهم در نصب ایزوگام در سطوح مختلف

زمانی که نصب ایزوگام قرار است در سطوح مختلف انجام بگیرد، به رعایت اصول مهمی نیازمند است که این اصول شامل موارد ذکر شده در زیر هستند:

·        از سالم بودن کپسول و مشعل و اتصال صحیح آن ها مطمئن شوید.

·        اجرای ایزوگام در محیط های سربسته و فضاهای کوچک با خطرات بیشتری همراه است. باید تمامی اصول را رعایت کنید.

·        در فضای باز نصب ایزوگام در ارتفاع های بالا انجام می شود. باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

·        فرآیند نصب ایزوگام به دلیل سر و کار داشتن با حرارت بالا و مواد خطرناک باید دور از دسترس کودکان باشد.

·        در زمان جابجایی رول های ایزوگام و حمل کپسول های گاز مایع باید مراقب افتادن آن ها به روی پا و ضربه خوردن به بدن باشید. حتما از لباس ایمنی استفاده کنید.

·        محل انبار کپسول های گاز مایع و رول های ایزوگام باید دارای روزنه گردش هوا باشد. در مکان سربسته و پوشیده آن ها را قرار ندهید.

·        از انباشت مواد در پشت بام به دلیل وزن بالایی که دارند به روی یکدیگر خودداری کنید.

·        از مساعد بودن آب و هوا و احتمال ریزش برف و باران قبل از شروع این فرآیند اطمینان حاصل کنید.

کلام آخر

برای آشنایی با نصب ایزوگام در سطوح مختلف بهتر است که بدانید این فرآیند بسیار اهمیت دارد. پس باید در با رعایت نکات مهم انجام بگیرد. 

 

 

  • ۰۱/۰۶/۲۲
  • تهران واشینگ ...

نصب ایزوگام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی