بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

بهترین سایت های خدماتی ایران

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، تعمیراتی

معرفی بهترین مراکز خدماتی ایران مانند تابلو سازی، خدمات پزشکی، حقوقی، ساختمان و تعمیرات، تعمیر پکیج، سلامت و زیبایی

  • ۰
  • ۰

پوشش های قابل اجرا روی ایزوگام کدام اند؟

ایزوگام کردن سطوح مختلف باعث می شود که سطح مورد نظر در برابر رطوبت، اشعه ی خورشید، آب و عوامل آسیب زا مقاومت بیشتری پیدا کند. معمولاً این کار روی دیوار ها و سقف های منازل بسیار انجام می شود. یکی از مهم ترین مزیت هایی که ایزوگام کردن با خود به همراه دارد این است که روی ایزوگام می توان پوشش های مختلف و متنوعی اجرا کرد. در نتیجه می خواهیم بدانیم که پوشش های قابل اجرا روی ایزوگام کدام اند؟

ایزوگام ها با توجه به سطوح مختلف و ضخامت و دوامی که دارند روانه ی بازار می‌ شوند و افراد باید بر اساس نوع نیاز خود و شرایط اقلیمی محیطی که در آن زندگی می کند مناسب ترینِ آن را خریداری کنند. به طور کلی عمر مفید هر ایزوگام بین ۱۰ تا ۱۵ سال می باشد. اما عوامل دیگری نیز هستند که باعث افزایش یا کاهش دوام ایزوگام خواهند شد. انواع پوشش هایی که روی ایزوگام قرار می گیرند شامل مواردی مانند آسفالت روی ایزوگام، اجرای سیمانکاری روی ایزوگام، نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام و رنگ آمیزی روی ایزوگام می باشند. که در ادامه به این موضوع می پردازیم که نحوه اجرای انواع پوشش روی ایزوگام چگونه است.

نحوه ی اجرای انواع پوشش ها روی ایزوگام:

اگر قصد اجرای پوشش خاصی روی سطح ایزوگام را دارید و به دنبال این موضوع هستید که بدانید پوشش های قابل اجرا روی ایزوگام کدام اند؟ باید با نحوه اجرای انواع پوشش روی این سطح آشنا شوید تا در این امر انتخابی مناسب داشته باشید.

در ابتدا باید مقاومت سطح مورد نظر را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا تحمل اجرای پوشش محافظ را دارد یا خیر. سپس به اجرای پوشش بپردازید.

اگر قصد نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام را دارید باید ابتدا سطح مورد نظر را بررسی کنید تا هیچ ناهمواری مانند بادکردگی و چین خوردگی روی سطح آن وجود نداشته باشد. و پس از آن در صورت وجود نقص باید تمام این نقص ها را برطرف کنید. و سپس نصب کاشی و سرامیک را انجام دهید. امکان نصب مستقیم کاشی و سرامیک روی ایزوگام وجود ندارد چون ممکن است که باعث آسیب به سطح عایق شده شود و چسبندگی استحکام لازم بین عایق و پوشش ها ایجاد نخواهد شد. به همین منظور باید سطح عایق را با کمک یک لایه سیمان بپوشانید و پس از آن سرامیک و کاشی را روی ایزوگام نصب کنید.

برای اجرای سیمان کاری روی ایزوگام نیز باید دقت داشته باشید که اجرای سیمان بر روی عایق باعث جا به جایی و حرکت سیمان روی عایق خواهد شد. و در این مرحله می توانید از توری های مرغی و پلیمری بین لایه های عایق و پوشش سیمان استفاده کنید. تا جا به جایی و حرکت اتفاق نیفتد و پوشش نیز کاملا محکم روی عایق قرار بگیرد.

نکات مهم هنگام نصب ایزوگام:

در حال حاضر که به خوبی دانستید پوشش های قابل اجرا روی ایزوگام کدام اند؟ خوب است که به نکات مهم برای نصب ایزوگام نیز اشراف پیدا کنید. تا در این مرحله که جزو مهم ترین مراحل نیز به حساب می‌ آید دچار مشکل نشوید.

در مرحله ی اول باید توجه داشته باشید که سطحی که قرار است روی آن ایزوگام انجام دهید کاملا خشک باشد و رطوبت آن به کمترین میزان ممکن برسد. سپس اگر پوشش سخت و قدیمی روی سطح مورد نظر وجود دارد باید کاملاً هموار شود و پوشش های قدیمی را از بین ببرید. هرگونه ماده اضافی مانند روغن و گرد و غبار و آلودگی نیز باید از روی سطح زدوده شود. بهتر است که در دمای مثبت ۵ تا ۴۰ درجه ی سانتیگراد عمل نصب ایزوگام را انجام دهید و اگر دما از این اندازه پایین تر و یا بالا تر رفت عملیات نصب را متوقف کنید. هر ترک و شکافی که روی سطح مورد نظر وجود دارد باید قبل از اعمال ایزوگام پر شود.

در هنگام نصب ایزوگام از پر شدن زاویه های ۹۰ درجه روی سطح مورد نظر نیز اطمینان حاصل کنید و در قسمت بام های لبه دار حتما تا آخرین نقطه ی ماکزیمم سطح بام را بپوشانید. و هرگز در این امر کاهلی نکنید. سعی کنید که به هیچ عنوان با شئ نوک تیز و محکم روی سطح ایزوگام ضربه نزنید و روی ستون های سرباز در روی بام نیز حتماً درپوش نصب کنید. که از داخل ستون هیچ آبی وارد ساختمان نشود. اگر قصد نصب عایق در سرویس بهداشتی را دارید باید از یک عایق درجه یک و با کیفیت استفاده کنید و بعد از اتمام نصب نیز سطح مورد نظر را شستشو دهید تا از بروز هر نقصی جلوگیری شود.

عوامل تاثیرگذار در افزایش عمر ایزوگام:

برای اینکه طول عمر ایزوگام افزایش پیدا کند و هزینه‌ های شما در امر تعویض یا تعمیر ایزوگام کاهش پیدا کند باید به چهار نکته توجه داشته باشید. که در ابتدا یک ایزوگام با کیفیت، مرغوب و استاندارد را انتخاب کنید که دچار مشکل نشود و احتیاج به تعمیر و تعویض پیدا نکند. و سپس نصب اصولی ایزوگام با رعایت اصول فنی را نادیده نگیرید و سعی کنید که از افراد متبحر و کاملا ماهر در این زمینه برای نصب ایزوگام بهره گیری کنید. تا این افراد ایزوگام را با رعایت اصول مورد نظر نصب کنند. سپس از ایزوگام به خوبی مراقبت کنید تا آسیب نبیند. پوشش های قابل اجرا روی ایزوگام در این امر کاربرد خواهند داشت. 

چهارمین نکته نیز این است که به صورت دوره‌ ای به ترمیم ایزوگام بپردازید تا از بروز هزینه ی بیش از اندازه و مشکلات جدی جلوگیری شود.

سخن پایانی:

بسیاری از افراد در صدد آگاهی از این امر هستند که پوشش های قابل اجرا روی ایزوگام کدام اند؟ قطعاً با مطالعه ی این مقاله به این امر وقوف کامل پیدا کرده اید و اکنون می توانید بدانید که پوشش های قابل اجرا روی سطح ایزوگام چه پوشش هایی می باشند و چگونه قابل اجرا هستند. بدین ترتیب می توانید برای سطح ایزوگام خود مناسب ترین پوشش را انتخاب و اجرا کنید. البته برای اجرای این کار باید از افراد متخصص در این زمینه نیز به خوبی کمک بگیرید.

  • ۰۱/۰۶/۲۲
  • تهران واشینگ ...

ایزوگام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی